مقالات نهال

نهال بادام فرانیس کلون

بادام پوست کاغذی

خرید  نهال بادام فرانسیس کلون، میوه ای با پوست کاغذی در اغلب مناطق ایران

بادام همیشه جزو پر فروش ترین نهال ها در بازار است. نهالی تجاری با تناژ باردهی بالا که سازگاری بسیار بالایی هم با اقلیم های مختلف دارد و می توانید به راحتی ان را کشت و پرورش کنید. بادام تنوع بسیار بالایی دارد و همین عامل هم باعث می شود بتوانید آزادانه انتخاب کنید. در بین این همه تنوع، نهال بادام فرانیس کلون به دلیل پوست کاغذی و البته باردهی خوشه ای، جزو پر فروش ترین ها می باشد. می توانید هر تعداد از این نهال را که می خواهید با نازل ترین قیمت از ما خریداری کنید.

مشخصات نهال  بادام فرانیس کلون که  آن را متمایز می کند!

بادام فرانیس نهالی دیر رس می باشد که در برابر سرمای بهاره و فصل زمستان مقاومت بسیار خوبی دارد. اصالت این نهال به کشور فرانسه باز میگردد و جزو قم های خارجی است. البته سازگاری بالای آن با اقلیم کشورمان باعث شده تا امروزه در نقاط مختلف کشور به تعداد بالا کشت شود. این نهال را میتوانید در سن یک الی 2 سالگی کشت کنید. باردهی آن هم از سال چهارم و پنجم آغاز می شود. باردهی خوشه ای و دوقلو که سبب شده به بادام تناژ بالا شهرت یابد و بین باغداران و کشاورزان محبوب شود. در هر هکتار از زمین، می توانید حداقل 10 تن محصول برداشت کنید.

شکل ظاهری میوه بادام کاغذی

بادام فرانسیس کلون، میوه ای با پوست کاغذی است. منظور از پوست کاغذی این است که پوست چوبی آن به راحتی با دست شکسته می شود. به همین خاطر در بازار بسیار محبوب و پر فروش می باشد. این میوه در آجیل فروشی و خشکبار هم بسیار به فروش می رسد. حدود 50 درصد میوه، مغز آن است. مغز بادام فرانیس کلون طعم لذیذی دارد و داخل آن هم سفید است.

اقلیم مناسب برای کشت نهال بادام فرانسیس کلون 435

بادام معمولا در مناطق گرمسیر کشت می شود. چرا که نیاز به آبیاری ندارد و امکان کشت به صورت دیم هم وجود دارد. نوع فرانسوی آن مقاومت زیادی در برابر سرما دارد و همین امر هم موجب می شود تا در مناطق سردسیر هم قابل کاشت باشد. از همین رو شما می توانید این نهال را در اقلیم های مختلف سردسیر و گرمسیر، نیمه سردسیر و نیمه گرمسیر کشت کنید.

میزان آبیاری این نهال چقدر است؟ تامین نیاز آبی آن چقدر اهمیت دارد؟

نهال بادام نیاز آبی بسیار کمی دارد. بادام یک گزینه عالی برای مبارزه با خشکسالی حاکم در کشور است. میتوانید به راحتی آن را به صورت دیم هم کشت کنید. به جرات می توان گفت نهال بادام از سال دوم بعد از کاشت نیاز به آبیاری ندارد. بارش هایی که در منطقه اتفاق می افتد می تواند نیاز آبی آن را تامین کند. شما در سال اول کاشت باید نیاز آبی هر ده روز یکبار آن را تامین کنید. بعد از آن نیازی به آبیاری ندارد و با این وجود باردهی خارق العاده ای برایتان خواهد داشت.

نگهداری و پرورش بادام فرانسوی سخت است؟ چه شرایطی نیاز دارد؟

بادام فرانسوی نیاز به شرایط نگهداری سختی ندارد. می توانید این نهال را به راحتی در خاک های شنی و رسی کشت کنید. درست است که وجود مواد معدنی در خاک می تواند باردهی آن را چند برابر کند و بر روی رشد آن اثر بگذارد اما کمبود این مواد و ضعف خاک هم مانع از رشد نمی شود. می توانید با استفاده از کودهای تقویتی، نیاز نهال را تامین کرده و خاک را تقویت نمایید. بعد از کاشت هم باید عمل سربرداری را انجام دهید. هرس فرم دهی هم از سال دوم بعد از کاشت نیاز است.

چگونه این رقم بادام را کشت کنیم؟

برای کاشت نهال بادام فرانسیس کلون، ابتدا باید گودالی به عمق 70 سانتی متر حفر کنید. ته گودال را از ترکیب ماسه و کود حیوانی پر نمایید. سپس حدود 30 سانتی متر از ریشه را در گودال بگذارید و آن را پر کنید. بلافاصله بعد از پر کردن گودال نهال را آبیاری کنید تا آب فضاهای خالی ایجاد شده در بین عناصر خاک را پر کند. به همین راحتی می توانید کشت را انجام دهید. توجه داشته باشید که عمل سربرداری هم 2 هفته بعد از کاشت انجام دهید.

قیمت نهال بادام کاغذی و خرید آنلاین

بادام کاغذی رقم وارداتی است. همین امر سبب شده تا قیمت آن نسبت به دیگر نمونه ها بیشتر باشد. البته به دلیل باردهی بالا، مقاوم بودن و گران بودن میوه آن در بازار، ارزش خرید بالایی دارد. قیمت این نهال بسته به تعداد سفارش شما هم متغییر خواهد بود. می توانید برای استعلام قیمت، همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *