مقالات نهال, نهال

نهال مناسب برای کاشت در زمین شیبدار

نهال مناسب برای کاشت در زمین شیبدار (Seedlings suitable for planting in sloping ground)

نهال مناسب برای کاشت در زمین شیبدار (Seedlings suitable for planting in sloping ground)

در این مقاله از سایت سالم نهال به معرفی نهال مناسب برای کاشت در زمین شیبدار (Seedlings suitable for planting in sloping ground) خواهیم پرداخت. همانطور که می دانید کمبود فضای سبز و زمین‌های کافی و مناسب برای کاشت انواع گیاهان، باعث شده تا بخش‌زیادی از تمرکز باغداران بر کاشت در زمین‌های شیب‌دار جلب شود. کاشت گیاه در زمین شیب‌دار به دلیل جلوگیری از گسترش جنگل‌ها و فضای سبز، این روزها بهترین راهکار برای افرادی به حساب می‌آید که قصد ایجاد یک باغ کوچک را دارند.

زمین شیب‌دار مناسب برای کاشت نهال و گیاه

بخش زیادی از موفقیت در کشاورزی و کاشت گل و گیاه، علاوه‌بر دلایل علمی و راهکارهای آزمایشگاهی به تجربه باغداران وابسته است. به همین دلیل نمی‌توان گفت که کاشت گیاه در زمین شیب‌دار مفید است یا در نهایت به هدررفت زمین و منابع منجر می‌شود؛ چراکه باروری زمین و ایجاد یک باغ پرمحصول و سرسبز، به جز شیب زمین به دلایل دیگری مانند رسیدگی به باغ و انتخاب و خرید تجهیزات صنعتی نیز وابسته است.

اما تجربه اغلب باغداران نشان می‌دهد که گروهی از گیاهان و درختان در زمین شیب‌دار بهتر رشد می‌کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از آنکه برای منابع و رسیدگی به باغ برنامه‌ریزی کنید، بهترین بذرها را برای کاشت در سطح شیب‌دار انتخاب کنید.

کاشت گیاه در زمین شیب‌دار می‌تواند کمبود جنگل و مناطق سبز را جبران کند و همچنین مانع فرسایش خاک شود.

در بین گیاهان زینتی

پاپیتال، توت فرنگی زینتی و درخت اقاقیا گیاهان تزیینی هستند که در برابر سرما و شرایط جوی بسیار مقاوم اند و به همین دلیل احتمالا این گیاهان را به کررات دیده‌اید. مهمترین هدف از کشت این گیاه جلوگیری از فرسایش خاک است.

توت فرنگی زینتی عطر و طعم توت فرنگی را ندارد و در حقیقت دانه وحشی توت فرنگی محسوب می شود و به همین دلیل به آن توت فرنگی زینتی می گویند از مهم ترین ویژگی های این گیاه این است که از جمله گیاهانی ست که در سایه هم امکان رشد دارد و جزو گیاهان رونده است و به سرعت در اراضی شیبدار رشد می کند و گل و میوه می دهد.

کشت در اراضی شیبدار در بین درختان میوه و باغات مثمره

مهمترین باغات دیم قابل احداث کشت در اراضی شیبدار باغات انگور، انجیر، انار، زیتون، سنجد، عناب، زرشک و گل محمدی و گلابی وحشی ست که نام دیگر آن خوج است که یکی از مقاوم ترین گونه های گیاهی است که میوه آن خاصیت درمانی دارد.

کلام آخر

کشت در اراضی شیبدار از بسیاری از جهات حائز اهمیت است یکی از آن ها کنترل روان آب ها و کاهش خطر سیل است. از سوی دیگر پوشش گیاهی کشت در اراضی شیبدار با جلوگیری از فرسایش خاک و محکم تر شدن خاک توسط ریشه های گیاهان شیب های لغزنده تثبیت می شود و بدین صورت در هزینه های بسیاری که برای جلوگیری از سیل و … می شود نیز صرفه جویی می شود.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *