مقالات نهال, نهال زرشک

فواید آب زرشک برای خانم ها

فواید آب زرشک برای خانم ها (Benefits of barberry water for women)

فواید آب زرشک برای خانم ها (Benefits of barberry water for women)

در این مقاله از سالم نهال به ارائه توضیحاتی در مورد فواید آب زرشک برای خانم ها (Benefits of barberry water for women) خواهیم پرداخت. خواص آب زرشک به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی خاص بسیار برای بدن مفید است. طبق شواهد، نوشیدن آب زرشک باعث پاکسازی روده، کبد و کیسه صفرا می شود.

فواید آب زرشک برای خانم ها

آب زرشک یک نوشیدنی سنتی و محبوب در ایران‌است که به دلیل خواص بیشماری که دارد، برای خانم‌ها بسیار مفید است. به برخی از فواید آب زرشک برای خانم‌ها عبارتند‌از:

  1. تنظیم هورمون‌ها: آب زرشک شامل فیتواستروژن‌هایی است که به تنظیم هورمون‌های بدن کمک می‌کنند. این ماده می‌تواند در بهبود علائم پیش از قاعدگی و درمان ناهنجاری‌های‌قاعدگی مانند تنش پیش از قاعدگی و درد قاعدگی کمک کند.
  2. کاهش عوارض مربوط به سن: مصرف آب زرشک می‌تواند به کاهش عوارض مربوط به سن مانند کاهش ترشح هورمون‌های جنسی، خشکی و آسیب به پوست کمک کند.
  3. کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی: مصرف آب زرشک به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی مانند فشار خون بالا و سایر بیماری‌های قلبی مانند آریتمی، ایجاد تنگی ناحیه قلبی و غیره کمک می‌کند.
  4. تقویت سیستم ایمنی: آب زرشک به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوشیمیکال‌ها، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و در برابر بیماری‌ها مقاومت بخشد.
  5. بهبود گوارش: مصرف آب زرشک می‌تواند به بهبود گوارش، کاهش التهاب روده و کاهش علائم یبوست و سایر مشکلات گوارشی کمک کند.
  6. کاهش استرس و اضطراب: مصرف آب زرشک می‌تواند به عنوان یک دارو گیاهی‌طبیعی به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این نوشیدنی به دلیل دارا بودن مواد ضداضطراب و آرامبخش، می‌تواند به حالت روحی و روانی شما کمک کند.
  7. ضد التهاب و ضد عفونی‌کننده: مصرف آب زرشک می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب و ضد عفونی‌کننده طبیعی کمک کند. این نوشیدنی دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که می‌تواند در بهبود بیماری‌های مختلفی از جمله عفونت‌های دهان و لثه، سرفه و سرماخوردگی کمک کند.
  8. بهبود سلامت پوست: مصرف آب زرشک می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. این نوشیدنی به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند در کاهش التهاب پوست، پوست خشک و ماهیچه‌های پوستی کمک کند.

پیشگیری از سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

تحقیقات روی خواص آب زرشک نشان می دهد که بربرین موجود در این نوشیدنی می تواند قند خون را کاهش دهد، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود بخشد، سطح تستوسترون را کاهش دهد. این ها عواملی هستند که ریسک ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک را افزایش می دهند. در نتیجه کاهش آن ها توسط آب زرشک کمک ویژه ای به پیشگیری و درمان این بیماری خواهد کرد.

خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در مقایسه با خانم های هم وزن سطح انسولین بالاتری دارند. در نتیجه برای درمان این بیماری برای آن ها متفورمین تجویز می شود. تحقیقات نشان می دهد که آب زرشک می تواند سطح قند خون را مشابه متفورمین کاهش دهد. اما نقطه قوت آب زرشک این است که سطح کلسترول را بهتر از دارو بهبود می بخشد.

خواص آب زرشک می تواند باروری را بهبود بخشد.

 در یک مطالعه به 98 زن مبتلا به تخمدان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک آب زرشک داند. تخمک گذاری پس از چهار ماه مصرف این نوشیدنی به طور متوسط ​​25 درصد بهبود یافت.

مطالعه دیگری که در Clinical Endocrinology منتشر شده است که نشان می دهد که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که به طور تصادفی آب زرشک مصرف می کردند، میزان بارداری بیشتری نسبت به متفورمین یا دارونما داشتند. دانشمندان معتقد هستند این بهبود باروری به دلیل وجود بربرین در آب زرشک است.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *