نهال, نهال بادام

افزایش باردهی بادام با گرده افشانی زنبورها

تاثیر گرده افشانی بادام توسط زنبورها بر افزایش باردهی بادام

تاثیر گرده افشانی بادام توسط زنبورها بر افزایش باردهی بادام

در این مقاله از فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال قصد داریم تاثیر گرده افشانی بادام توسط زنبورها بر افزایش باردهی بادام ? را توضیح دهیم. باید گفت که گرده افشانی بادام به معنی انتقال گرده از بخش مذکر گیاه به بخش مونث است. این روند  می تواند سبب تولید گونه های جدید و یا تقویت آن ها گردد. درختان بادام مانند بقیه‌ گیاهان گل دار بارور می‌شوند. یک گل بادام دارای یک لوله گرده مرکزی عمیق است که زنبورها برای تامین غذا از آن استفاده می کنند. گرده افشانی بادام با درختان مختلف برای حفظ گونه و ازدیاد این درختان ضروری می باشد. در عین حال، گرده افشانی بادام توسط زنبورها سبب تقویت تولید محصول در نهالستان بادام می شود.

نقش زنبورها در گرده افشانی بادام طی تاریخ

مصریان باستان برای کمک به گرده افشانی بادام توسط زنبورها، زنبورهای عسل را به سمت بالا و پایین رود نیل منتقل کردند. علاوه بر این، تمدن های اولیه از جمله یونان ماقبل تاریخ، اسرائیل، چین باستان و تمدن مایاها، همه انواع زنبورداری را تمرین می کردند. نقش زنبورها در گرده افشانی تاریخچه‌ بلندی در آمریکا هم دارد. استعمارگران اولیه زنبورها را در کندوهای حصیری به اقیانوس آوردند و وقتی پیشگامان از طریق علفزارها به سمت غرب حرکت کردند، زنبورها نیز آن ها را در واگن های سرپوشیده ای همراهی نمودند.

نحوه گرده افشانی بادام توسط زنبورها

نقش زنبورها در گرده افشانی بادام امری حیاتی محسوب می شود. زیرا درختان بادام به طور کلی خودبارور نیستند.  زنبورها و گیاهان گل دار مانند درختان بادام رابطه همزیستی دارند. زنبورها در فصل بهار بین گل‌ ها و شکوفه های بادام پرواز کرده، گرده‌ ها و شهد آن ها را جمع آوری می کنند. بعد از آن‌ها عسلی می سازند که به نفع زنبورهاست. زمانی که زنبورها روی گل‌ ها می‌نشینند، بعضی گرده‌های دیگر گل ها از بدنشان می‌ریزد که بعد به گل‌های دیگر منتقل می‌شود.

این کار به‌طور ناخواسته باعث گرده افشانی بادام توسط زنبورها شده و اجازه‌ تولید مثل گونه های مختلف این درختان و در نهایت افزایش باردهی بادام را می‌دهد. با اینکه این فرآیند به‌ صورت‌ طبیعی اتفاق می‌افتد، اما بشر نیز یادگرفته است که با اهلی کردن و انتقال زنبورهای عسل برای هزاران سال به این فرآیند کمک کند.

رشد چشمگیر صنعت بادام و افزایش باردهی بادام توسط زنبور عسل

در طول چندسال گذشته، تقاضا برای بادام به سرعت افزایش یافته است. علاوه بر مغز بادام، شیر بادام و کره بادام نیز در بازار به عنوان محصولات فرعی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این امر به نوبه خود منجر به افزایش عظیمی در تولید بادام در تمام دنیا شده است.

کالیفرنیا که در حال حاضر 100% از عرضه بادام ایالات متحده را به طور کامل تامین می کند، در سال 2017 رکورد 3/1 میلیون هکتار از باغ های بادام را به خود اختصاص داد که 7% نسبت به سال 2016 افزایش یافته است. در پاییز، باغ های ایالت متحده حدود 2/2 میلیارد پوند بادام تولید کردند که برابر با 80% از عرضه سالانه جهان است.

درختان بادام درختان زیبایی هستند که معمولا در اوایل بهار شکوفه می‌دهد، زمانی که بیشتر درختان دیگر خفته هستند. اگر برای خرید نهال بادام و پرورش آن برنامه ریزی می کنید و بخواهید که آجیل تولید کند، باید قبل از کاشت آن، به گرده ‌افشانی بادام توسط زنبورها فکر کنید. شما باید ترکیب صحیح گونه ها را برای پرورش در باغ خود انتخاب کرده و منبع گرده افشانی بادام خود را در نظر بگیرید.

جمع بندی

بادام از مغزیجات‌است که به‌دلیل ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد مانند تحمل شرایط مختلف و باردهی‌مطلوب، بسیار مورد توجه باغداران قرار گرفته است. امروزه یکی از مهمترین مشکلاتی که باغداران پس از خرید نهال بادام با آن مواجه می شوند، عدم تولید محصول مناسب است که درصد قابل توجهی از آن می تواند ناشی از کاهش گرده افشانی بادام توسط زنبورها باشد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *