مقالات نهال, نهال زرشک

فواید زرشک برای کبد چرب

فواید زرشک برای کبد چرب (Benefits of barberry for fatty liver)

فواید زرشک برای کبد چرب (Benefits of barberry for fatty liver)

آیا از فواید زرشک برای کبد چرب (Benefits of barberry for fatty liver) اطلاع دارید . با سالم نهال در این مقاله همراه باشید. یکی از گیاهان دارویی پرمصرف، زرشک است. میوه‌های قرمز کوچک این گیاه در سفره‌های بیشتر مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که می دانید تمامی بخش‌های گیاه زرشک از ریشه تا ساقه و میوه؛ در مصارف پزشکی بویژه بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش بکار می‌روند. بهتر است بدانید که زرشک علاوه بر خواص تغذیه ای، از رنگدانه‌های موجود در چوب و پوست گیاه آن برای رنگ کردن چرم و پشم نیز استفاده می‌شود. طبیعت زرشک تا حدی سرد و خشک است. گیاه زرشک دارای “آلکالوئید”ی است به نام بربرین که تلخ مزه است.

زرشک برای کبد چرب

کبد یکی از عضوهای مهم بدن بوده که مسئول سم‌زدایی و پاک کردن مواد مضر از بدن و تولید صفرا می باشد که باعث هضم چربی های حیاتی بدن شده و برای سلامت مفید است. زرشک باعث پاک‌سازی کبد شده و خون را سم‌زدایی می‌کند.

همان طور که عنوان شد ماده اصلی موجود در زرشک بربرین می‌باشد که به ترشح صفرا در کبد کمک کرده و به‌‌عنوان یک ملین خفیف عمل می کند که باعث می شود تا فرآیند گوارشی بهبود پیدا کند. زرشک پاک‌ کننده‌ کبد است و باعث کاهش تولید سودا در بدن میشود بنابراین در پیشگیری از بواسیر به خوبی عمل میکند همچنین ریشه و ساقه زرشک در درمان بواسیر مفید است.

فواید زرشک برای کبد چرب

زرشک به عنوان یکی از گیاهان دارویی مهم در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها شناخته شده است، از جمله بیماری کبد چرب. برخی از فواید زرشک برای کبد چرب عبارتند از:

  1. کاهش میزان چربی‌های خون: زرشک می‌تواند به کاهش سطح چربی در خون کمک کند که در نتیجه باعث کاهش تجمع چربی در کبد می‌شود.
  2. کاهش التهاب کبد: مصرف زرشک می‌تواند به کاهش التهاب کبد کمک کند. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در سلول‌های کبد کمک کند.
  3.  پاکسازی کبد: زرشک می‌تواند به پاکسازی کبد کمک کند. این گیاه دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که می‌تواند به پاکسازی سیستم گوارش و کبد کمک کند.
  4. کاهش علائم ناراحتی معده: مصرف زرشک می‌تواند به کاهش علائم ناراحتی معده مانند سوزش معده و دل درد کمک کند. این گیاه دارای خواص آنتی اسیدی است که می‌تواند به کاهش علائم ناراحتی معده کمک کند.

بنابراین، زرشک می‌تواند به عنوان یک دارو گیاهی طبیعی برای پیشگیری و درمان کبد چرب مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، قبل از مصرف هر گونه محصول جدید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

آشنایی با گیاه زرشک و کلام آخر در مورد فواید زرشک برای کبد چرب

زرشک درختچه ای خاردار است که طول آن در شرایط آب و هوایی مناسب ، حداکثر به 5 متر می رسد و دارای میوه‌های قرمز رنگ کوچک و بیضی شکل است که طعم ترشی دارند. جالب است بدانید کشور عزیزمان ایران بزرگترین تولید کننده زرشک در جهان است. برای خرید نهال زرشک با کارشناسان ما در سالم نهال در ارتباط باشید

گیاه زرشک در قرن هفتم میلادی شناخته شده است و پیدایش آن از نظر زمین شناسی به دوره ائوسن EUCEN مربوط میشود. ولی در قرن هشتم میلادی معرفی گردیده است زرشک در تمام مناطق معتدل نیمکره شمالی می روید.

  • هرچه زرشک تازه تر باشد، غذا خوش رنگ تر می شود.
  • هر چه زرشک بماند، تیره تر می شود مگر اینکه تا تازه است آن را فریز نمایید تا نرم و خوشرنگ بماند.
  • پس به خاطر داشته باشید مهمترین نکته برای خوش رنگ ماندن زرشک این است که زرشک را در فریزر نگهداری کنید تا رنگ آن ثابت مانده و سیاه و خشک نشود.
  • زرشک خوب، قرمز روشن و خوشرنگ است، بنابراین از خریدن زرشک‌هایی که رنگ تیره دارند خودداری کنید.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *