مقالات نهال

خرید نهال خرمالو

نهال خرمالو

خرید نهال خرمالو، میوه ای برای فصل پاییز

خرمالو یکی از میوه های لذیذ و بسیار خوشمزه پاییزی محسوب میشود. این میوه بیشتر در منطق گرمسیر رشد میکند .  نهال خرمالو در منطقه گرم عملکرد خوبی دارد و در چنین مناطقی رشد و نمو پیدا میکند. از این نهال میتوان برای باغ های تجاری نیز استفاده کرد و علاوه بر اینکه قابلیت سود دهی دارد، یک درخت زینتی هم به حساب می آید و باغ ها را روح وجان میبخشد و با برگ های سبز و نارنجی رنگ شادی را در باغات یا حتی حیاط خانه ایجاد میکند. اگر شما هم علاقمند به خرید نهال خرمالو هستید یا اینکه قصد کاشت این نهال را در حیاط خود دارید در ادامه مطالب همراه ما باشید.

 

مشخصات نهال خرمالو

نهال خرمالو از جمله درختلان فصل سرد محسوب میشود. برای داشتن یک باغ سود ده و پر بار باید در انتخاب نوع ر قم از این نهال دقت و وسواس داشته باشید. این نهال برگ های کشیده و خوش رنگی دارد. اکثرا برگ های این نهال به رنگ سبز براق ، زرد کم رنگ و نارنجی کدر می باشد. درخت خرمالو در ابتدا یک نهال کوچک است که با گذر زمان بزرگ شده و تبدیل به یک درخت سود ده و پر بار میشود و زمانیکه به این مرحله از رشد رسید میتوان در باغ ها یا حیاط خانه یا در محل مورد نظر به عنوان درخت تجاری یا برای رنگ و روح بخشیدن آن محل استفاده کرد.

این نهال میوه ای گرد و نارنجی رنگی دارد که ترکیب رنگ زرد کم با رنگ با قهوه ای خیلی کم رنگ باهم در کنار یکدیگر نارنجی خوش رنگ و لعابی را تشکیل د اده اند.

قیمت و خرید نهال خرمالو

شکل ظاهری میوه خرمالو

نهال خرمالو جزو درختان برگ ریز محسوب میشود از دیر باز تا به الان کارشناسان بر این نظر بوده اند که نهال خرمالو  در جغرافیای گرمسیر عملکرد بهتر و مطلوبی دارد.

کارشناسان متخصص در این زمینه یکسری نظریه دارند که برخی از گونه های خرمالو در آب و هوای معتدل نیز میتواند باردهی مطلوبی داشته باشند. خرمالو  بخاطر گرد بود بیشتر شبیه به گوجه است و تقریبا از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری با یکدیگر دارند. از جمله ویژگی های خرمالو میتوان به گوشتی و چسبنده بودن آن اشاره کرد. خرمالو یک میوه آبدار لذیذ است که بافت نرمی دارد. این میوه  یکی از خاصیتی که دارد بسیار شیرین و پر از ویتامین می باشد و ارزش غذایی بالایی برخوردادر  است و میتوان گفت سرشار از (منیزیم،فولات،تیامین،ریبو فلاوین و مقدار زیادی فسفر )در خود جای داده است.

از انواع خواص خرمالو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقدار زیادی املاح معدنی و ترکیبات انتی اکسیدان دارد.
  • خرمالو یک میوه بسیار کم چرب یا کم کالری محسوب میشود.
  • این میوه بافت پر آب و فیبر بالایی دارد.
  • یکی از فواید فیبر :سیر نگه داشتن یک شخص به مدت طولانی.
  • یکی از فواید پر آب بودن خرمالو: سطح متابولیسم بدن انسان را بالا نگه میدارد.
  • یکی از خواص آن میتوان گفت برای درمان چاقی بسیار موثر می باشد.
  • بخاطر وجو مقدار زیاد هموگلوبین و گلبول های قرمز قابلیت درمان کم خونی را دارد.

اقلیم مناسب برای کشت

منطقه مناسب نهال خرمالو مناطق گرمسیر و معتدل است. به همین خاطر خرید نهال خرمالو در جنوب و استان های مرکزی کشور بسیار محبوب است. اگر به دنبال ایجاد یک شرایط مناسب برای کاشت نهال هستید آب و هوای ملایم رو به سردی بسیار مناسب است. خاک باغ یا منطقه کاشت باید سفت و مجکم نباشد بلکه باید حاصلخیز  قسمت بسیاری از خاک شن و ماسه یا خاک با بافت نرم باشد تا انواع مواد مغذی به ریشه برسد . امکان تنفس و نور گیری مناسب داشته باشد و موقع آبیاری به گونه ای باشد که  آب بتواند به بافت آن نفوذ کند . در غیر این صورت یعنی اگر چنین شرایطی محیا نباشد نهال خرمالو قادر به رشد است و میوه هم میدهد. ولی در مقایسه با باردهی در شرایط مطلوب میزان باردهی و کیفیت محصول تفاوتهای چشمگیری وجود د ارد.

میزان آبیاری نهال خرمالو

میزان آبیاری نهال خرمالو بسته به نوع رقم آن دارد و منطقه ای که در آن کشت شده است. باتوجه به منطقه جغرافیایی (آب و هوا) میزان حاصلخیز بودن خاک و نوع نهال میزان آبیاری و تایم آن تغییر پیدا میکند.

در صورتی که آب و هوا مساعد و رو به سردی باشد و میزان بارندگی مناسبی وجود داشته باشد نیاز به آبیاری هفتگی ندارد. در فصول گرما و مناطق گرمسیر هر 5 روز یکبار باید آبیاری صورت گیرد. تا میزان باردهی و سلامت درخت  60 70 درصد بستگی به آبیاری مناسب و به موقع و در بقیه موارد به کود د هی و…. بستگی دارد. البته از آنجایی که نهال نیازمند آبیاری  است .باید به این نکته نیز توجه شود که آبیاری در فصول مختلف با توجه بر اساس نیاز نهال باید صورت گیرد. در صورت نیاز آبیاری قطع یا میزان آن مداوم و با نظم و مقدار تنظیم شده و بصورت قطره ای ادامه داد.

شرایط نگهداری و پرورش نهال خرمالو

از جمله نگه داری نهال خرمالو به مواردی چون کود دهی ،سم پاشی،آبیاری مناسب،نور گیری و وجود خاک مناسب میتوان اشاره کرد. بعد از کاشت و آبیاری باید مراقبت های ویژه در مقابل آفات و انواع بیماری ها برای مبتلا نشدن نهال به آنها انجام داد. عواملی چون هرس کردن میتواند به بهداشت درخت کمک شایانی بکند. چنانچه نهال بر اساس رعایت نکردن یکسری اوصول و قواعد دچار بیماری و آلودگی  شود باید با هرس کردن ، جدا کردن قسمت های آلوده تنه درختان و جمع کردن برگها و شاخه های بیمار باعث بهبود وضعیت میگردد.

نحوه کاشت

کاشت نهال انواع مختلفی دارد که از جمله آنها به کاشت بذری یا قلمی زنی یا کاشت بصورت نهال اشاره کرد. کاشت نهال خرمالو به دو صورت گلدانی و معمولی در خاک باغ حیاط دسته بندی میشود.

برای کاشت خرمالو بصورت نهال در زمین باغ گودالی با عرض متوسط و عمیق از2 الی4 متر حفر میکنیم. تا ریشه های بزرگ و طویل این میوه را در خاک بکاریم. بعد از جایگذاری ریشه ها یکسری کود مفید و پوسیده را بر اساس نیاز نهال و کمبود مواد آلی خاک به آن اضافه کرده و سعی میکنیم محل انتخابی کاشت نور گیری خوبی داشته باشد. تا نهال برای رشد به مشکل بر نخورد و سپس نهال کاشته شده ر ا آبیاری میکنیم و رسیدگی و مراقبت های لازم را بجای می آوریم تا به محصولی مرغوب دست پیدا کنیم.

قیمت نهال خرمالو

شما باغداران عزیز و کشاورزان میتوانید انواع ارقام خرمالو را با قیمت مناسب از ما تهیه کنید و هر نوع مشاوره و همکاری که در این حوزه نیاز دارید میتوانید با متخصصان ما در ارتباط بوده و راهنمایی مناسب را دریافت کنید. برای خرید نهال خرمالو به صورت حضوری یا آنلاین کارشناسان خبره ما در خدمت شما هستند.  پاسخگوی 24 ساعته و هر وقت سوالی در مورد نهال برایتان پیش آمد و یا اطلاعات کافی در این زمینه نیاز داشتید دیگر نگران نباشید ما برای تمامی دغدغه های شما راهکار اراِئه کرده ایم. پس با خیالت راحت میتوانید به مجموعه ما اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *