مقالات نهال

لیست قیمت نهال

انجالیست قیمت نهال سردسیری و گرمسیری در سال 1403

قیمت نهال همیشه جزو پارامترهای اصلی در هنگام خرید است که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود. خصوصا زمانی که قصد احداث باغ راداشته باشید. در چنین شرایطی مدیریت هزینه ها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. در نتیجه شما باید لیست قیمت نهال ها را داشته باشید تا بتوانید متناسب با سرمایه اولیه ای خود انتخاب کنید. البته تنها قیمت عامل تعیین کننده نیست و شما باید به نوع نهال و همچنین سازگاری آن با منطقه خودتان هم دقت کنید.

قیمت نهال ها در نهالستان چگونه تعیین می شود؟

فروش نهال ها به صورت تکی و عمده انجام می شود اما قیمت ها به صورت تکی  مشخص می شود. قیمت منصفانه که بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین شده و شما با شناخت این فاکتورها می توانید راحت تر انتخاب کنید. برخی از این مهم ترین این فاکتورها عبارتند از:

نوع میوه:

این که چه نهالی مد نظر دارید، مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت آن است. برای مثال: قیمت نهال میوه با نهال های تزئینی متفاوت است. حال در این میان نوع میوه انتخاب شده هم بر روی قیمت اثر می گذارد. از همین رو قیمت نهال گردو با نهال هلو یا بادام و… متفاوت خواهد بود.

سن نهال:

اینکه شما نهال چند ساله تهیه می کنید هم در تعیین قیمت آن اثر خواهد گذاشت. بی شک برای نهال هایی با سن پایین زمان و انرژی کمتری نسبت به نهال پنج شش ساله صرف می شود. از این رو هرچه سن نهال کمتر باشد، قیمت آن هم کمتر خواهد بود. توصیه می کنیم در زمان خرید نهال هم به سراغ سنین کمتر بروید، چرا که در سن پایین نهال قدرت سازگاری بالایی با اقلیم های مختلف دارد و درصد خطای ان کمتر است.

ارتفاع و قد نهال:

در بسیاری از نهالستان ها شما می توانید نهال سوا شده تهیه کنید. منظور از نهال سوا شده این است که نهال های بزرگ برایتان کنار گذاشته می شود. نهال هایی که قطر و ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر نمونه ها دارد. علت بزرگتر بودن ان ها به دلیل تقویت و رسیدگی بیشتر است. در نتیجه زمان و انرژی بیشتری برای ان صرف شده و در نتیجه باید قیمت بیشتری هم پرداخت کنید.

گلدانی و ریشه لخت بودن:

اینکه نهال انتخابی شما گلدانی است یا ریشه لخت هم در قیمت آن اثر می گذارد. نهال های گلدانی به دلیل کشت در گلدان و رسیدگی متفاوت نسبت به ریشه لخت، قیمت بیشتری دارند.

ارزان ترین لیست قیمت نهال را از نهالستان سالم نهال بخواهید!

خرید از نهالستان همیشه یک انتخاب مقرون به صرفه است. چرا که شما بدون واسطه و مستقیم از تولیدکننده خریدتان را انجام می دهید. خرید بدون واسطه یعنی پرداخت کم ترین هزینه برای تهیه باکیفیت ترین نهال ها. البته خرید از هر نهالستانی هم توصیه نمی کنیم. شما به عنوان یک باغدار و کشاورز باید نهال های مورد نیاز خود را از یک مجموعه مطمئن خریداری کنید که سلامت نهال ها را هم تضمین می کند. چرا که وجود یک افت و بیماری می تواند کل باغ شما را  به بیماری مبتلا کند. سالم نهال یکی از برترین و معتبرترین نهالستان های کشور است که با تضمین کیفیت نهال و با لیبل نهال را در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. از انجایی که سالم نهال خود یک تولید کننده بزرگ است محصولات خود را با کم ترین سود در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

تاثیر تعداد نهال سفارشی در قیمت

شما با بررسی لیست قیمت نهال می توانید متناسب با بودجه و همچنین نیاز خودتان نهال ها را انتخاب کنید. بی شک خرید به تعداد بالا به صورت عمده محسوب شده و قیمت پایین تری نسبت به خرید تکی خواهد داشت. در نتیجه هرچه تعداد سفارشات شما بیشتر باشد، قیمت تمام شده برایتان کمتر خواهد بود و این به نفع شما است. جدای از آن می توانید از تخفیفات ویژه نهالستان هم در فصول مختلف بهره مند شوید تا خریدی خاطره انگیز را تجربه کنید.

در لیست قیمت نهال، گران ترین و ارزان ترین نهال ها کدامند؟

بسیاری از مشتریان در همان نگاه اول به لیست قیمت نهال به دنبال ارزان ترین و گران ترین ارقام هستند. شناخت این بازه باعث می شود تا یک برنامه ریزی کلی در ذهن خود نسبت به بودجه و خریدشان داشته باشند. عوامل مختلفی هم در تعیین گران ترین و ارزان ترین نهال در سال 1403 اثر می گذارد که مهم ترین آن ها تعداد عرضه و تقاضا است. با توجه به سابقه سال های پیش، به احتمال زیاد نهال های گردو و پسته و همچنین بری ها ( رز بری، بلوبری و…) جزو گران ترین ارقام خواهند بود. نهال های صنوبر، بادام و همچنین هلو هم جز ارزان ترین ها هستند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *