مقالات نهال, نهال گردو

آبیاری نهال گردو تازه کاشته شده

آبیاری نهال گردو تازه کاشته شده

آبیاری نهال گردو تازه کاشته شده

اگر نهال گردو تازه کاشته اید حتما این مقاله از سالم نهال را مطالعه نمایید. در این مقاله به آبیاری نهال گردو تازه کاشته شده خواهیم پرداخت. یکی دیگر از نکاتی که هنگام آبیاری درخت گردو باید به آن توجه کرد سن درخت می باشد. طبیعتاً میزان آبیاری نهال گردو تازه کاشته شده با درختان بالغ کاملا با یکدیگر متفاوت است. هرچه نهال کوچک تر باشد به آبیاری و مراقبت بیشتری نیاز دارد. بنابراین یکی از نتایج رعایت روش های اصولی آبیاری نهال گردو تازه کاشته‌شده دستیابی به محصولاتی باکیفیت تر، سالم تر و مغذی تر خواهد بود.

مطالعه بیشتر در زمینه گردو : ویکی پدیا

اصول آبیاری نهال گردو تازه کاشته شده

اگر درخت گردو در مناطق گرمسیر رشد کرده باشد به میزان آب کمتری نسبت به مناطق سردسیر نیاز دارد. هرچند تمام این فاکتور ها به میزان متوسط بارش باران در فصول مختلف مخصوصاً پاییز و زمستان نیز وابسته‌است. بارش باران سطح رطوبت خاک را افزایش می دهد. بنابراین می تواند بر میزان آبیاری درخت گردو تاثیر گذار باشد.

در برخی از مناطق خشک و گرمسیر که تبخیر سطحی زمین به شدت بالاست باید از روش آبیاری قطره ای درخت گردو استفاده کرد. در واقع این روش می‌تواند با تامین دائمی آب مورد نیاز درختان گردو، هم رطوبت خاک را حفظ کند و هم درختان را به صورت منظم آبیاری نماید.

درختان گردو که در مناطق سردسیری کاشته‌می‌شود خواب زمستانی طولانی تری دارد. بنابراین با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه و بهره‌مندی از میزان بارش باران آبیاری کمتری می خواهد. طبق تحقیقات انجام‌شده در مناطق سردسیر به ازای هر دو هکتار ۱۲ هزار متر مکعب آب مورد نیاز می باشد.

زمان قطع آبیاری درخت گردو

سن درخت، شرایط اقلیمی و فصلی، آب و هوا، نوع و ساختار خاک و… همگی بر میزان نیاز درخت گردو به آبیاری موثر است. اما سوال مهم بعدی که معمولاً باغداران و کشاورزان هنگام خرید نهال گردو می پرسند این است که بهترین زمان قطع آبیاری درخت گردو چه هنگامی است؟
آبیاری درخت گردو با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد در فصول مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت خواهد بود. فاصله آبیاری از اوایل شهریور تا پاییز بیشتر است. هر چه به فصل پاییز نزدیک تر می شوید باید دوره آبیاری را افزایش دهید. مجدداً در فصل پاییز فاصله آبیاری درخت گردو بیشتر می شود اما در زمان سردی هوا در فصل پاییز و با شروع بارش ها آبیاری درخت گردو قطع می گردد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *