مقالات نهال, نهال بادام

بهترین شرایط برای رشد نهال بادام

بهترین شرایط برای رشد نهال بادام (Conditions for the growth of almond seedlings)

بهترین شرایط برای رشد نهال بادام (Conditions for the growth of almond seedlings)

اگر قصد احداث باغ بادام دارید باید از بهترین شرایط برای رشد نهال بادام (Conditions for the growth of almond seedlings) آگاهی لازم داشته باشید. بادام از جمله درختان مثمر پر طرفدار به شمار می رود که واریته های مختلفی دارد؛ دارای میوه دو پوستی است که پوست بیرونی آن به رنگ سبز است که به هنگام رسیدن به راحتی از میوه گیاه جدا می‌شود که پس از آن پوست سفتی و سخت چوبی مانندی دارد که با فشار دست یا هر وسیله دیگری به راحتی می‌شکند که در درون آن مغز بادام قرار دارد که مصرف خوراکی دارد.

مشخصات گیاهی کامل درخت بادام

بادام از جمله درختان مثمر به شمار می رود که میوه آن به صورت دو پوسته ظاهر می‌شود طوریکه پوسته بیرونی آن به رنگ سبز، نرم و گوشتی است که به هنگام رسیدن ترک بر می‌دارد و به راحتی جدا می‌شود که پس از آن پوسته سفت و سختی وجود دارد که در داخل آن مغز بادام قرار دارد که بسیار خوشمزه است و طمع دلچسبی دارد که به عنوان تنقلات و آجیل از آن استفاده می‌کنند.

شرایط اکولوژیک برای رشد نهال بادام

درخت بادام نیز مانند درختان مثمر دیگر نیازمند شرایط محیطی مناسب برای رشد می باشد.

  • ارتفاع: ارتفاع این گیاه بسته به شرایط اقلیمی، نوع واریته، خاک مورد کشت، مراقبت و هرس متغیر و بین 3 تا 10 متر و گاها بیشتر و کمتر نیز است.
  • نور: گیاهی آفتاب دوست به شمار می رود که روزانه به 6 تا 8 ساعت نور خورشید برای رشد نیاز دارد که در برابر سایه جزئی نیز مقاوم است و به رشد خود ادامه می‌دهد.
  • دما: دمای مناسب برای رشد این گیاه بسته به واریته های مختلف بین 10 تا 45 درجه سانتی‌گراد است که در برابر سرما و گرما مقاوم است و به رشد خود ادامه می‌دهد که البته دمای مناسب و ایده آل برای رشد این گیاه 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است.
  • خاک: برای رشد بادام بهتر است از خاک لومی استفاده کنید که البته نسبت به خاک حساس نیست و در گستره وسیعی از خاکها رشد می‌کند.
  •  آبیاری: گیاه بادام در سالهای نخستین رشد خود به آبیاری زیادی نیاز دارد طوریکه در فصول گرم سال به ویژه بهار و تابستان باید حداقل هفته‌ای یکبار گیاه را به طور کامل آبیاری کنید.
  • فاصله کاشت: فاصله کاشت درختان از یکدیگر 4 تا 5 متر است و فاصله بین ردیف 3 تا 4 متر است.

نهال بادام مامایی؛ بهترین نهال بادام بومی ایران:

  • خواستگاه نهال بادام مامایی نیز کشور ایران است و از جمله نهال های دیرگل به شمار می رود.
  • نهال بادام مامایی به صرفه اقتصادی بالا معروف است. بادام مامایی نهالی پربار است و مغز آن کیفیت بالایی داشته و برای روغن گیری مناسب است.
  • که این نهال بیشتر به خاطر خاصیت متفاوت محصولات عنوان بهترین نهال بادام و محصول پر صادرات را در اختیار دارد.
  • بهتر است که این نهال در طی سال 2 الی 3 مرتبه هرس شود تا کیفیت باروری آن بالا رود. عمر اقتصادی رقم بادام مامایی حدود 35 تا 45 سال خواهد بود.
کلام آخر

بادام از جمله درختانی است که میوه بیضی و کشیده‌ای دارد که بسیاری از واریته های آن دارای مغز دوقلویی هستند. از باردهی بالایی به همراه رشد سریع برخوردار است و در بیشتر مناطق رشد می‌کند که برای رشد نسبت به خاک حساس نیست و به رشد خود ادامه می‌دهد. خواص بسیاری دارد و دارای واریته های مختلفی است که نیاز به مراقبت آنچنانی دارد.

برای آشنایی بیشتر با بادام می توانید وارد این لینک از ویکی پدیا شوید: ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *