مقالات نهال, نهال پسته

راهنمای خرید نهال پسته مرغوب

راهنمای خرید نهال پسته (Guide to buying pistachio seedlings)

راهنمای خرید نهال پسته مرغوب (Guide to buying pistachio seedlings)

اگر شما هم به دنبال خرید نهال پسته مرغوب هستید این مقاله بهترین راهنمای خرید نهال پسته مرغوب (Guide to buying pistachio seedlings) می باشد. همه ما در طول زندگی خود از انواع پسته به عنوان آجیل خوشمزه استفاده کرده‌ایم. پسته، یک وعده غذایی مناسب است که مواد مغذی را برای سلامتی بدن فراهم می کند. شاید تعجب کنید اگر بگوییم با خرید نهال پسته و کاشت آن و توسعه کسب و کار خود می توانید به درآمدزایی قابل توجهی برسید!

خرید نهال پسته اقتصادی است یا بذر پسته

با خرید نهال پسته؛ شما سلامت نهال را به صورت قطعی نمی توانید تضمین کنید چرا که ممکن است به هر علتی از طریق سایر عوامل کشاورزی بیماری های متعددی به گیاه منتقل شود، اما با کاشت بذر پسته، از گسترش و انتقال آلودگی جلوگیری خواهید کرد. نهال های پسته؛ در مقایسه با خرید و کاشت بذر پسته مقرون به صرفه نخواهد بود و به شما پیشنهاد می کنیم اگر به فکر بازدهی بیشتر هستید از کاشت درخت پسته، صرف نظر کنید.

چه عواملی در تعیین قیمت خرید نهال پسته مرغوب موثر می باشند؟

قیمت نهال پسته؛ بر اساس ویژگی های آن نهال تعیین می شود. به طور مثال نهال های پسته، به انواع پایه کوتاه، پایه بلند، وارداتی و بومی تقسیم می شوند.

در این دسته بندی نهال هایی که وارداتی و خارجی هستند از قیمت بیشتری برخوردار هستند زیرا هزینه ی حمل و نقل آن ها بیشتر خواهد بود. همچنین نهال پسته؛ پایه کوتاهِ با کیفیت از آنج ایی که متقاضیان بیشتری دارد قیمت بیشتری نسبت به ارقام پایه بلند دارد. در زمان خرید نهال پسته؛ سعی کنید از نهالستان ها به صورت مستقیم خرید کنید تا هزینه های جانبی دیگری که برای واسطه ها صرف می شود، حذف شود.

نکات اصلی خرید نهال پسته مرغوب

در این قسمت شما را با یک سری از الزامات مهم آشنا کنیم که باید هنگام خرید نهال پسته و کاشت آن در باغ رعایت کنید؛ این گزینه ها به صورت زیر فهرست شده‌اند:

  • نوع خاک مناسب برای کاشت نهال پسته باید خصوصیات شنی داشته باشد.
  • زمینی که برای کاشت نهال های پسته انتخاب می کنید، شرایط خاک یا بستری که در نظر گرفته اید، باید به خوبی زهکشی شود تا مسیر جریان آب و هوا فراهم شده باشد.
  • هنگام کاشت نهال های پسته، فضای لازم را برای رشد گیاهان در نظر بگیرید. درختان پسته به مرور زمان بزرگتر می شوند و نباید فضای کمتری در اطراف آن برای رشد ریشه ها یا شاخه ها وجود داشته باشد. همچنین باغ پسته را باید از حضور گونه‌های مختلف گیاهی پاکسازی کنید.
  • برای کاشت نهال پسته باید عمق مناسب را ایجاد کنید تا ریشه‌های درختان بتوانند در عمق بیشتری از خاک نفوذ کند.
  • بهترین شرایط آب و هوایی برای پرورش نهال های پسته، شرایط خشک و آفتابی است. مناطقی که در ارتفاع حدود 500 متری از سطح دریا قرار دارند برای کاشت درختان پسته مناسب هستند.
  • به خاطر داشته باشید که درختان پسته در مناطق گرم و خشک رشد می کنند و نیاز به آبیاری مداوم ندارند. درختان پسته مقاوم می توانند تا 5 سال بدون دریافت آب، همچنان باردهی داشته‌ باشند. ارقام نهال پسته مقاوم به خشکسالی، انتخاب بهتری برای کاشت در شهرهایی هستند که دسترسی کافی به منابع آبی ندارند.
  • انتخاب ارقام نهال پسته مقاوم به خشکی یک اقدام هوشمندانه است، چون می توانید آنها را در خاک هایی بکارید که شور هستند یا نمی توانید به موقع درختان پسته را آبیاری کنید.

نهال های پسته بذری بهتر می باشند یا نهال پسته پیوندی:

در زمان احداث باغ پسته، باید به این نکته توجه کنید که باردهی زیاد برای شما اولویت دارد یا اینکه ترجیه می دهید یک دوره ی آرام و کم تنش را داشته باشید.

برای افرادی که می خواهند از ارقام تجاری و پر بازده ارقام پسته استفاده کنند، نهال پسته پیوندی ( مانند پسته اکبری پیوندی ) گزینه ی مناسبی برای اهداف اقتصادی می باشد زیرا با انجام تغییرات ژنتیکی که بر روی نهال ها انجام دادند به گونه ای اصلاح شده تبدیل شدند.

نهال پسته؛ پایه بذری از آلودگی های کم تری برخوردارند و یک باردهی مناسبی برای شما به ارمغان می آورند اما مناسب برای اهداف   اقتصادی نمی باشند و به اصطلاح“Low Risk”  هستند.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال گردو دیرگل به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *