مقالات نهال

نهال مناسب مناطق سردسیری

نهال اقلیم سردسیر

شناخت نهال مناسب مناطق سردسیری مهمترین  اقدام برای احداث باغ

یکی از تجارت های پرسودی که هم لذت و صفای فراوانی داشته و هم برای باغداران و کشاورزان سود و منفعت خوبی دارد؛ قرار است با کشت و پرورش و همچنین نگهداری اصولی، این نهال ها به درختانی سرسبز و با طراوت تبدیل شوند و آب و هوای سالم و تمیزی را به ما و محیط زیست به ارمغان بیاورند. همچنین میوه های خوشمزه ای را به ما هدیه دهند و این یکی از بهترین تجربیاتی است که هرکسی می تواند داشته باشد. شناخت نهال مناسب مناطق سردسیری به شما کمک می کند تا هوشمندانه انتخاب کنید.

انواع نهال میوه سرد سیری در ایران

در بسیاری از مناطق سردسیری کشور هزینه پایینی برای سیستم های آبیاری پرداخت می شود چراکه در آن مناطق بارندگی بیشتری وجود دارد و درختان می توانند بصورت دیمی کاشته  شوند. شما می توانید هزینه را حتی با کاشت درختان سردسیری کم آب، کمتر کنید.

برای خرید نهال مناسب مناطق سردسیری باید انتخاب های ویژه ای داشته باشید که بتوانند در برابر سرما مقاومت بالایی داشته باشند از همین رو انواع درخت میوه سردسیری می تواند سرمای شدید و سوزناک را تحمل کند و این یکی از چالش های این مناطق می باشد.

می خواهیم اینجا چند تا از نمونه های درختان سردسیری را برای شما توضیح بدهیم و شما را از اطلاعات بیتشری بهره مند کنیم  تا انتخاب های عاقلانه تری داشته باشید.

نهال گردو

برای کاشت انواع مختلف گردو، بهترین شرایط اقلیمی آب و هوای سردسیری می باشد و گردو یکی از بهترین ها در میان انواع نهال درخت سردسیری است. انواع مختلفی از این نهال، به ویژه آن هایی که دیرگل هستند را اگر در مناطق سردسیری بکارید از رشد و باردهی آن ها شگفت انگیز خواهید شد. برخی از بهترین های انواع نهال گردو برای کاشت در مناطق سردسیر عبارتند از:

نهال گردو چندلر

گردو چندلر یکی از نهال های مناسب مناطق سردسیری که به تازگی در کشور ماهم طرفداران زیادی پیدا کرده است و تولید کننده این نهال کشور آمریکا بوده و یکی از بهترین محصول های انواع درخت سردسیری به شمار می رود. میوه های نهال گردو چندلر بصورت خوشه ای بوده و پوست آن کاغذی و مغز درشتی دارد.

نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور وارداتی کشور فرانسه به ایران بوده و یکی دیگر از بهترین نهال های گردو برای مناطق سردسیری می باشد و جز یکی از پرطرفدارترین های انواع گردو در ایران است. میوه درخت گردوی فرنور پوست چوبی دارد و  مغز این میوه به راحتی جدا می شود.

نهال بادام

بادام از میوه های مناسب مناطق سردسیری است که در ایران خواهان زیادی دارد و از نظر تجاری هم بسیار به صرفه خواهد بود ولی البته هر نهال بادامی مناسب برای کاشت در مناطق کوهستانی و سردسیری نیست و از بهترین نهال های بادام می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

نهال بادام تونو

این نهال در برابر سرما تحمل و مقاومت زیادی داشته و نژاد ایتالیایی دارد. بادام تونو  بسیار خوش طعم بوده و همه را مجذوب خود می کند. ظاهر این میوه حالتی کشیده و نوک تیز دارد.

نهال بادام آذر

این نوع بادام در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بسیار بالایی دارد و مناسب مناطق سردسیر می باشد. میوه آن از ارزش تجاری بالایی برخوردار است.  پوست بادام آذر نمیه کاغذی بوده و یکی از ارقام اصلاح شده بادام است.

نهال پسته

یکی از گران ترین میوه های مناطق سردسیری می توان به پسته اشاره کرد که خواهان بسیار زیادی بین مردم دارد و چند مورد از انواع پسته که می توانیم در مناطق سردسیری بکاریم  نام می بریم :

نهال پسته اکبری

یکی از ایده آل ترین و بهترین  نهال ها برای کاشت در مناطق سردسیری، نهال پسته اکبری می باشد. شما می توانید با پرورش این نوع نهال به سود بسیار بالایی برسید چراکه این پسته در کشور ما از خواهان و متقاضیان زیادی برخوردار است.

نهال پسته دامغان

یکی از بهترین گزینه ها برای منطقه های کوهستانی و یخبندان های زمستانی، نهال پسته دامغان می باشد که طاقت و مقاومت بسیار زیادی در برابر سرما دارد. این میوه از انواع درخت مناطق سردسیری به شمار می رود و مغز سبز و درشتی دارد.

نهال فندق

نهال فندق از  نهال های مناسب مناطق سردسیری که غالبا نادیده گرفته می شود. مناطق کم آب برای درختان سردسیر از جمله فندق، بهترین مکان برای رشد است. لیست درختان میوه سردسیر :

نهال فندق انیس ترکیه

شما می توانید با کاشت این نهال به فرد پولداری تبدیل شده و نبض بازار را به دست بگیرید چراکه میوه این نهال یکی از گران ترین نهال های سردسیر محسوب می شود.

نهال فندق قزوین

تولید کننده فندق قزوین ایران می باشد و این نوع نهال برخلاف نهال قبلی قیمت پایین تری دارد.

نهال انار

انار یکی از میوه هایی که در ایران به خوبی رشد کرده و سازگاری خوبی با مناطق سردسیری دارد. از انواع نهال انار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انار ساوه

شما قادر هستید انار ساوه را در مناطقی که یخبندان و سرما چندان زیادی ندارد بکارید. این نهال یکی از بهترین و معروف ترین نهال های مناسب مناطق سردسیری ایران شناخته می شود.

انار واندرفول

تولید کننده این نوع انار آمریکا می باشد و رشد خوبی در مناطق سرد و کوهستانی خواهد داشت.

نهال آلو

یکی از میوه های تابستانی با طعمی بسیار خوشمزه که کاشت و پرورش آن طرفدار و خواهان زیادی دارد و اگر به دنبال نهال سردسیر هستید به چند مورد آن نگاه کنید:

آلو شابلون سیاه کالفرنیا دیررس

این نهال به دلیل سازگاری با مناطق سرد و کوهستانی در چند سال اخیر متقاضیان زیادی پیدا کرد و همیشه جزو اولین پیشنهاد ها برای کاشت در مناطق سردسیری می باشد.

آلو بخارا

نهال آلو بخارا می تواند انتخاب خوبی برای شما عزیزان باشد چراکه باردهی آن سریع بوده و همچنین قیمت مناسبی دارد.

نهال زرد آلو

این میوه در ایران جزو یکی از بهترین میوه مناطق سردسیری به شمار می رود.  برخی از انواع زردآلو ها که رشد بسیار خوبی در مناطق سردسیر دارند می توانیم میوه هایی خوشمزه، طعمدار و آبدار برداشت کنیم. به عنوان مثال:

زردآلو پرتقالی

این نهال جزو درخت مناسب مناطق سردسیری می باشد چراکه این نهال طاقت بسیار زیادی در برابر هوای بسیار سرد و کوهستانی دارد.

زرد آلو عسگر آباد

زردالو عسگراباد هم یکی از نهال مناسب مناطق سردسیری است که شما می توانید با کاشت این نهال در باغ خود، در مدت کوتاهی به درآمد خوبی برسید. دلیل آن این است که این میوه بسیار خوشمزه بوده و پرطرفدار و خواهان زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *