مقالات نهال

انواع نهال انار

نهال انار دانه سیاه

انواع نهال انار، دست شما برای انخاب باز است

رشد درخت انار به شرایط آب و هوا وابسته است و همچنین نگهداری از آن نیز یکی از اصول هایی هست که باید رعایت شود تا درخت به خوبی رشد کرده و محصولات با کیفیتی را برای ما به ارمغان بیاورد. برخی از گونه ها توانسته اند در طول سال ها کیفیت و پایداری خود را ثابت کنند. انواع نهال انار ها به دلیل داشتن رنگ های زیبا و جذاب نظر مردم را جلب می کنند، همچنین بخاطر طعم خوشمزه ای که دارد محبوبیت خاصی بین عموم مردم ایجاد می کند. در این محتوا می خواهیم یک سری اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا بهترین نوع انار را از بازار خرید کنید.

تنوع بالای انواع نهال انار که احتمالا نمی دانستید

معمولا ما انواع انار را با توجه به اسم منطقه اش دسته بندی می کنیم. بطوری که این مناطق توانسته اند بهترین درخت انار را پرورش دهند و میوه با کیفیتی را به بار بیاورند. این میوه در فصل های زمستان فروش بسیار خوبی دارد. اگر این نهال ها را به درستی پرورش دهیم و به خوبی از آن ها محافظت کنیم محصولات چشگیری برایمان به ارمغان می آورد. در ادامه چندتا از انواع نهال انار را برایتان معرفی می کنیم.

انار ساوه، انتخابی خارق العاده برای شمال کشور

در تهران کمتر کسی است که انار ساوه را نشناسد این میوه یکی از معروف ترین ها در ایران می باشد. انار ساوه در استان ساوه کاشته می شود به همین دلیل است که این نام را گرفته است. این درخت میوه های درشت و قرمز با طعمی آبدار و خوشمزه دارد.

این میوه دانه های نرمی تولید می کند و ابعاد بسیار بزرگی دارد. انار ساوه طعم شیرین و ترشی دارد. پوست این نهال به ندرت ترک می خورد. این انار نسبت به خشکی مقاوم بوده و در آفتاب کامل به خوبی رشد می کند. توجه کنید که حین شکوفه دادن از آبیاری زیاد خودداری کنید زیرا باعث ریزش گل ها می شود. از اولین گونه های کشف شده انار ایرانی ساوه می باشد که بسیار لذیذ است. همچنین این نوع انار در بازار های خارجی به فروش می رسد و به عنوان کالایی صادراتی در کشور معرفی می شود.

 انار دانه سفید، یکی از میوه های بازار پسند

میوه درخت انار سفید در فصل آخر تابستان یعنی شهریورماه محصول دهی می کند. این نهال وقتی که به بار می رسد میوه های بسیار شیرین و طعم داری دارد به همین دلیل یکی از میوه های بازار پسند محسوب می شود. رنگ میوه درخت انار سفید، صورتی رنگ می باشد که مایل به سفید و زرد است. برخی از ویژگی های انار سفید:

  • مناسب برای مناطق معتدل است.
  • طعم ترشی دارد و اشخاصی که طعم ملس دوست دارند را به خود جذب می کند.
  • بخش تاج به داخل جمع می شود و کوچک است.
  • می بایستی 8 الی 10ساعت در مقابل نور آفتاب قرار گیرد.
  • خاک این درخت باید به خوبی زهکشی شده باشد و رطوبت کافی برای رشد داشته باشد.

 

 

انار واندرفول، اناری با سرعت رشد بسیار بالا

بعد از پایان فصل بهار، انار واندرفول گل می دهد و شکوفه های خوشگلش را به رخ می کشاند. رنگ این گل های زیبا بصورت نارنجی و قرمز آشکار می شود. درخت انار واندرفول میوه های بزرگ با پوستی قرمز و تناور دارد. همچنین سرعت رشد آن بسیار بالا می باشد چراکه این رقم از نوع پیوندی می باشد و به عنوان یکی از بهترین نهال انار سرعت رشد خوبی دارد. انار واندرفول دانه های نرمی دارد به همین دلیل از انار های خوش خوراک محسوب می شود و هنگام باردهی تاج آن بزرگ می شود.

چندتا از مواردی که انار واندرفول برای رشد و نمو نیاز دارد:

  • خاک باید رطوبت متوسط داشته باشد.
  • نور آفتاب باید بطور کامل به درخت انار واندرفول بتابد.
  • خاک لومی همراه با زهکشی

از بهترین نهال ها با محصولات با کیفیت، انار دانه سیاه

انار دانه سیاه جزو یکی از بهترین درختان انار محسوب می شود. رنگ پوسته اش زرشکی بوده و دانه هایش مایل به رنگ مشکی می باشد همچنین انار دانه سیاه در مقابل سرما بسیار مقاوم بوده و در مناطق کوهستانی نسبت به سایر مناطق رشد بهتری دارد. انار دانه سیاه از دسته انار هایی می باشد که دارای تاج کوچک و پوست نازک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *