مقالات نهال

خرید نهال گردو پکان

نهال گردو پکان

خرید نهال گردو پکان آمریکایی، گزینه ای ایده آل برای باغداران

خرید نهال گردو پکان آمریکایی قطعا یکی از سود آورتربن محصولات اقتصادی می باشد.  این نوع گردو از ارقام با کیفیت بوده که طعم بسیار خوشمزه ای داشته و بین عموم مردم مصرف می شود و طرفداران زیادی دارد. مغز این گردو چرب است و خاستگاه اصلی آن کشور آمریکا می باشد. امروزه می توان این نهال در بیشتر مناطق دنیا کاشت و بسیار مورد توجه هم قرار گرفته است.

 ویژگی های و مزایای این نوع گردو

همان طور در بالا برایتان توضیح دادیم محل تولد و زادگاه نهال گردو پکان کشور آمریکا می باشد؛ این نهال از دسته گونه هایی می باشد که به سرما نیاز کمی دارد و می تواند در مناطق گرمسیر با آب و هوای گرم به خوبی رشد کند و محصول با کیفیت و مناسبی را برایمان به ارمغان بیاورد. نام دیگر این نهال گردوی آمریکایی می باشد. علت محبوبیت نهال گردو پکان به این دلیل است که در مناطق گرمسیر معمولا مغز گردو ها پوک می شوند و برگ و محصول درخت می سوزد، اما در این نژاد گیاه کاملا نتیجه مطلوب است.

از دیگر محبوبیت هایی که دارد این است که روغن مغز آن کابرد و استفاده زیادی در بین مردم دارد. همچنین می توان از چوب آن نیز استفاده کرد چراکه تنه این نوع درخت بسیار مرغوب و تنومند می باشد. توصیه می شود قبل از پرورش گردو های پکان، حتما میزان سرمای زمستان و بهار منطقه خود را در نظر داشته باشید و در نهایت اگر در مناطق سردسیر بودید، نهالی مانند: گردو خوشه ای و نهال دگردو اسرائیلی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن عملکردی مطلوب با شرایط اقلیمی منطقه نیز سازگار باشد.

شکل

  • نهال گردو پکان قد بلندی دارد و ارتفاع آن در حین بالغ شدن تا 15 متر نیز می رسد.
  • این درخت دارای شاخ و برگ متراکم و به هم پیوسته می باشد.
  • وزن این نوع گردو تقریبا حدود گرم بوده که حجم بیشتر آن را مغز گردو تشکیل داده است.
  • رنگ مغز گردو پکان؛ قهوه ای تیره است و ضخامت پوسته چوبی آن کم می باشد و به راحتی قابل جداشدن است.
  • از منحصر به فرد ترین مشخصات گردو پکان، شکل ظاهری جالب آن است؛ میوه این نهال آمریکایی بیضی شکل و تا حدودی کشیده است

قیمت گردو پکان

شرایط آب و هوایی ایده آل و مناسب برای رشد بهینه

این نهال گرما دوست می باشد و در مناطق گرمسیر رشد بسیار خوبی دارد. بهتر است بدانید که این نهال را نباید در مناطق سردسیر با سرمایی که شدت زیادی دارد بکارید. پیشنهاد می شود در پایان فصل تابستان و یا اواسط بهار به کاشت نهال گردو پکان اقدام کنید.

اصول و نکات کلیدی برای آبیاری نهال گردو پکان

همان طور که می دانید درخت برای رشد به آب نیاز دارد تا به خوبی رشد کند یا شاید جوری باشد که به اصلا به آب نیاز نداشته باشد. در این بخش می خواهیم نیاز آبی نهال گردو پکان را برایتان بگوییم تا اطلاعاتی در مورد آبیاری آن داشته باشید. میزان پایین آبیاری مورد نیاز این درخت، یکی از نکات مثبت آن، خصوصا در مناطق گرم و کم آب است. در هر صورت برای نمونه، در فصل بهار حداقل 10 الی 15 روز یکبار و برای فصل تابستان، آبیاری این نژاد حداقل هفته ای یکبار آبیاری نهال پکان آمریکایی لازم است.

روش ها و تکنیک های کلیدی برای رشد

این نوع گردو در بازار فروش خوبی دارد و بازار پسند محسوب می گردد. عملکرد این نوع گردو مناسب است و از بین همه نهال های گردو عملکردی متفاوت دارد. همان طور که گفتیم روند رشد این نهال پایین بوده ولی از زمان بلوغ 6 تا 8 ساله، رشد آن به حد بسیار خوبی می رسد. درخت در سال باردهی خوبی دارد و می توان به طور متوسط، انتظار باردهی بین 4 تا 16 گردو را در هر ساقه داشت. همچنین به علت وجود املاح معدنی بسیار غنی، میزان چربی اشباع این رقم، تقریبا دو برابر دیگر نهال است. این درخت می تواند در هر هکتار حدود 5 تن گردو را به ثمر بنشاند.

خاک های شنی لومی مناسب برای کاشت نهال است چراکه این نوع خاک سبک بوده و باعث رشد بهتر ریشه نهال می شود. پس باید قبل از کاشت نهال خاک آن را آزمایش کنید تا سفت نباشد. از آنجایی که رشد ریشه درختان گردو پکان، به صورت عمقی است، بهتر است در کاشت این نوع از درخت گردو در مناطق سنگلاخ یا دارای خاک رسی و سفت خودداری نماییم.

نهال گردو پکان با مناسب ترین قیمت

نهالستان ما همیشه در تلاش است که بهترین نهال را با قیمت مناسب و در زمان کم عرضه کند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت سفارش در تعداد بالا و استعلام قیمت نهال گردو آمریکایی، با کارشناسان تیم فروش ما ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *