مقالات نهال, نهال گردو

دلایل سیاه شدن مغز گردو

دلایل سیاه شدن مغز گردو (The reasons for black walnut kernels)

دلایل سیاه شدن مغز گردو (The reasons for black walnut kernels)

ایا می دانید دلایل سیاه شدن مغز گردو (The reasons for black walnut kernels) چیست؟ با ما در این مقاله از سالم نهال همراه باشید.

برای مشاهده و خرید نهال گردو ژنوتیپ تیپ 6 گرمسیری کلیک کنید

  • تاثیر نژاد گردو و یا آب و هوا: گردوها انواع مختلفی دارند و در نژادهای مختلفی طبقه بندی می‌شوند. برخی گردوها از بعضی نژادها، ذاتا نسبت به سایر گردوها تیره‌ترند. علاوه بر این مورد، آب و هوا هم می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ظاهر و کیفیت گردو داشته باشد. برای مثال آب و هوای نامناسب امسال باعث شده که رنگ گردوهای امسالی نسبت به گردوهای سال‌های گذشته تیره‌تر باشد.
  • عدم چیدن به موقع گردوها: چیدن گردوها دیرتر از موعد آن، می‌تواند تاثیر منفی روی رنگ گردو گذاشته و سبب تیره شدن آن شود.
  • جدا نکردن پوست سبز گردو در زمان مناسب: بعد از رسیدن گردوها و جمع آوری آن‌ها، پوست سبز گردو باید حداکثر تا یک هفته بعد از چیده شدن گردو از آن جدا شود. در غیر این صورت رنگ مغز گردو به مرور تیره و سیاه خواهد شد و کیفیت آن نیز افت می‌کند.
  • عدم نگهداری گردو در شرایط مناسب:  نگهداری گردو در شرایط نامناسب مثل قرار دادن آن در مکان مرطوب، خیلی گرم و یا در معرض نور مستقیم خورشید، علاوه بر اینکه سبب تغییر رنگ و تیره شدن گردو می‌شود، از کیفیت گردو نیز کاسته و سبب کاهش طول عمر گردو می‌گردد.
  •  اکسیداسیون: گردوها دارای روغن‌های چربی طبیعی هستند که ممکن است در تماس با هوا اکسیده شده و سیاه شوند. اکسیداسیون می‌تواند ناشی از تماس با هوا، نور، رطوبت یا حرارت زیاد باشد.
  • عفونت قارچی: گاهی اوقات، قارچ‌ها می‌توانند به گردوها حمله کنند و عفونتی را به وجود آورند که باعث سیاه شدن مغزها می‌شود. این موضوع ممکن است به دلیل شرایط نامناسب نگهداری گردوها باشد.

نکات جلوگیری از سیاه شدن مغز گردو

برای جلوگیری از سیاه شدن مغز گردوها، می‌توانید این توصیه‌ها را رعایت کنید:

  1. گردوها را در بسته‌بندی مناسب و محکم نگهداری کنید تا از تماس با هوا جلوگیری شود.
  2.  آنها را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید و از رطوبت بالا و تغییرات دمایی شدید پرهیز کنید.
  3. مطمئن شوید که گردوها در حالت تازه و سالم خریداری می‌شوند.
  4. در صورتی که گردوها را برای مدت طولانی نگهداری می‌کنید، ممکن است در فریزر قرار دادن آنها مفید باشد. اما توجه داشته باشید که پس از استخراج از فریزر، گردوها را به آرامی به دمای اتاق برگردانید تا جوش خوردگی ایجاد نشود.

در نهایت، بهترین راه برای استفاده از گردوها، مصرف آنها در مدت زمان کوتاه پس از خرید است تا از تازگی و کیفیت بهتر آنها بهره‌برداری کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید : ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *