مقالات نهال

انواع بسته بندی نهال

انواع بسته بندی نهال

معرفی انواع بسته بندی نهال

اگر قصد خرید نهال دارید و اطلاعات زیادی در مورد نهال ندارید در این مقاله به معرفی انواع بسته بندی نهال خواهیم پرداخت.

انواع نهال

نهال های گلدانی

این نوع نهال ها در تمامی فصول سال موجود هستند و درون گلدان عرضه می شوند . برای بررسی ریشه ی این نهال ها باید آنها را از گلدان خارج کنید اما از ظاهر نهال می توان به کیفیت ریشه اش پی برد . البته باید دقت کنید از خرید نهال های که ریشه شان بیرون از زهکش یا خاک است خودداری کنید .

نهال های گلدانی حساسیت بالایی دارند و باید با احتیاط بیشتری کاشته‌شوند . برای کاشت این نهال ها باید گودالی با عمق ۲ برابر قطر گلدان حفر کرد و حتما پای نهال کود ریخت. قبل از کاشت این نهال ها ریشه های درهم‌پیچیده را هرس کنید و در زمان کاشت دقت کنید ریشه ها در هم فرو نروند . ذکر این نکته نیز ضروری است که نهال های گلدانی را باید کمی بالاتر از اندازه ای که درگلدان قرار داشته اند کاشت . پس از اتمام مراحل کاشت کود را دور نهال بریزید و سپس آبیاری نمایید .

نهال های گونی پیچ شده 

بعضی از نهال ها را به دلیل حساسیت بالا و پس از برداشت از نهالستان همراه با خاک اطراف ریشه اش درون‌گونی‌پیچیده و با نخ می بندند . این گونه نهال ها نیز حساس هستند و برای کاشتشان باید عمق خاک را کمتر از اندازه ی خاک همراهش حفر کرد به طوری که نهال ۵ سانت کمتر نسبت به حالت گونی پیچ درون خاک باشد . پس از کاشت نیز خوضچه ای اطراف نهال ایجاد کنید و پس از اضافه نمودن کود مناسب افدام به آبیاری نمایید .

نهال های ریشه عریان

 این نهال ها به دلیل اینکه مستقیم از روی خاک برداشته‌شده و به فروش می رسند تنها در اواخر زمستان و اوایل بهار و قبل از بیدار‌شدن درخت قابل خریداری هستند . در زمان خریدن این نوع نهال به سلامت کامل ریشه ، ساقه و طراوت نهال دقت کامل را داشته‌باشید . برای کاشت این نوع نهال باید ابتدا ریشه هاب در هم تنیده را هرس کرد . سپس گودالی به عمق گودالی که نهال از آن برداشت شده حفر کرد و عرض این گودال باید به گونه ای باشد که ریشه ها در هم پیچ نخورند . نهال باید همان اندازه که در نهالستان بود در خاک فرو رود و پس از انمام مراحل کاشت و افزودن کود به صورت حوضچه ای آبیاری شود .

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *