مقالات نهال

خرید گردو ژنوتیپ

خرید نهال گردو ژنوتیپ

خرید گردو ژنوتیپ، گردوی مناسب مناطق سردسیر

در این مقاله می خواهیم شما را با نوع دیگری از نهال گردو آشنا کنیم. نهال گردو ژنوتیپ زاده کشور ایران بوده که در طول فرآیند اصلاحات ژنتیکی صورت گرفته است. و در چندین سال متوالی این نوع نهال توانسته است در بازار فروش طرفدارن زیادی را به سمت خود بکشاند. این گردو مناسب مناطق نسبتا گرمسیر تا معتدل می باشد و معمولا با گذشت 6 الی 8 سال پس از کاشت به باردهی اقتصادی می رسد. البته به دلیل مقاومت بالای این گردو، خرید گردو ژنوتیپ در مناطق سردسیر هم بسیار گسترش پیدا کرده است.

مشخصات بهترین گردوی ایران

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید توصیه ما برای شما عزیزان این است که گردوی ژنوتیپ را انتخاب کنید. پس نتیجه می گیریم که این نوع نهال برای مناطق سردسیری مناسب نمی باشد و برای مناطق سرما بهتر است نهال گردوی فرنور، نهال گردو چندلر، نهال گردو خوشه ای و … بکارید. این نهال در گذشته بسیار مورد آزمایش های متعدد قرار گرفت تا بتوانند از بین تنوع گونه های این رقم بهترین و سازگارترین آن برای کاشت و تکثیر انتخاب کنند، سپس بعد از نتایج آزمایش ها مشخص شد برخی نمونه های گردو از نمونه های بسیار خوب و پربازده می باشد پس همان نوع را برای کشت انتخاب کردند. قطعا خریداران باید قبل از خرید نهال گردو ابتدا اطلاعات مفیدی در خصوص تنوع نژاد های مختلف گردو کسب کنند تا بتوانند نهالی را انتخاب کنند که به لحاظ ویژگی و خصوصیات با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری داشته باشد.

نهال گردو ژنوتیپ

خرید گردو ژنوتیپ، ظاهر و شکل نهال را بشناسید!

این نهال تنه ی مرغوب و تنومندی دارد بطوری که ارتفاع این درخت می تواند به 8 متر نیز برسد. بهتر است فاصله کاشت را رعایت کنیم. همچنین در دسته درختان پایه کوتاه قرار دارد. در مورد خصوصیات محصول این درخت، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • پوست گردو آن نازک تر از دیگر انواع می باشد اما نمی توان گفت پوست آن کاغذی است بلکه به راحتی از مغز قابل جدا شدن است. در نتیجه ضخامت پوسته چوبی آن معمولی می باشد.
  • مغز گردو ژنوتیپ، به دلیل خواص بالا غالبا در سبد رژیم غذایی افراد جایگاه والایی دارد. توجه داشته باشید که وزن مغز گردو 60 درصد وزن کل محصول گردو را تشکیل خواهد داد.
  • همچنین رنگ مغز گردو آن قهوه ای روشن می باشد.
  • لازم به ذکر است که این گردو مصرف خوراکی دارد که ممکن است از آن در تهیه کیک و شیرینی پزی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

آبیاری دیمی برای نهال گردو

همان طور که می دانید آبیاری دیمی برای اکثر درختان مناسب است. به همین دلیل می توانید این نهال را در مناطقی که خشک و کم آب است بکارید و آن را بصورت دیمی آبیاری کنید. مقاومت این نهال در برابر گرما و خشکی زیاد می باشد و فقط از طریق آب باران و برف آن را آبیاری کنید. توجه داشته باشید که اگر اقلیم محل کشت نهال گردو ژنوتیپ گرم و شرجی است، آبیاری دیم مناسب شما نیست.

نحوه کوددهی و سمپاشی این نهال چگونه است؟

کوددهی و سمپاشی یکی از مهم ترین کار ها است که باید به موقع انجام شود. چناچه اگر کود یا سم برای رشد تهیه نشود امکان دارد که رشد این نهال متوقف شود و روند کندی داشته باشد. به همین خاطر توصیه ما برای شما عزیزان است که قبل از کاشت حتما خاک را آنالیز کنید و مورد بررسی قرار دهید تا از فقیر و غنی بودن آن آگاه باشید تا بتوانید نسبت به تغذیه مناسب آن اقدام کنید. آزمایش و آنالیز خاک به شما کمک می کند آنچه را که نیاز خاک است برای تغذیه در نظر بگیرید. در خصوص هری درخت گردو نیز باید اشاره کرد این اقدام به حذف شاخه های زائد و رشد جوانه های جدید کمک می کند.

مراحل کاشت نهال

  • رعایت کردن فاصله یکی دیگر از نکات مهم برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ می باشد که حتما باید فاصله بین دو درخت مناسب باشد.
  • همان طور که در بالا برایتان گفتیم رعایت فاصله از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه ژنوتیپ در زمان رشد گستردگی ای شبیه به چتر دارد.
  • بهتر است قبل از کاشت نهال گردو، این قبیل موارد را با مشورت از مشاوران نهالستان اقدام به کشت این نهال گردو کرده اند، بپرسید و سپس اقدام به خریداری نهال گردو کنید.

قیمت نهال چقدر می باشد؟

شما می توانی با استفاده از خرید آنلاین کارتان به راحتی به راه بیندازد و در وقتان صرفه جویی کنید. اکنون شما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. سپس جهت تمایل اقدام به خرید آن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *