مقالات نهال, نهال گردو

خواص گردو برای کاهش چربی‌ خون

خواص گردو برای کاهش چربی‌ خون (The properties of walnuts to reduce blood fat)

خواص گردو برای کاهش چربی‌ خون (The properties of walnuts to reduce blood fat)

اگر چربی خون بالا دارید در این مقاله به خواص گردو برای کاهش چربی‌ خون (The properties of walnuts to reduce blood fat) می پردازیم . گردو سرشار از مواد معدنی، اسیدهای چرب مفید، ویتامین‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. مطالعات نشان می‌دهند که گردو می‌تواند به کاهش چربی‌های خون کمک کند.

برای مشاهده و خرید نهال گردو ژنوتیپ تیپ 4 معتدل کلیک کنید

نتایج بررسی خواص گردو برای کاهش چربی‌ خون

در یکی از بررسی‌های انجام شده در مورد اثر بخشی گردو در کاهش کلسترول، افراد را به دو گروه کنترل و مداخله تقسیم کردند؛ افرادی که در گروه مداخله بودند، حدود نیم فنجان گردو به رژیم غذایی روزانه آن‌ها اضافه شد درحالی که گروه کنترل هیچ گردویی مصرف نکردند. نتایج حاصل از این مطالعه پس از دو سال نشان داد افرادی که گردو را به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند، مقدار LDL کمتری داشتند و مقدار کلسترول کل آن‌ها نیز ۸٫۵ میلی گرم کاهش پیدا کرده بود.

خواص گردو برای کاهش چربی‌ خون

  • یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد گردو، وجود فیبر بالا در آن است. فیبرها به دو شکل محلول و نامحلول وجود دارند؛ تحقیقات نشان داده‌اند فیبرهای محلول با اتصال به کلسترول روده از جذب آن جلوگیری می‌کنند و سبب کاهش چربی خون می‌شوند. هر صد گرم گردو حدود 7 گرم فیبر دارد که مصرف آن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کاهش چربی خون کمک کند.
  • گردو منبع غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی نیز می‌باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ترکیبات فنلی، اسید الاجیک، تانن‌ها، توکفرول و اسید گالیک اشاره کرد. این ترکیبات آنتی اکسیدانی از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و می‌توانند با کاهش چربی‌های بد خون، نقش زیادی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی داشته باشند.
  • وجود مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم در داخل گردو، برای کاهش چربی خون بسیار مفید است. برخی از مطالعات ثابت کرده‌اند کلسیم می‌تواند به کاهش سطح کلسترول تام و LDL خون کمک کند.
  • مصرف گردو هم‌چنین در پایین آمدن سطح‌ تری گلیسرید خون مؤثر است. مقدار نرمال این لیپید در داخل خون باید زیر 150 میلی گرم در دسی لیتر باشد. در یک بررسی انجام شده بین 61نفر از بزرگسالان، نتایج نشان دادند افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود از گردو استفاده کرده بودند، مقدار تری گلیسرید خونشان 2.2 میلی گرم در دسی لیتر کاهش پیدا کرده بود.
  • هم‌چنین در مطالعه‌ای دیگر که 365 نفر در آن شرکت داشتند و به مدت 24 هفته به طول انجامید، افراد به دو گروه تقسیم شدند. به گروه هدف به میزان 10 تا 25 درصد از کالری مصرفی روزانه گردو داده شد. در پایان نتایج نشان دادند غلظت کلسترول تام و LDL در گروه مصرف کننده گردو در مقایسه با گروه مقابل به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود.
نتیجه گیری:

داشتن تغذیه مناسب از مناسب‌ترین راهکارها جهت پایین آوردن چربی خون است. در بین مواد غذایی مختلف و مغزها، گردو با توجه به وجود اسیدهای چرب ضروری و مفید و ترکیبات مؤثر بسیار نقش مهمی در کنترل چربی خون دارد.

نکته مهم:

توجه داشته باشید مصرف گردو در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای کلیوی و کبدی، حساسیت‌های غذایی و یا اضافه وزن و چاقی ممکن است لازم باشد با محدودیت‌هایی مواجه شود. پس اگر از دسته افرادی هستید که با یکی از این مسائل مواجهید، حتماً قبل از مصرف این گونه موادغذایی با متخصصین تغذیه مشورت کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید : ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *