مقالات نهال

چگونه رشد نهال صنوبر را چند برابر کنیم؟۴ ترفند کاربردی

نهال صنوبر

چگونه رشد نهال صنوبر را چند برابر کنیم؟4 ترفند کاربردی

بهتر است که بدانید نهال صنوبر با وجود اینکه یک درخت غیر مثمر و بی ثمر می باشد ولی با این وجود سوددهی خوبی دارد. شما باغدار و کشاورز محترم اگر تمامی اوصول و قواعد لازم برای کاشت و پرورش و رشد نهال صنوبر را رعایت کنید قطعا این موضوع برایتان تجارت بی نظیری را به ارمغان خواهد آورد.

اگر به اطرافتان یک نگاه کلی بی اندازید متوجه میشوید که کلی میز و صندلی یا وسائل چوبی وجود دارد که شما از آنها استفاده میکنید. یا حتی میتوان به دکورهای چوبی اشاره کرد که در اطرافتان جلب توجه میکند. پس این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چقدر ماه ها و سال ها میگذرند و رو به آینده حرکت میکنیم استفاده از تزئینات چوبی بیشتر و بیشتر میشود. از طرفی باید به این موضوع اشاره کرد که با گذشت زمان افراد زیادی غیر اوصولی از جنگل ها ، چوب استخراج کرده و آن ها را غیر قانونی به فروش می رسانند. در نتیجه شما با کاشت ورشد نهال صنوبر میتوانید به درامد خوبی از این راه بدست پیدا کنید.

 در ادامه چند نکات لازم برای رشداین نهال بیان میشود که میتواند کاربردی باشد.

از جمله این نکات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نور مناسب درخت صنوبر
  2. دما مناسب درخت صنوبر
  3. آبیاری درخت صنوبر
  4. خاک درخت صنوبر
  5. کوددهی درخت صنوبر
  6. زمان مناسب برای هرس درخت نهال صنوبر
  7. فاصله استاندارد نهال ها از یکدیگر
  8. آفات و بیماری های درخت صنوبر
  9. روش تکثیر درخت صنوبر

معرفی نهال صنوبر

نهال صنوبر اصالتا برای کشور آمریکاست. با وجود اینکه زادگاه این نهال به آمریکا باز میگردد ولی در ابتدا تولید چوب مرغوب  صنوبر از روم آغاز شد. صنوبر چوبی است که بافت نرم و سبک ولی بسیار مقاوم را داراست. به دلیل قابلیتی که دارد میتوان آن را به راحتی طرح داد. رنگ آمیزی چوب این نهال بسیار راحت بوده و اگر اوصولی انجام شود پوسته پوسته و بعد ها دچار ریزش نمیشود. به دلیل وزن سبکی که دارد بیشتر در دکوراسیون و سازه های مبلمان نیز استفاده میشود.

اکثر برگ های این نهال به شکل قلب و مثلث می باشد. با تغییر فصول برگ ها نیز تغییر رنگ پیدا میکنند. برای مثال میتوان گفت برگ ها در حالت عادی سبز رنگ هستند. با آمدن فصل پاییز رنگ برگ ها به زرد تغییر پیدا میکنند. این درخت به دلیل تنه ضخیمی که دارد مقاومت زیادی در برابر آب و آتش دارد.

شرایط کاشت و پرورش و رشد نهال صنوبر

به صورت کلی اگر بخواهیم در نظر بگیریم نهال صنوبر در مقابل اکثر شرایط آب و هوایی و خاک سازگاری بالایی دارد. با وجود این باید شرایط مناسبی را برای رشد نهال صنوبر ایجاد کنیم . یکی از موارد مهم در این زمینه انتخاب باغ و زمین مناسب برای کاشت این نهال می باشد. قبل انتخاب زمین باید معیار های زیر را در نظر داشته باشیم:

  • شیب دار نباشد یا حدالامکان شیب کمی داشته باشد.
  • دسترسی به امکانات آبیاری.
  • عدم وجود علف هرز و بقایای گیاهی.
  • باتلاقی نبودن زمین مورد نظر.

 

 

نور مناسب برای این نهال

از شرایط پرورش و رشد نهال صنوبر که صحبت میکنیم ، نور یکی از موارد ضروری در این فرایند می باشد.

از نظر کارشناسان مکانی که نور دهی مناسبی داشته باشد منطقه مناسبی برای رشد نهال صنوبر می باشد. محلی که آفتاب یا نور خورشید مستقیم به نهال ها تابش دارد شرایط مساعدی را به ارمغان می آورد.

 

دما مناسب برای رشد نهال صنوبر

نهال صنوبر در خاک مرطوب رشد خوبی دارد . به دلیل اینکه خاک مرطوب دارای مقدار زیادی مواد مغذی می باشد عملکرد این نهال را چند برابر می کند . اگر  آب و هوای محیط معتدل باشد و خاک باغ را زهکشی کنیم در کنار موارد ذکر شده دما نیز مناسب باشد شرایط ایده آل را برای کشت این نهال ایجاد کرده ایم.

باید به این موضوع نیز اشاره شود که نهال صنوبر در مقابل سرما مقاومت بالایی دارد.

 

آبیاری این درخت پر درامد

شاید برایتان جالب باشد که بدانیداین نهال غیر مثمر اگر در کنار کانال های آب ، حاشیه رود و رودخانه ها کاشته شود رشد خوبی خواهد داشت. از جمله مهم ترین نکته در رشد این درخت مرطوب بودن خاک است . پس این درخت رطوبت را میپسندد و قدرت وابستگی آن به آب بسیار زیاد می باشد.

 

هر باغدار و کشاورزی برای اینکه بتواند باغی از صنوبر را احداث کند باید موارد ذکر شده در مطالب بالا را رعایت کند. شما دوست عزیز اگر در پی خرید نهال مناسب صنوبر می باشد بهترین انتخاب برای شما نهالستان ما می باشد. زیرا شما میتوانید از طریق راه های رج شده در سایت خرید خود را ثبت کرده و سوالات خود را با کارشناسان ما در میان گذاشته و پاسخ خود را کامل و جامع دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *