مقالات نهال, مقالات نهال پسته

روش کاشت نهال پسته در خانه

آموزش روش کاشت نهال پسته در خانه (How to plant pistachio seedlings at home)

آموزش روش کاشت نهال پسته در خانه (How to plant pistachio seedlings at home)

در این مقاله از وب سایت فروش نال سالم نهال به آموزش روش کاشت نهال پسته در خانه (How to plant pistachio seedlings at home) خواهیم پرداخت. هزاران سال است که درخت پسته به دلیل میوه‌ی خشک و تر و دانه‌ی مغذی آن پرورش داده می‌شود و شواهد باستان شناسی مصرف پسته به 6750 قبل از میلاد باز می‌گردد

بهترین مناطق برای کاشت نهال پسته

درختان پسته از خاورمیانه و آسیای مرکزی سرچشمه گرفته‌اند. اما امروزه در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، چین، هند و ایتالیا کشت می‌شوند. پسته، برای تولید محصول موفق نیاز به تابستان‌های گرم و به زمستان‌های سرد دارد. و همچنین به رطوبت و آب اضافی نیاز دارد. به همین دلیل، درختان پسته بارور اغلب در اروپا دیده نمی‌شوند و بیشتر در آب و هوایی شبیه در خاورمیانه کشت می‌شوند

آنچه باید در مورد پسته بدانید

  • نام: پسته
  • ارتفاع: معمولاً 2 تا 3 متر، اما می‌تواند تا 5 متر رشد کند.
  • شاخ و برگ: برگریز
  • آب و هوا: حساس به آب و هوا – آب و هوای ایده آل مناطق داخلی خشک و نیمه خشک است، اما پسته در مناطق معتدل سرد و گرم با تابستان‌های گرم (بالای 38 درجه سانتیگراد) و زمستان‌های سرد( 7 درجه سانتیگراد ، اما سردتر از -9 درجه سانتیگراد نیست).
  • خاک: در همه خاک‌ها به خوبی رشد می‌کند، اما خاک عمیق و بدون زهکشی ترجیح می‌دهد.
  • موقعیت: آفتاب کامل، ترجیحاً در منطقه ای بادی برای بهبود گرد افشانی.
  • گلدهی و باردهی: گل‌ها در اواسط بهار تولید می‌شوند و پسته‌ها در تابستان رشد می‌کنند.
  • تغذیه: در اوایل بهار و دوباره در پاییز به درختان کود دهید. خاک را با کود تجزیه شده، محلول خون و استخوان غنی کنید.
  • آبیاری: آبیاری را حداقل هفته‌ای یکبار، بیشتر در هوای خشک، طی چند سال اول، تا زمان رویش درخت انجام دهید. پس از سومین زمستان، آب را فقط در صورت نیاز، به ویژه در زمان گلدهی و رشد پسته، آبیاری کنید.
نهال پسته هیبریدی

یکی از پرفروش ترین و بهترین انواع نهال پسته برای خرید، نهال پسته هیبریدی نام دارد. این نهال ها خصوصیات ژنتیکی عالی دارند. این رقم نهال پسته در برابر شرایط سرما، گرما یا کم آبی و حتی حملات آفات و بیماری های گیاهی، بسیار مقاوم هستند. باردهی این نوع نهال پسته در هر هکتار حدود 7 تن می باشد و از سال سوم به باردهی می رسد.

نحوه کاشت نهال پسته در خانه

  1. در فصل زمستان هنگام خواب درخت پسته خود را بکارید.
  2. حداقل دو برابر عمق گلدان یک حفره عمیق حفر کنید تا رشد آسان ریشه شیر را امکان پذیر سازد.
  3. سوراخ را دوباره پر کنید تا پسته شما در همان ارتفاعی که در گلدان بود کاشته شود.
  4. درخت را بکارید، سپس دوباره پر کنید و خاک را محکم کنید.
  5. درخت را آبیاری کنید تا حفره‌های هوا در خاک از بین بروند.

هرس درخت پسته

  1. هرس بخشی جدایی ناپذیر از رشد درختان میوه و پسته است.
  2.  درخت پسته را هرس کنید تا مرکز درخت باز شود و شاخه های شلوغ، از بین بروند.
  3.  زمان هرس درخت پسته در زمستان در هنگامی که خواب است باید باشد.
  4. همیشه ابزارهای هرس را بعد از هرس کردن هر درخت پسته ضدعفونی کنید تا از گسترش تصادفی بیماری جلوگیری شود.
  5. پسته به عنوان درخت پیوند خورده فروخته می‌شود. اگر رشد ناخواسته از زیر پیوند ظاهر می‌شود، باید در اسرع وقت برداشته شود تا از تأثیر آن بر موفقیت رشد جلوگیری کند.
خرید نهال پسته احمد آقایی

از بهترین گزینه ها برای خرید نهال پسته، ارقام پسته احمد آقایی می باشد. پسته احمد آقایی شهرت زیادی دارد. این درختان پسته در ارتفاعات حداکثر 1800 متر از سطح دریا رشد می‌کنند؛ در برابر خشکی، آفت ها و بیماری ها مقاوم هستند؛ و از همه مهمتر، در هر هکتار سالانه حدود 8 تن پسته مرغوب تولید می کنند. به ازای هر 30 نهال پسته احمد آقایی باید یک نهال گرده افشان بکارید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال پسته و کاشت نهال پسته از جمله به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید ، کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

مجموعه نهالستان سالم نهال با مدیریت مستقیم مهندس توحید حسینی. آماده ارائه خدماتی نظیر فروش نهال  با کیفیت بالا و با قیمتی مناسب می‌باشد. در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *