مقالات نهال

گردو پیوندی یا بذری؟ کدامیک را بخریم؟

گردو بذری یا پیوندی

گردو پیوندی یا بذری؟ کدامیک را بخریم؟

در حال حاضر در دنیای امروز انواع نهال گردو  پیوندی یا بذری داریم که مردم از اکثر این گردو ها استفاده می کنند. که ممکن است این نهال گردو باشد. می دانید که باغ های گردو سود زیادی داشته و گزینه مناسبی برای شما عزیزان می باشد که به درآمد دلخواهی برسید. چراکه به خاطر باردهی و کارکرد خاص قیمت بالایی دارد و با اینکه گران است ولی خیلی خوشمزه و پرکاربرد است. همچنین خواص زیادی دارد که در ادامه مطالب همه دانسته هایمان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نهال گردو پیوندی چیست؟

نهال گردو پیوندی نوعی از نهال گردو است که از ترکیب دو گیاه مختلف به وجود می آید. در این روش، شاخه ای از یک درخت گردو که دارای ویژگی های مطلوب مانند تولید میوه های با کیفیت یا مقاومت بالا در برابر بیماری ها است، به پایه ای از یک نهال دیگر که دارای سیستم ریشه قوی است، پیوند زده می شود.

مزایای نهال گردو پیوندی شامل موارد زیر است:

  • تولید میوه های یکنواخت و با کیفیت بالا
  • شروع به باردهی سریع تر در مقایسه با نهال های بذری
  • مقاومت بیشتر در برابر بیماری ها و شرایط محیطی نامناسب
  • بهینه سازی مصرف آب و مواد مغذی به دلیل سیستم ریشه قوی تر

این نوع نهال به طور کلی برای کسانی که به دنبال بهره وری بالا با کیفیت برتر در تولید گردو هستند، گزینه مناسبی محسوب می شوند.

نهال گردو چندلر پیوندی، انتخابی ایده آل برای بهره وری بالا و کیفیت برتر

از دسته گردو هایی که با تغییرات ژنتیکی انجام شده است اما نهال گردوی مرغوبی می باشد، نهال گردو چندلر نام دارد. این نهال به دلیل داشتن طرفدار زیاد مورد تقاضای باغداران قرار گرفت. همان طور که گفته شد این نوع نهال بازار خوبی دارد و خیلی خوب به فروش می رسد. زیرا عملکرد و باردهی آن منحصر به فرد بوده و بازدهی بسیار خوبی دارد.

نهال گردو فرنور پیوندی، نهالی ایده آل برای مناطق سردسیر

این نوع نهال نسبت به سایر رقم های نهال گردو در برابر سرما بسیار مقاوم بوده و از ویژگی های خاصی برخوردار است. همچنین کارکرد و عملکرد این نوع گردو از سایر گردو ها متفاوت تر می باشد. نهال گردو فرنور پیوندی مناسب ترین رقم برای بهره وری است و در شرایط آب و هوایی سرد بسیار پایدار است. پس از اصلاحات انجام شده بر روی این رقم شاهد باردهی یکنواخت تر و بهتر نهال گردو شدیم.

نهال گردو بذری چیست؟

همانطور که از نامش پیداست نهال گردو بذری از کاشت مستقیم بذر گردو به دست می آید. این روش طبیعی ترین و سنتی ترین راه برای تولید نهال گردو است و در واقع نهال هایی هستند که توسط بذر کاشته و رشد می کنند که به آن ها پایه بذری نیز می گویند. ما نهال گردو پیوندی را در بالا به عنوان گونه هایی تعریف کرده ایم که پس از اصلاحات روی آن ها رشد کرده اند و می توانید از نهالستان ها تهیه کنید و بکارید. و اینکه یک سری رسیدگی ها دارد تا بذر ها به خوبی در خاک قرار بگیرند و به خوبی رشد کنند.

نهال های گردو بذری بیشتر برای باغداران و کشاورزانی که به دنبال گزینه های اقتصادی هستند یا به دنبال حفظ تنوع ژنتیکی در باغ خود می باشند، مناسب است.

 تفاوت ها و مزایا نهال بذری یا پیوندی

تفاوت اصلی بین نهال های گردو در چندین جنبه مختلف شامل رشد، باردهی، کیفیت میوه و هزینه ها قابل مشاهده است. نهال گردو باردهی یکنواختی دارد اما در نهال بذر اینطور نیست و ممکن است گردو های کوچک و بزرگ را هم ببینیم.

حالا می خواهیم میزان رسیدگی این دو نهال را مقایسه کنیم که باردهی این دو نوع نهال تفاوت هایی دارد. میزان رسیدگی و تلاش در نهال گردو پیوندی بیشتر از بذری است. نهال گردو پیوندی بعد از خرید آماده کشت می باشد اما در نهال بذری بعد از خریدن آن ابتدا می بایستی آن را در دمای مناسبی با درجه ( 27 درجه سانتی گراد) قرار دهیم تا شرایط محیطی برای رشد نهال مناسب باشد.

همان طور که می دانید نهال گردو چندلر یکی از محبوب ترین ارقام گردو در جهان است که به دلیل عملکرد و کیفیت بالای میوه، به ویژه در مناطقی با آب و هوای معتدل، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. میزان باردهی و عملکرد درخت گردو چندلر ثابت است و هرساله شاهد میزان چند تن از هر هکتار بار از نهال گردو خواهیم بود، اما رقم این گونه نیست و برخی سال ها عملکرد بیشتر و برخی سال ها کمتر است.

پایداری جنسیتی در نهال یکی از بهترین و مهم ترین آن هاست و بر اساس مشاهدات انجام شده پایه بذری دچار تغییر جنسیتی می شود.

انتخاب مناسب برای باغ گردوی شما چیست؟

انتخاب بین خرید نهال گردو  به چندین عامل بستگی دارد، از جمله اهداف شما شرایط محیطی باغ، بودجه و میزان تحمل ریسک. حال اگر می خواهید گردو با کیفیت بسیار خوبی را انتخاب کنید، نهال گردو پیوندی را انتخاب کنید که دستخوش اصلاحات و تغییرات ژنتیکی شده است. نهال گردو بذری نیاز به رسیدگی بالا دارد  و میزان عملکرد و البته کیفیت آن نسبت به پیوندی پایین تر است.

نهال گردو را با بهترین قیمت فروش از نهالستان ما تهیه کنید و برای خرید نهال گردو با کارشناسان نهالستان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *