مقالات نهال, مقالات نهال پسته

انواع روش کاشت پسته

معرفی انواع روش کاشت پسته (Types of pistachio planting methods)

معرفی انواع روش کاشت پسته (Types of pistachio planting methods)

اگر قصد احداث باغ پسته دارید، در این مقاله به معرفی انواع روش کاشت پسته (Types of pistachio planting methods) خواهیم پرداخت. در همین ابتدا باید بدانیم که برای کاشت پسته، بیشتر مناطق بیابانی گرم و نیمه خشک مناسب هستند چرا که تابستان‌های این مناطق، گرم و خشک طولانی هستند و زمستان‌های مناسب و معتدل دارند. مکانی که پسته در آن کاشت می‌شود، باید به اندازه کافی نور خورشید ببیند. درخت پسته مقاومت زیادی به خشکسالی دارد و دوره رشد بسیار طولانی دارد و دارای دو پایه نر و ماده دارند که از یکدیگر جدا هستند.

زمان کاشت پسته

در مقاله قبل که مبنی بر بهترین زمان کاشت پسته ارائه شده بود گفتیم بهترین زمان برای کاشت درخت پسته  در مناطق گرم و معتدل و مناطق نیمه سردسیر، در اواسط تا اواخر پاییز، زمانی که درختان پسته به خواب می‌روند است. اگر در مناطق سردسیری می‌خواهید این درخت را بکارید بهتر است بعد از سپری شدن زمان یخبندان، در اواخر زمستان این کار را انجام دهید.

 در مناطقی که کاشت پسته در فصل پاییز انجام می‌گیرد، حدوداً دو هفته یا سه هفته قبل از بیداری نهال و جوانه زدن آن باشد.

شرایط محیطی برای کاشت پسته قبل از معرفی انواع روش کاشت پسته

  1. پسته با هیچ نوع خاکی مشکل ندارد و در بیشتر خاک‌ها رشد مناسب دارد. اما ترکیب خاک با ماسه می‌تواند برای رشد آن بهتر باشد. برای اینکه پسته رشد خیلی خوب و مناسبی داشته باشد سعی کنید از ترکیب ماسه با خاک لومی (زراعی مرغوب)، مقداری کود دامی (بهترین نوع آن کود گاوی پوسیده است) و یا مقداری خاک‌برگ پوسیده، با هم مخلوط کنید.
  2.  درخت پسته، هم در برابر سرما و هم گرما استقامت دارد. این درخت می‌تواند در زمستان، سرمای تا 20- درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل کند. همچنین در مقابل گرمای تابستانی تا حدوداً 45 درجه سانتیگراد نیز مقاوم است.
  3. پسته نیاز آبی پایینی دارد و در مقابل کم آبی و خشکسالی، بسیار مقاوم است.
  4. این درخت در مکان‌های مرطوب، بسیار بد عمل می‌کند و در صورتی که به آن زیاد آب بدهند، ریشه‌های آن پوسیده و دچار بیماری‌های قارچی می‌شود. بعد از کاشت پسته  حتماً آن‌ها را آبیاری کنید.
نهال پسته کله قوچی

بهترین گزینه برای خرید نهال پسته با‌کیفیت ‌عالی، نهال پسته کله قوچی است. این نهال پسته میوه های درشت و خوشمزه  تولید می کنند. بهترین انتخاب برای صادرات پسته هستند. نهال پسته کله قوچی برای مناطق خشک و کویری ایران انتخاب مناسبی محسوب می شود.

انواع روش کاشت درخت پسته

  • کاشت بذر در زمین از انواع روش کاشت پسته
  1. برای کاشتن بذر پسته باید در زمین‌تان جوی‌هایی با عرض 50 تا 100 سانتی‌متر ایجاد کنید.
  2. این جوی‌ها یا گودال‌ها باید عمقی حدود 50 الی 70 سانتی‌متر داشته باشند.
  3. بعد از آن نیز باید بذر مورد نظرتان را حدود 12 ساعت در آب خیس کنید و سپس آن‌ها را در عمق 2 الی 3 سانتی‌متری از خاک چال کنید.
  4. توجه داشته باشید که برای رشد بهتر بذر پسته باید بر روی آن‌ها مقداری ماسه بریزید.
  5. آبیاری به بذر را باید هر 10 الی 15 روز 1 بار انجام دهید و بعد از آن نیز منتظر بمانید تا بذر جوانه بزند و شروع به سبز شدن کند.
  • کاشت پسته در گلدان از انواع روش کاشت پسته
  1. برای کاشتن پسته در گلدان باید در اوایل فصل بهار مراحل و اقدامات لازم را انجام دهید.
  2. در اولین مرحله باید کیسه‌های پلاستیکی سیاه‌رنگی را تهیه کنید و سپس ‌آن‌ها را با استفاده از کود زراعی، ماسه و کود حیوانی پر کنید.
  3. بعد از انجام این کارها، باید بذری که از قبل خیس کرده‌‌اید را در آن بکارید و روی آن‌ها را بپوشانید تا شروع به جوانه زدن کنند.
  4. بعد از این‌ که بذر شروع به جوانه زدن کرد، می‌توانید آن‌ها را به داخل گلدان انتقال منتقل کنید.
  • کاشت نهال پسته از انواع روش کاشت پسته
  1. برای کاشت نهال پسته، باید نهال نر و ماده را با هم بکارید تا باردهی درخت بهتر صورت بگیرد.
  2. به طور معمول باید در کنار هر 15 درخت ماده، از 1 درخت نر کمک بگیرید. اما برای این‌ که کاشت درختان پسته به‌ صورت اصولی و بهتر صورت بگیرد، می‌توانید تعداد درختان نر را افزایش دهید.
  3. بعد از کاشت نهال پسته نیز باید نکات لازم همچون کوددهی، آبیاری و هرس درخت را با دقت انجام دهید تا درختان‌تان از بین نرود.
  • کاشت در خزانه از انواع روش کاشت پسته
  1. در این روش باید زمینی به مساحت 10 الی 30 متر آماده کنید.
  2. سپس بذرهایی که از قبل خیس شده‌اند را در فاصله‌ مشخصی از یکدیگر بکارید.
  3. مناسب‌ ترین فاصله برای کاشت بذر پسته در خزانه 10 تا 15 سانتی‌ متر است.
  4. بعد از کاشت بذر باید 7 روز یک‌بار آبیاری نهال پسته را انجام دهید و در آخر نیز نهال‌ها را می‌توانید حدود 1 الی 2 سال در زمین نگه دارید و سپس آن‌ها را به زمین اصلی منتقل کنید.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال پسته و مشاوره در خصوص روش کاشت پسته از جمله به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید ، کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

مجموعه نهالستان سالم نهال با مدیریت مستقیم مهندس توحید حسینی. آماده ارائه خدماتی نظیر فروش نهال  با کیفیت بالا و با قیمتی مناسب می‌باشد. در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *