مقالات نهال, نهال, نهال گردو

معرفی نهال گردو تویسرکان ?

معرفی نهال گردو تویسرکان ?

معرفی نهال گردو تویسرکان ?

خرید نهال گردو تویسرکان ? در تمامی مناطق ایران و سرتاسر جهان بالاست و این به دلیل میزان باردهی و کیفیت عالی این رقم می باشد. گردو تویسرکان در شرایط اقلیمی سرد و کوهستانی باردهی بسیار خوبی دارد و تا 6 تن بار گردو می‌دهد. نهال گردو تویسرکان ، از دیگر نهال‌ های اصیل ایرانی است که مرغوبیت بالایی دارد. می‌توان با تاسیس باغ گردو، روی این نهال ایرانی سرمایه گذاری بلند مدت کرد. خصوصیات و مشخصات این نهال را برای شما بازگو خواهیم کرد. ضمن اینکه شما میتوانید خرید این نهال را از طریق ارتباط با نهالستان سالم نهال انجام دهید.

درباره نهال گردو تویسرکان

تویسرکان؛ یکی از انواع درخت گردویی؛ می باشد که به دلیل آن که مناسب مناطق سردسیر می باشند در برابر سرماها از مقاومت خوبی هم برخوردار هستند. اگر شنیده باشید که باردهی درخت گردو؛ می تواند سالانه افزایش یابد، در تویسرکان این موضوع به خوبی صدق می کند و سال به سال افزایش می یابد. برای کاشت گردو ؛ فصل پاییز یا اوایل فصل بهار را می توانید در نظر بگیرید. برای قرار گیری بهتر آن؛ داخل خاک بهتر است که خاک نه خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد، درصد مساوی از هریک باید رعایت شود. مناسب ترین ارتفاع کاشت برای گردوهای این گیاه ، حدودا 1600 تا 2400 متر می باشد. در هر هکتار درختان گردوی تویسرکان، می توانند تا 5 تن باردهی داشته باشند.

عملکرد نهال‌گردو تویسرکان

  • ظاهری تقریبا بیضی شکل دارد. باردهی از سال پنچم شروع می شود .گرده افشانی بین اصله درخت انجام بگیرد باردهی مطلوب تری خواهد داشت گرده افشان فرانکت و فرنور برای این نهال گردو مناسب می باشد .
  • کاشت  نهال گردو تویسرکان در میان دیگر درختان در فاصله ی 7*6 است ارتفاع نهال گردو تویسرکان تا 2500 متر مطلوب است. اما بیشتر شدن آن کاهش عملکرد مطلوب درخت گردورا خواهد داشت. اگر بتوان به چنین فاکتورهایی برای کاشت توجه لازم را داشت می توان بازدهی خوبی را نیز شاهد بود.
  • عمر درخت نهال گردو تویسرکان تا حدود 50 سال می باشد دارای چربی بالا و رشد بسیار زیاد است باید این نهال گردو را از مناطقی که زمستان طولانی و خیلی سردی دارد بدور نگه داشت چرا از ارقام نهال گردوهای آسیب پذیر بوده و دارای حساسیت بالا می باشد .

از کاشت تا برداشت گردو تویسرکان

  • در نهالستان گردو تویسرکان برای کاشت نهال باید فاصله بین نهال‌ها را بین 7 تا 8 متر در نظر گرفت. نکته بسیار مهم درباره این درخت، هرس نمودن آن در هنگام خواب زمستانی است که باید پس از برگ ریزی آن انجام بگیرد.
  • بهترین زمان برای کاشت نهال گردو تویسرکان اوایل بهار است. البته برخی از افراد ممکن است در پاییز نهال بکارند که این امر به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.
  • سال های اولیه کاشت را در نظر بگیرید و در نهایت یک درخت پر محصول وجود خواهد داشت.
  • مناسب ترین خاک برای کاشت درختان گردو تویسرکان خاک مناسب برای کشاورزی و زهکشی است. خاک خنک و آهکی برای رشد مطلوب نهال مناسب است.
  • به منظور رشد بهتر سیستم ریشه ، توصیه می شود هنگام کاشت نهال عمق مناسب را در نظر بگیرید ، زیرا نهال گردو طیف وسیعی از رشد ریشه را دارد ، به عمق مناسب توجه کنید.
  • اگر قصد احداث باغ بزرگی را دارید ، هنگام کاشت نهال به فاصله بین نهال توجه کنید. باغبان ها معمولاً هنگام کاشت از روش هایی استفاده می کنند.
    آبیاری گردو معمولاً نسبت به انواع دیگر کمتر است ، زیرا این نوع نهال مقاومت خوبی در برابر کمبود آب دارد. در زمستان آب باران این تقاضا را برآورده می کند ، در تابستان نیز می توان نهال ها را با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع خاک هفتگی آبیاری کرد.
  • کوددهی و هرس گردو تویسرکان بسیار مهم است ، زیرا نهال ها مواد مغذی مناسبی را از طریق خاک دریافت می کنند.

هرس تا برداشت گردو تویسرکان

  • اگر خاک از نظر عناصر معدنی مفید فقیر باشد ، باید کوددهی شود. این فقط با تجزیه و تحلیل خاک تعیین می شود.
  • هرس همچنین به عملکرد صحیح درخت کمک می کند ، جوانه های جدید رشد می کنند و شاخه های خشک از بین می روند.
  • لیکسیا معمولاً زمان برداشت گردو است. شرایط آب و هوایی از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. نهال های گردو تویسرکان معمولاً در اواخر سپتامبر و اوایل ماه اکتبر برداشت می شوند. بنابراین در این دو فصل اکثر مردم در باغ گردو می چینند.
  • گردو تویسرکان ؛ وقتی نزدیک به برداشت باشد تغییر می کند. به عنوان مثال پوست سبز بیرونی آن ترک خورده و پوست چوبی قهوه ای خاکی می شود که جدا شدن از شاخه ها به راحتی انجام می شود.
  • محصولات برداشت شده پس از عملیات لایه برداری و خشک کردن به فروش می رسد. این نهال ها گردو تویسرکان هستند ؛ به دلیل کیفیت بالا ، فروش خوبی در بازار دارند. قیمت گردو تویسرکان هر ساله تغییر می کند.

مقاومت نهال گردو تویسرکان در برابر آفت

این نهال در برابر آفات مقاومت مطلوبی از خود نشان داده است؛ اما نیاز به سم پاشی موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

میزان باردهی نهال گردو تویسرکان پس از رسیدن به بلوغ، حدود یک و نیم تن گردو در هر هکتار است. البته باید توجه داشت که این رقم کمی دیر بازده است و در ابتدا نیز رشد کمی دارد؛ اما در حدود 3 سالگی، سرعت رشد و باردهی آن به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر می‌شود. در بحث باردهی نهال تویسرکان، گفته می‌شود که میزان آن به 6 تن در هکتار هم می‌تواند برسد. شاید دیر بازده بودن در فروش نهال گردوی تویسرکان، تاثیر منفی بگذارد؛ اما بدون شک برای کیفیت عالی باید صبر بالایی داشته باشیم.

ضخامت پوست چوبی

پوست چوبی اینگونه از گردو، دارای ضخامت کمی است و در این خصوصیت، تاجایی مشابه کاغذی می‌باشد.

تحمل خشکی

یکی از خصوصیات منحصر به فرد این نهال مقاومت این نهال در برابر خشکی است

نیاز سرمایی نهال گردو تویسرکان

این نهال ایرانی الاصل، جهت بیدار شدن از خواب زمستانه، مانند دیگر نهال‌های گردو، به مقداری سرما نیاز دارد.

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی

با توجه به نازک بودن پوسته چوبی میوه‌ی این نهال، باید گفت که جدا سازی مغز گردو از پوسته چوبی برای گردوهای تویسرکانی، امری آسان است؛ این موضوع برای میوه‌ی حاصل از نهال گردو اصلاح شده تویسرکان نیز صدق می‌کند.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *