مقالات نهال, مقالات نهال پسته

آبیاری درخت پسته در زمستان

چرایی آبیاری درخت پسته در زمستان (Irrigation of pistachio tree in winter)

چرایی آبیاری درخت پسته در زمستان (Irrigation of pistachio tree in winter)

ما در این مقاله به ارائه هدف آبیاری درخت پسته در زمستان (Irrigation of pistachio tree in winter) خواهیم پرداخت. با سالم نهال در ارتباط باشید. آبیاری زمستانه پسته به صورت سنگین فرصتی است برای کاهش شوری خاک در زمانی که درختان در خواب زمستانی هستند. این عمل افزایش کیفیت محصولات را به دنبال دارد.

خرید ارقام نهال پسته

ضرورت آبیاری درخت پسته در زمستان

گرچه درخت پسته ازجمله درختان مقاوم به شوری است اما تجمع شوری در منطقه ریشه ممکن است باعث رشد ناكافي شاخه‌ها و آفتاب‌سوختگی و چروكيدگي مغز و کم رشدی درخت ‌شود. لذا در جاهایی كه مستعد اين شرايط هستند، آبياري در دوره خواب گياه (زمستان) جهت آبشويي خاك، قابل توصيه است.

از آنجایی که معمولاً در اين فصل، عمليات کود دهی (كودهاي حيواني و شيميايي) هم در چال کود انجام مي‌گیرد، برای ايجاد شرايط مناسب در جذب كود توسط گياه در شروع فصل، حداقل يك نوبت آبياري پس از پر کردن چال کودها مفيد خواهد بود.

آبیاری زمستانه همچنین به‌منظور حفظ رطوبت خاک پسته حائز اهمیت است. البته به یاد داشته باشید که این آبیاری درصورتی‌که بارندگی و برف نداشته باشید، به‌طور کاملاً سبک انجام گیرد و نیازی به آبیاری سنگین نیست. علاوه بر آن با فواصل طولانی‌تری می‌توان اقدام به آبیاری نمود.

یخ آب زمستانه در مبارزه با آفات پسته

بعضی  از آفات پسته درون اندام‌های گیاهی، و بعضی دیگر در زیر خاک و پوشش‌های گیاهی سطح باغ و یا پوشش‌های گیاهی خارج از باغ زمستان را می‌گذرانند.

  • می توان برای مبارزه زمستانه علیه آفات پسته به روش‌های غیر شیمیایی متوسل شد، که از جمله آن‌ها می‌توان به روش یخ آب زمستانه اشاره نمود.
  • آبیاری زمستانه (یخ آب) یک روز قبل از اینکه دمای هوا به زیر صفر برسد در از بین بردن تخم و لارو و حتی حشرات کامل بسیاری از آفات و حتی در مواردی در کاهش جمعیت برخی از عوامل بیماری‌زای گیاهی مؤثر است.
  • تعداد زیادی از این حشرات، زمستان را زیر خاک و یا زیر بقایای گیاهی می‌گذرانند و با گرم شدن هوا سبب ایجاد خسارت در باغات  می‌شوند.
  • غرقاب کردن خاک و یخ زدن آب در لایه ‌های سطحی خاک سبب از بین رفتن  کرم‌ها و آفات خاک زی میشود.

میزان آبیاری درخت پسته در زمستان

درصورتی‌که هدف شما از آبیاری در فصل زمستان، ایجاد یخ آب زمستانه و همچنین حفظ رطوبت خاک است، به آبیاری بیش‌ازحد نیازی ندارید. آبیاری زیاد در این فصل، در زمین‌های با آب و خاک شیرین، می‌تواند معایبی را به همراه داشته باشد.

این کار باعث شسته شدن املاح و عناصر غذایی خاک شده و موجب فقیرتر شدن خاک خواهد شد. لازم است نسبت به آب و هوای منطقه خود، در رابطه با میزان مناسب آب، با کارشناسان این زمینه مشورت نمایید.

البته به یاد داشته باشید، اگر قرار است آبیاری به‌منظور آبشویی در شرایط شوری آب و خاک انجام گیرد، نیاز است آبیاری سنگین در فصل خواب درختان داشته باشید.

زمان آبیاری درخت پسته در زمستان

به‌منظور ایجاد یخ آب زمستانه، از اوایل زمستان می‌توان اقدام به آبیاری نمود. بهترین زمان نیز هنگامی است که دمای هوا به منفی هفت درجه سانتی گراد رسیده باشد.

علاوه بر آن برای حفظ رطوبت خاک می‌توان هر 30 تا 40 روز یک‌بار آبیاری سبک انجام داد.

در شرایطی که شوری خاک بالا است، آبشویی را در دوره خواب گیاه انجام دهید. این زمان از برگ‌ریزی کامل درختان شروع‌شده و تا 20 روز قبل از متورم شدن جوانه‌ها ادامه می‌یابد.

درصورتی‌که نیاز بهاصلاح خاک با افزودن مواد اصلاح کننده خاک (گوگرد، گچ و …) و یا جابه‌جایی خاک (جابه‌جایی ناحیه آبیاری، افزایش و یا کاهش منطقه آبیاری، خارج نمودن و یا پراکنده کردن مرز آبیاری و ایجاد مرز جدید) وجود دارد، این مراحل را قبل از آبشویی زمستانه انجام دهید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال پسته با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال پسته و بررسی آبیاری درخت پسته در زمستان به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *