مقالات نهال

نهال برای حصار باغ

نهال برای حصار باغ

بهترین نهال برای حصار باغ کدام است؟

امروزه  از گیاهان به عنوان یک حصار محافظ  برای باغ ها استفاده میکنند. درختان با رنگ سبز خود همیشه منظره از زیبایی را برای شما به ارمغان میاورند. اگر میخواهید با کاشت درخت علاوه بر حصار زیبایی را هم به باغ خود بیاورید بهتر است از گیاهان درختان گل دار و رنگی استفاده کنید. امروزه اغلب افراد از نهال برای حصار باغ به جای میله های محافظ، استفاده میکنند.  این امر باعث میشود که باغ شما نمای زیبایی داشته باشد.

نهال برای حصار

انواع نهال برای حصار باغ

شما باید بسته به هدف خود از گیاهان برای حصار خود استفاده کنید.  مثلا شما اگر بخواهید از پخش شدن صدای خود به بیرون وجلوگیری از ورود صدای بیرون به درون محیط زندگی خود، باید از درختان بلند قامت، و از درختان دارای شاخ برگ زیاد برای عدم دیده شدن درون باغ استفاده شود. چند مورد از درختان هایی که برای حصار مناسب میباشند را در زیر برای شما شرح دادیم. تا انتخاب کنید و برای خانه و باغ خود امنیت و زیبایی، را بیاورید.

 

1.سنجد

درخت سنجد بسیار پر شاخ و برگ میباشد.بنابراین این نهال در اطراف باغ کشت میشود تا مانند یک دیوار و حصاراز باغ محافظت کند به خصوص در مناطق باد خیز کاشت نهال سنجد در اطراف باغ بسیار موثر میباشد. زیرا که به عنوان یک بادشکن عالی عمل میکند.از این درخت در برخی مناطق کشور مثل کاشان  به عنوان بادکشن و مانع اصلی برای پیشروی از شن های روان استفاده میکنند.نهال سنجد در برابر شوری و خشکی و کم آبی،  سرما و گرمای شدید بسیار مقاوم میباشد و قادراست دمای بالای 45 درجه سانتی گراد در تابستان و سرمای سی درجه زیر صفر سانتی گراد را تحمل کند و درخت سنجد قابلیت این را دارد که در اکثر مناطق کشت شود

  1. چنار

درختان بسیاری هستند که سایه خوبی دارند و به اصطلاح عامیانه سایه انداز هستند.درخت چنار پوشاننده خوبی میباشد و میتواند باغ شما را از دید دیگران مخفی نگه دارد.درخت چنار مزایای زیادی دارد. مثل عمر طولانی.و جذب کردن  تمام گرد و خاک محیط به خود.

  1. گل محمدی

گل محمدی یک گل زیبا و با رایحه خاص میباشد و به سرما مقاوم است. نهال گل محمدی را میتوانید برای  اطراف خانه خود استفاده کنید این گل بخاطر خاردار بودن، عبور جانواران را تا حدی غیرممکن میسازد.

 

  1. زرشک

نهال زرشک رنگ قرمز دارد و آن را در کنار فنس ها و حاشیه مزارع به عنوان حصار استفاده میکنند.فرق زرشک با ترون وجود تیغ های فراوران میباشد.زرشک دارای رنگ بسیار زیبایی میباشد که منظره را برای بیننده  زیبا و لذت بخش میکند.

  1. صنوبر

صنوبر سه نوع میباشد به نام های  تبریز ترک،کبوده وسپیدار که صنوبر ایتالیایی هم بهش میگویند.هر سه این صنوبر ها بسیار سریع الرشد میباشند. صنوبر، درختی کم دردسر میباشد که میتوانید با درختان میوه نیز آن را کشت کنید. این  درخت بلند قامت با برگ های کشیده بهترین گزینه هم برای حصار و صنایع چوبی میباشد. شما میتوانید نهال صنوبر در اطراف زمین یا خانه خود بکارید. زیرا درخت صنوبر حصار مقاومی در مناطق ساحلی است که زمین شما را در برابر طغیان وسیل محافظت میکند.صنوبر میتواند به عنوان یک بادگیر هم عمل کند و محصولات شما را در برابر باد های شدید محافظت کنید.

6-  سرو

در میان تمامی گیاهان بلند قامت، درخت سرو شکوه و زیبایی بیشتری دارد.درخت سرو همیشه پرطرفدار در بین باغداران میباشد. در صورتی که میخواهید یه صحفه سبز و پوشیده از این درخت داشته باشید، باید در یک ردیف کنار هم درخت سرو بکارید. درخت  سرو یک گزینه عالی برای ایجاد حریم خصوصی برای باغ شما است.  تنها ایرادی که میشود از این درخت گرفت این است که عمر این درخت 15 سال میباشد.

7- درخت کاج

درخت کاج یکی از بهترین حصار های درختی میباشد. زیرا که دارای نگهداری آسان عمر و دوام بالا رشد زیاد این درخت آن را بهترین حصار درختی تبدیل کرده است درخت کاج دارای ارتفاع بالایی است میتواند به عنوان یک باد شکن عالی برای باغ یا خونه شما عمل کند.

خرید نهال برای حصار باغ و زمین ها

شما برای خرید گیاهی برای ایجاد امینت و ایجاد زیبایی برای باغ خود میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا بهترین گیاه را برای شما با توجه به محیط خودتون پیشنهاد کنند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *