مقالات نهال, مقالات نهال پسته

زمان کاشت نهال پسته

بهترین زمان کاشت نهال پسته (Time to plant pistachio seedlings)

بهترین زمان کاشت نهال پسته (Time to plant pistachio seedlings)

در این مقاله از سایت فروش نواع نهال شناسنامه داره سالم نهال بهترین زمان کاشت نهال پسته (Time to plant pistachio seedlings) را توضیح خواهیم داد. درخت پسته با بیشتر خاک ها سازگاری دارد، کشت آن تابع قوانین سختی نیست و خیلی راحت صورت می گیرد.

درخت پسته نسبت به سایر میوه ها مقاومت چند برابری دارد و گرما و سرمای زیادی را تحمل می کند. این درخت تنها در زمین های زهدار نمی تواند دوام آورد. زمان کاشت پسته، بسته به نوع پسته متفاوت است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

نکات مهم در کاشت نهال پسته

  • بهترین زمان کاشت نهال پسته زمانی است که باد نمی وزد  هوا معتدل است.
  • در روزهای آفتابی و گرم و یا یخبندان و روزهایی که باد شدید است از کاشت‌نهال پسته جداً خودداری شود.
  • بهترین شرایط برای هرس نهال پسته روزهای ابری و هوای آرام است.
  • بهترین زمان کاشت‌نهال پسته معمولاً هنگام خواب نهال پسته است.
  • رطوبت بافت خاك گلدان نهال پسته در حدی باشد که مانع از هم پاشیدگی خاك گلدان شود.
  • موقع کاشت، گلدان (نایلون و سفال و…) از نهال پسته با احتیاط جدا گردد، از کاشت‌نهال پسته با ظرف و گلدان بطور جدی خودداری شود.
  • در مناطق گرم و متعدل و نیمه سردسیر، بهترین زمان کاشت، پائیز پس از خواب رفتن نهال پسته است.
  • درمناطق سردسیر بهتر است نهالکاری پس از سپری شدن یخبندان انجام شود.
  •  زمان کاشتن نهال پسته در پاییز طوری تنظیم و برنامه ریزی شود که ریشه نهال پسته با محیط جدید قبل از فرارسیدن یخبندان انس پیدا نموده باشد. لذا بایستی پایان زمان کاشت ۲ الی ۳ هفته قبل از بیداری ظاهری نهال پسته باشد.
  • زمان کاشت نهال پسته گلدانی، از قاعده فوق تبعیت نمی کند، زیرا نقل و انتقال و کاشت‌نهال پسته در تمام طول سال عملی است مع الوصف رعایت موارد ذیل ضروری است.
  • در موقع انتقال نهال پسته نبایستی درجه حرارت مبدا با مقصد اختلاف داشته باشد.

کاشت نهال پسته در پاییز

کاشت نهال باعث آبادی و سرسبزی منطقه می شود. علاوه بر آن کاشت نهال های زینتی و زراعی می توانند در تصفیه هوا، اشتغال زایی، تغذیه و … کمک کند. به طور کلی زمان کاشت نهال به نوع نهال، میزان رشد آن، میزان رشد و توسعه ریشه، دمای هوا در روز کاشت، آبیاری، آب و هوای منطقه و … بستگی دارد. برخی عقیده دارند که بهترین زمان کاشت نهال پسته فصل پاییز است. زیرا در این فصل نهال به خواب رفته و با جابجایی و انتقال به زمین شوک وارد نخواهد شد. همچنین هوای خنک در پاییز می تواند سبب رشد و توسعه زیاد ریشه نهال گردد. از طرفی به دلیل اینکه پس از کاشت نهال به آبیاری نیاز دارد، بارندگی در این فصل می تواند تاثیر زیادی روی رشد نهال داشته باشد.

با توجه به مزایای کاشت‌نهال پسته در پاییز، امکان خشک شدن ریشه نهال به دلیل سرما و یخبندان وجود دارد. بنابراین مراقبت زیادی در فصل زمستان لازم است. کاشت هر نهال متفاوت و زمان آن نیز متفاوت می باشد. به طور کلی همه نهال ها باید زمانی کاشت شوند که در حالت خواب زمستانه قرار دارند.

کاشت نهال‌پسته در اسفند

در اکثر شهرهای شهرهای ایران ماه آخر سال که هوا رو به گرم شدن هست، زمان مناسبی برای کاشت نهال می باشد. زیرا در اسفند ماه هوای خنک برای رشد ریشه وجود دارد. همچنین بعد از آن هوا نه زیاد سرد و نه زیاد گرم است که ریشه ها آسیب ببینند. کاشت نهال برای شهرهای ساحلی که هوا گرم تر است چند ماه زودتر صورت می گیرد.

پسته یک محصول بسیار خوشمزه و سودآور است. به همین دلیل امروزه کشاورزان به کاشت پسته روی آورده اند. پسته در آب و هوای گرم و خشک رشد خوبی دارد، اما برای مناطق سردسیر که سرما شدید است مناسب نمی باشد. خاک درخت پسته باید سبک بافت (لوم شنی) باشد تا ریشه های درخت پسته بتوانند به صورت عمقی در خاک نفوذ کنند. بهترین زمان برای کاشت نهال بذری پسته، اسفند تا فروردین ماه است. در این زمان عملیات پیوند خاک و ریشه طی 2 الی 3 ماه انجام می گردد. در فصل بهار می تواند به اندازه کافی به رشد خود ادامه دهد.

زمان کاشت نهال های پسته هیبریدی در تمام طول سال امکان پذیر است. بهترین زمان کاشت نهال هیبریدی (ucb-1) بازه زمانی اواسط اسفند تا اواسط خرداد و بازه زمانی اواسط شهریور تا اواسط مهر است. در این دو بازه زمانی دما تعادل مناسبی داشته و شرایط برای سازگار شدن نهال وجود دارد. برای کاشت توصیه می شود چاله ای به عرض و عمق 50 در 50 حفر شده و نهال در آن قرار گرفته شود. بلافاصله بعد از کاشت آبیاری انجام می شود.

کاشت نهال پسته در نیمه اول بهار

در نهال کاری بهاره تا پروسه پیوند ریشه با نهال انجام شود، فصل تمام می شود. تابستان هم بخاطر مدارهای آبیاری با زمان زیاد و طولانی، باعث عدم رشد نهال‌پسته می شود. خیلی اتفاق خوبی بیافتد، نهال شما فقط سبز می ماند. البته در بعضی جاها می تواند شرایط آب و هوایی هم برای کاشت نهال پسته در بهار مناسب باشد.

درصد تلفات نهال پسته در زمان های کاشت نهال
  • در نهال کاری پاییزه کمتر5 از درصد
  • در نیمه دوم زمستان کمتر از 30 درصد
  • در فصل بهار اغلب تا بالای 60 درصد
خرید نهال پسته احمد آقایی

از بهترین گزینه ها برای خرید نهال پسته، ارقام پسته احمد آقایی می باشد. پسته احمد آقایی شهرت زیادی دارد. این درختان پسته در ارتفاعات حداکثر 1800 متر از سطح دریا رشد می‌کنند؛ در برابر خشکی، آفت ها و بیماری ها مقاوم هستند؛ و از همه مهمتر، در هر هکتار سالانه حدود 8 تن پسته مرغوب تولید می کنند. به ازای هر 30 نهال پسته احمد آقایی باید یک نهال گرده افشان بکارید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال پسته و احداث باغ از جمله به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید ، کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

مجموعه نهالستان سالم نهال با مدیریت مستقیم مهندس توحید حسینی. آماده ارائه خدماتی نظیر فروش نهال  با کیفیت بالا و با قیمتی مناسب می‌باشد. در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *