مقالات نهال, نهال, نهال زرشک

فواید زرشک دم کرده

فواید زرشک دم کرده (Benefits of brewed barberry)

فواید زرشک دم کرده (Benefits of brewed barberry)

در این مقاله از سایت سالم نهال قصد داریم در مورد فواید زرشک دم کرده (Benefits of brewed barberry) یا همان دم کرده زرشک صحبت کنیم.

درباره میوه زرشک

زرشک یکی از درختان همیشه سبز است که برگ‌های پهن و میوه‌ای قرمز رنگ و به شکل بیضی دارد. بیش از 200 سال است که مردم کشور‌های مختلف از این میوه به خاطر مصارف دارویی‌اش استفاده می‌کنند. درختچه زرشک 90 تا 180 سانتی‌متر ارتفاع و نزدیک به 2 متر عرض دارد و میوه‌های آن در زمستان نیز دوام می‌آورند. شما همیشه این امکان را دارید برای کاشت و پرورش نهال زرشک با نهالستان سالم نهال در ارتباط باشید.

 پاکسازی کبد و کیسه صفرا از خواص زرشک

همانطور که می‌دانید کبد مسئولیت سم زدایی و پاکسازی مواد مضر از بدن را بر عهده دارد. یکی دیگر از وظایف کبد تولید صفراست که به هضم چربی کمک می‌کند. مصرف زرشک به پاکسازی کبد کمک کرده و سموم موجود در خون را از بین می‌برد. بربرین موجود در زرشک باعث ترشح صفرا در کبد می‌شود که فرآیند‌های گوارشی را بهبود می‌بخشد.

بهبود گردش خون از خواص زرشک

کمک به بهبود گردش خون و افزایش سلامت قلب یکی دیگر از خواص زرشک است. عملکرد درست دستگاه گردش خون باعث بهبود توزیع مواد مغذی و اکسیژن به اندام‌های مختلف بدن می‌شود. علاوه بر این زرشک به رگ‌های خونی آرامش بخشیده و به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند و فرآیند گردش خون در رگ‌ها را بهبود می‌بخشد.

مبارزه با سرطان از خواص زرشک

گیاهان قرمزی که حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی مثل ویتامین سی هستند، نقش موثری در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی دارند. علاوه بر ویتامین سی، بربرین موجود در زرشک، خواص ضد سرطانی آن را بیشتر کرده است.

فواید زرشک دم کرده

زرشک دم کرده یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های سنتی ایرانی است و به دلیل خواص بیشمار آن، مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید است.

برخی از فواید زرشک دم کرده عبارتند از:

  1. کاهش فشار خون: زرشک دم کرده حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.
  2.  ضد التهاب: زرشک دم کرده شامل فلاونوئیدهایی است که به عنوان ضد التهاب طبیعی شناخته می‌شوند و می‌توانند در بهبود وضعیت‌هایی مانند التهاب مفاصل، التهاب روده و آسم کمک کنند.
  3.  کاهش خطر بیماری‌های قلبی: زرشک دم کرده می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک کند که می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.
  4. بهبود گوارش: زرشک دم کرده می‌تواند به عنوان ملین طبیعی عمل کرده و مشکلات گوارشی مانند دفع سختی مدفوع و یبوست را کاهش دهد.
  5.  افزایش سیستم ایمنی: زرشک دم کرده حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.
  6. کاهش استرس: زرشک دم کرده می‌تواند به عنوان یک آرامش‌بخش طبیعی عمل کند و به کاهش استرس کمک کند.
  7.  بهبود خواب: مصرف زرشک دم کرده می‌تواند به کاهش بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب کمک کند.
  8.  بهبود عملکرد مغزی: برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف زرشک دم کرده می‌تواند به بهبود عملکرد مغزی کمک کند و حافظه و تمرکز را بهبود بخشد.
  9.  کمک به کنترل قند خون: زرشک دم کرده می‌تواند به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند و سطح قند خون را کنترل کند.

جوشانده زرشک قرمز

شما می‌توانید به کمک مواد لازم زیر برای حدود چهار نفر جوشانده زرشک قرمز درست کنید که بسیاری مقوی و سالم است:

آب جوش4 لیوان
زرشک2 قاشق غذاخوری
شکر، نبات یا عسلبه میزان لازم

دستور تهیه

ابتدا زرشک‌ها را با دقت پاک کنید و آن‌ها را داخل کاسه‌ای ریخته و تا جایی که آب روی آن‌ها را بپوشاند، به آن آب بیفزایید. اجازه دهید زرشک حدود 10 دقیقه الی یک ربع داخل این آب باقی بماند تا اگر گل و لایی دارد، از آن خارج شود. پس از گذشت این زمان، زرشک‌ها را آبکشی کنید. اگر زرشک شما پاک شده و تمیز است، کافیست آن را کمی بشویید و نیازی به خیساندن آن در آب ندارید. سپس زرشک‌ها را داخل یک قوری متوسط یا بزرگ بریزید و حدود 4 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید.

قوری حاوی زرشک و آب جوش را به مدت ده دقیقه الی یک ربع بر روی یک کتری در حال جوش قرار دهید تا جوشانده زرشک دم بکشد و آماده مصرف شود. شما می‌توانید برای شیرین کردن این جوشانده از نبات، شکر یا عسل استفاده کنید. در پایان نیز جوشانده را داخل یک فنجان بریزید و نوش جان کنید.

کلام آخر در مورد خواص دم کرده زرشک

در کل، زرشک دم کرده به عنوان یک نوشیدنی سالم و مفید شناخته می‌شود که می‌تواند در بهبود سلامتی بدن کمک کند. با این حال، بهتر است قبل از مصرف هر گونه محصول جدید، با پزشک خود مشورت کنید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *