مقالات نهال, نهال گردو

روش جداسازی کامل مغز گردو

روش جداسازی کامل مغز گردو (The method of complete separation of walnut kernels)

روش جداسازی کامل مغز گردو (The method of complete separation of walnut kernels)

در این مقاله به آموزش کامل روش جداسازی کامل مغز گردو (The method of complete separation of walnut kernels) خواهیم پرداخت. برای بسیاری از افراد که تمایل به خرید و استفاده از گردو با پوست دارند، این دغدغه و سوال اساسی وجود دارد که “چطور می‌شود گردو را شکست که هم کم‌ترین آسیب به مغز آن وارد شود و هم مغز گردو به راحتی از پوستش جدا شود؟”. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با بهترین روش‌ها برای مغز کردن گردو آشنا شوید.

برای مشاهده و خرید نهال گردو سجنو کلیک کنید

مغز کردن گردو خشک یا جداسازی کامل مغز گردو خشک

هر چه از زمان چیدن و خشک کردن گردو فاصله می‌گیریم، جدا کردن مغز گردو از پوست آن خصوصا اگر آن گردو از نوع گردو سوزنی باشد، سخت‌تر شده و احتمال خرد شدن مغز گردو طی فرآیند شکستن، افزایش می‌یابد.

برای اینکه بتوانید گردو را به صورت سالم (تک پر یا دوپر) از پوستش جدا کنید، لازم است که ابتدا آن‌ها را به مدت 24 ساعت در آب بخیسانید. با این کار پوست گردو نرم شده و راحت‌تر از مغز آن جدا می‌شود. بعد از گذشت این ۲۴ ساعت، مغز گردو را با یکی از دو روش زیر از پوستش خارج کنید:

  1.  استفاده از گردوشکن: گردو را از جهات مختلف درون گردوشکن قرار دهید و هر بار به آن فشار اندکی وارد نمایید. با این کار، پوست گردو از نقاط مختلف می‌شکند و جدا کردن مغز آن به آسانی صورت می‌گیرد.
  2.  استفاده از چکش یا سنگ: در این روش ابتدا به وسیله یک چکش یا سنگ، روی خط میانی گردو به آرامی ضربه بزنید تا شکاف وسط گردو باز شود؛ سپس آن را به راحتی با دست جدا کنید. اگر هم‌چنان پوست گردو به مغز آن چسبیده بود، یک چاقو را از کنار مغز گردو به پشت آن فرستاده و آن را شل کنید تا دربیاید.

نکته: دقت داشته باشید که خیس کردن گردو ممکن است کمی طعم و رنگ آن را تغییر دهد ولی در عوض مغز آن راحت‌تر جدا می‌شود.

شما می‌توانید گردوها را به جای آب معمولی، به مدت 4 الی 5 ساعت در آب نمک خیس کنید و سپس پوست آن‌ها را با یکی از روش‌های بالا درآورید. با این کار هم احتمال خرد شدن مغز گردو کاهش می‌یابد و هم مغز گردوی شما خوش‌طعم‌تر و خوشرنگ‌تر خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید : ویکی پدیا

مغز کردن یا جداسازی کامل مغز گردو تازه

معمولا هر چه گردو تازه‌تر باشد، جدا کردن پوست آن ساده‌تر است. وقتی گردو از درخت چیده‌می‌شود، دارای یک پوست سبز در اطرافش می‌باشد. این پوست سبز رنگ باید نهایتا یک هفته بعد از چیده‌شدن گردو، از گردو جدا شود.

بعد از جدا کردن پوست سبز گردو، اگر گردو را در همین مرحله و قبل از خشک کردن آن بشکنید، مغز آن به راحتی جدا می‌شود. برای شکستن گردو در این مرحله می‌توانید از گردوشکن استفاده کنید. یا با استفاده از سنگ یا هر ابزار مشابه دیگری، ضربه‌ای به سر تیز گردو وارد کرده و مغز آن را به آسانی جدا نمایید. هم‌چنین برای مغز کردن گردو تازه، می‌توانید از چاقو هم استفاده کنید؛ به این ترتیب که باید سر تیز چاقو را در انتهای گردو یعنی درست نقطه مقابل سر تیز گردو، قرار دهید و طوری به چاقو فشار وارد کنید که گردو از وسط به دو نیمه تقسیم شود؛ اکنون می‌توانید مغز گردو را کاملا سالم خارج نمایید.

در مورد گردوی تازه این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر بعد از کندن پوست سبز گردو، ابتدا گردو را خشک کرده و سپس آن را بشکنید، مغز گردو درشت‌تر و روشن‌تر می‌ماند.

زمانی که گردو، تازه خشک‌شده باشد، هم‌چنان جدا کردن مغز آن ساده است. برای اینکار کافیست ابتدا گردو با پوست را خشک کرده و سپس به کمک ابزارهایی مانند گردوشکن، سنگ، چاقو و … آن را شکسته و سپس مغز گردو را جدا کنید.

برای خرید نهال گردو ژنوتیپ تیپ 5 کلیک کنید

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهی در مورد “روش جداسازی کامل مغز گردو

  1. حسینی گفت:

    این را از قبل می دانستیم

    1. salemnahal-manager گفت:

      از دیدگاه ارزشمندتان تشکر میکنم

  2. حسینی گفت:

    از قبل می دانستم شماهم درست گفتید

    1. salemnahal-manager گفت:

      از دیدگاه ارزشمندتان تشکر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *