مقالات نهال

مزایای کاشت نهال پالونیا؛ عروس باغ ها

نهال پالونیا

مزایای کاشت نهال پالونیا؛ عروس باغ ها

نهال پالونیا رشد خوبی دارد بگونه ای که هر سال سه الی چهار فوت افزایش ارتفاع دارد. نهال پالونیا حساسیت زیادی به خاک ندارد. زیرا تنها حساسیتی که شاید بر روی آن حساس باشد این است که خاک آب را جذب کند و نگه دارد تا ریشه ها آب خود را تامین کنند. بعداز مورد ذکر شده اسیدی یا قلیانی بودن خاک تاثیر مثبتی دارد. زیرا نهال پالونیا از جمله نهال های مقاوم و مقروم به صرفه می باشد. ناگفته نماند که این نهال نسبت به آلودگی هوا و محیط حساس نیست. این نهال برگ های بزرگی دارد که سبز رنگ هستند . اکثرا برگ های این نهال به شکل قلب رشد میکنند. رشد طولی این برگ ها ممگن است بین 6 الی 13 اینچ باشد. چوب این نهال جزو ارزشمند ترین چوب ها می باشد.

ویژگی خاص نهال نهال پالونیا

نهال پالونیا جزو اقامی می باشد که رشد سریعی دارد و میتوان از آن برای زراعت چوب استفاده کرد. این رقم از نهال متلق به آسیای جنوب شرقی می باشد. پس از کاشت این نهال و گذشت 5 الی 7 سال میتوان به درامد خوبی از این راه بدست آورد.

چوب پالونیا بافت نرم و سبکی دارد. در عین سبک و راحتی بسیار مقاوم می باشد. رنگ چوت نهال پالونیا سفید می باشد. از دیگر ویژگی های این نهال میتوان به مقاوم بودن آن در مقابل آتش را مثال زد. مقاومت این نهال در برابر آتش تا 400 تا 500 درجه سانتی گراد می باشد. اشتعال پذیری چوب این نهال نسبت به دیگر درختان کمتر می باشد.

این نهال سازگاری بالایی دارد. پتانسیل این را دارد که در هر محیطی خود را سازگار سازد و به رشد و نمو بپردازد.

آبیاری نهال پالونیا به چه صورت خواهد بود؟

آبیاری این نهال در سالهای اول کاشت باید بصورت مداوم و پیگیرانه صورت گیرد. زمانیکه میگوییم باید پیوسته آبیاری انجام شود یعنی حساسیت این نهال نسب به بی آبی زیاد می باشد. البته این موضوع در سالهای اول کاشت حائز اهمیت می باشد. آبیاری درخت بالغ پالونیا معمولا هر دو هفته یکبار باید صورت گیرد. آبیاری باید بصورت دوره ای در بهار و تابستان و پاییز صورت گیرد.

نهال پالونیا را در چه فواصلی میتوان کشت کرد؟

این نهال را باید در ابعاد 4 در 4 کاشت کرد . در هر هکتار بصورت رندوم میتوان 656 نهال پالونیا کاشت کرد. برای بهره برداری از این نهال باید 5 الی 6 سال صبر کنید تا بتوانید از طریق فروش چوب آن سود کلانی بدست بیاورید. این نهال از سال های 5-6 الی 7 و 8 باید رسیدگی مناسبی داشته باشد تا شما را به بهره برساند.

نهال پالونیا علاوه بر اینکه چوب مرغوبی دارد و از این طریق میتوان به سود خوبی رسید از طریق شاخه و برگ های آن نیز میتوان  دست آوردی داشت . زیرا برگ های این نهال را میتوان برای علوفه استفاده کرد و حتی آن را به فروش رساند.

کشت نهال پالونیا به مکان زندگی شما و محلی که میخواهید آنرا کشت کنید بستگی دارد. کاشت این نهال در مناطق گرمسیر باید در فصول پاییز و زمستان  و بهار انجام گیرد.  اگر در منطق سردسیر به سر می برید باید این نهال را اوایل بهار کاشت کنید.

این نهال در چه مکانی باید کاشت کنیم؟

درخت پالونیا برای مکانی که در آنجا نور تابش خوبی دارد بسیار مناسب کاشت می باشد. این موضوع را در نظر داشته باشید که این نهال بصورت جزئی میتواند در سایه باشد. این نهال در موقعیت های گرم و آفتابی و کلا در مناطق گرمسیر عملکرد خوبی دارد. این درخت برای اینکه دارای شاخه و برگ بزرگ می باشد باید در منطقهء حفاظت شده قرار گیرد. این اقدام به منظور حفاظت از این درخت و برگ های بلند در مقابل آب و هوای بادی و بارش باران و تگرگ شدید می باشد.

ویژگی این نهال پرکاربرد

اگر بخواهیم بطور کلی درباره ویژگی این نهال صحبت کنیم میتوان گفت که در کشور ایران با اسم درخت نوروز شناخته شده است. از نژاد نهال ها و گیاهان نعنا می باشد. این نهال به تنهالی 16 یا 17 نوع مختلف دارد. گونه های مختلف آن برای کشورهایی مثل 🙁 شما آمریکا، چین، لائوس، و ویتنام و..) می باشد.

برگ های پالونیا بوی معطر و دلنشینی دارد. این نهال شکوفه های بسیار جذاب و دلربایی دارد که روح انسان را نواز میکند. این شکوفه ها اکثرا به رنگ سفیدو بفش می باشند. مستوان گفت که این شکوفه ها گاها صورتی کم رنگ نیز می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *