مقالات نهال, نهال انار

زمان بلوغ کامل و باردهی نهال انار

زمان بلوغ کامل و باردهی نهال انار (The time of full maturity and fruiting of pomegranate seedlings)

زمان بلوغ کامل و باردهی نهال انار (The time of full maturity and fruiting of pomegranate seedlings)

در این مقاله به زمان بلوغ کامل و باردهی نهال انار (The time of full maturity and fruiting of pomegranate seedlings) خواهیم پرداخت. در همین ابتدا باید گفت که درخت انار برای تولید میوه نیاز به زمان و شرایط مناسب دارد. سال های اول کشت درخت جوان انار می تواند به گل دهی و تولید برسد. اما این میوه ها کیفیت لازم را ندارند مثلا رقم ملس در سال های اول ترش مزه است. در سال چهارم و پنجم به مزه واقعی خود می رسد و قابلیت میوه درخت مشخص میشود.

زمان باردهی نهال انار

نهال انار پس از کاشت 4 تا 5 سال زمان لازم دارد تا به بلوغ برسد و میوه آن اقتصادی و قابل فروش برای بازر باشد. درخت انار حداقل 200 سال می تواند عمر کند و بهترین تولید آن در 20 سال اول کشت می باشد. شرایط محیطی و منطقه مکانی در بلوغ انار تاثیر فراوانی دارد. مثلا شمال کشور نسبت به مناطق کویری باردهی اقتصادی آن جلوتر است و در سال سوم کشت شروع می شود. مثال دیگر اینکه ارتفاع از سطح دریا هم در بلوغ درخت انار تاثیر دارد، در شمال کشور بلوغ درخت انار در مناطق دشت و پایین دست نسبت به مناطق کوهستانی (اراضی شیبدار)، یک یا دو سال جلوتر می باشد.

عموما یکی از اشتباهات رایج در پرورش انار، باروری در یکی دو سال اول انتقال نهال ها می باشد که این عمل باعث افت شدید درخت می شود. در شمال کشور بار ها سال های اول کشت مشاهده شده است که درخت انار به باردهی خوبی رسیده است. ولی چون ریشه درخت انار استحکام لازم را نداشت در اثر باد های پاییزی در امان نماند و خسارات زیادی را به بار آورد. به طور کلی میوه انار 6 تا 7 ماه زمان لازم دارد که برای چیدن آماده شود. انار رسیده هرگز نباید از یک شاخه برداشته شود زیرا ممکن است به میوه و پوست درخت آسیب برساند و بهترین حالت چیدن میوه با قیچی می باشد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *