مقالات نهال, مقالات نهال پسته

آبیاری درخت پسته در پاییز

آموزش روش آبیاری درخت پسته در پاییز (How to water the pistachio tree in autumn)

آموزش روش آبیاری درخت پسته در پاییز (How to water the pistachio tree in autumn)

در این مقاله از وب سایت فروش نال سالم نهال به آموزش روش آبیاری درخت پسته در پاییز (How to water the pistachio tree in autumn) خواهیم پرداخت. زیرا تأمین میزان کافی آب برای درختان، لازم است که زمان‌های مناسب و فواصل آبیاری را نیز در هر فصل بدانید.

اهمیت آبیاری پسته در پاییز و زمستان

حفظ رطوبت در خاک در پسته در پاییز و زمستان حائز اهمیت است. اما نه آبیاری سنگین، بلکه آبیاری‌ها اگر بارندگی و برف حضور ندارد، سبک انجام گیرد تا خاک خشک نشود. آبیاری پسته طی پاییز و زمستان با فواصل زمانی طولانی تر انجام می شود. یعنی حجم آب مصرفی تغییری نکرده اما دور آبیاری بیش تر می شود. آبیاری پسته بخصوص در مناطق با آب و خاک شور اهمیت زیادی دارد زیرا در تابستان به علت آبیاری و تبخیر بیش تر از سطح خاک، نمک در اطراف ریشه تجمع یافته و باید در فصل پاییز و زمستان از ناحیه ریشه آبشویی شود.

خرید ارقام نهال پسته

آبیاری درختان پسته آبان ماه

آبان ماه بهترین زمان برای بررسی وضعیت شوری خاک است. نتایج نمونه‌گیری بعد از فصل برداشت به کشاورزان نشان می‌دهد که آیا آبیاری اضافی جهت کنترل نمک‌های تجمع یافته در فصل زمستان ضروری است؟

آبیاری درختان پسته در آذر ماه

آبیاری پسته به خصوص در مناطق با آب و خاک شور از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. زیرا در تابستان به علت آبیاری و تبخیر بیش تر از سطح خاک، نمک در اطراف ریشه تجمع یافته و باید در فصل پاییز و زمستان از ناحیه ریشه آبشویی انجام شود. از مشاهده نتایج نمونه‌برداری‌های انجام‌شده می‌توان تشخیص داد که مشکلات شوری داریم یا خیر. در صورت وجود این مشکلات، آبیاری سنگین در اواخر پاییز و اوایل زمستان جهت آبشویی توصیه می‌گردد.

دور آبیاری در پاییز

آبیاری درختان پسته در فصل پاییز که رطوبت هوا بیشتر است و از شدت گرمای تابستان کاسته می‌شود، باید در فواصل زمانی طولانی‌تری انجام گیرد. به یاد داشته باشید در صورتی که با کمبود بارندگی در منطقه خود مواجه بودید، نباید از حجم آب مصرفی کم کنید بلکه دور آبیاری را بیشتر نمایید.

فواصل آبیاری به عوامل مختلفی بستگی دارد، به طور کلی فواصل آبیاری در پاییز و زمستان طولانی تر می شود چرا که نیاز آبی درخت در این تاریخ ها کمتر است. بسته به منطقه و نوع خاک و بارندگی، آبیاری پسته از زمان خواب درخت تا قبل از بیدار شدن درخت، هر 35 تا 45 روز یکبار انجام می شود.

البته بعد از بارندگی فقط در صورتی آبیاری پسته را انجام دهید که خاک در عمق 30 تا 40 سانتی‌متری از سطح، خشک باشد.

کلام آخر
  • آبیاری پسته بخصوص در مناطق با آب و خاک شور باید پس از شروع خواب درخت و در زمستان انجام شود.
  •  آبیاری پس از برداشت درخت پسته برای کامل شدن تغییرات تشکیل جوانه گل سال بعد بسیار حائز اهمیت است.
  • تغذیه زمستانه در باغات پسته بسیار ضروری است. از کودهای شیمیایی قابل حل در زمستان استفاده نشود.
  •  آبیاری پسته از زمان خواب درخت تا قبل از بیدار شدن درخت در صورت عدم بارندگی، 30 تا 40 روز یکبار انجام شود.
  •  کودهای بهساز خاک شامل کودهای زیستی حاوی باکتری ( کود میکروبی ) در تغذیه پاییز و زمستان پسته استفاده شود.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال پسته با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال پسته و آبیاری درخت پسته به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *