مقالات نهال

خرید نهال انار

انواع نهال انار

خرید نهال انار و نکات کلیدی آن

اگر شما بخواهید روی آینده خود سرمایه گذاری با انتخاب نهال انار میتوانید به رویای خود دست پیدا کنید. انار یکی میوه های فصل پاییز می باشد که بین مردم محبوبیت خاصی دارد و به عنوان میوه بهشتی شناخته شده است.  پس میتوان گفت خرید نهال انار  جزو تصمیمات مهم در حوزه کشاورزی و باغداری  میباشد. لازم به ذکر است شما در این مورد باید دقت و اطلاعات مورد نیاز را برای یک خرید مناسب داشته باشید . یکی از عواملی که کشاورزان  باید نسبت به آن آگاهی د اشته باشند به انتخاب نوع نهال میتوان اشاره کرد . در ادامه عواملی چون: (کیفیت نهال، محل خرید، زمان کاشت، چگونگی مراقبت و پرورش، فاصله کاشت نهال ها از یکدیگر، هرس کردن، چگونگی برداشت محصول و زمان مناسب آن و در نهایت فروش و بازار یابی میوه ) اشاره کرد.

در ادامه مطالب همراه ما باشید تا هر آنچه که باید شما را در این راه ثروتمند میسازد را بدانید.

 

دانستنی های جذاب درباره انار

انار جزو میوه هایی است که از دیر باز تا به الان طرفدار خاص خود را داشته است. میتوان گفت که انار اسطوره کتاب های مقدس است و چندین و چند بار نام این میوه در کتب هاب مقدس ذکر شده و مطالب جالبی در مورد آن ثبت شده است. نهال یا درخت انار ، بومی ایران و مناطق همسایه و مجاور می باشد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کلمه انگیلیسی  pome granate از اصطلاحات زبان یونانی بوده و از ایالت یونانی بجا مانده است. اگر بخواهیم در باره معنی و مفهوم این کلمه عمیق فکر کنیم میپنداریم که به معنی سیب با هسته های زیاد میباشد.

اگر بخواهیم درباره ویژگی های نهال انار صحبت کنیم میتوانبم به ارتفاع آن اشاره کنیم. نهال انار یا درخت این میوه یک درخت با ارتفاع کوتاه می باشد که ارتفاعش به 6 متر میرسد. این نهال بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیر رشد بهتری دارد. شاخه های نهال انار تیغ دار هستند. برگ درخت انار جذابیتش را چند برابر میکند. برگ این درخت سبز رنگ و براق و آئینه ای هستند  . زمانیکه گلهای انار شکوفه میدهد همانند این است که گونه های شاخه ها سرخ میشود از خجالت و حیا. این گلها رنگ چشم نوازی  دارند اکثرا به رنگ قرمز(سرخ خونین)رشد میکنند. رنگ پوست این میوه قرمز میباشد.  بعد  از کندن قسمت رویی قزمز رنگ به یک قسمت سفید یا زرد رنگ میرسیم که نشان دهنده این است که انار یک میوه دارویی می باشد.

خداوند از انار به عنوان یک میوه بهشتی یاد کرده است و از وجود بهشت که در آن انار یافت میشود خبر داده است.

نهال انار

انتخاب نوع نهال انار

انار انواع مختلفی د ارد از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال انار رباب
  • نهال انار ساوه میکش
  • نهال انار دانه سیاه اصل
  • نهال انار کپ فردوس
  • نهال انار گرین گلوب
  • نهال انار پایه کوتاه وارداتی
  • و…

انواع نهال اناری که نام برده شد هر کدام ویژگی خاص خود ر ا دارند. از جمله نهال های معروف انار میتوان انار شیرین، انار تر ش، انار قرمز، و انار سفید اشاره کرد که ارقام ذکر شده از انار ها محبوبیت خاصی بین اکثر مردم دارند.

مقاومت این نهال ها نسبت به اب و هوای کشت ، نوع نهال و… متفاوت می باشد. زمانیکه آب و هوا مساعد با منطقه کاشت و پرورش نهال است خب مسلما باردهی نهال نیز در حد مطلوب خواهد بود. قطعا زمانیکه ما شرایط مطلوب را برای نهال و درخت محیا میکنیم زیر ساخت باردهی و فروش و در نهایت سود دهی را به حد نصاب خود میرسانیم و آینده مالی خود را تامین میکنیم.

چگونه تشخیص دهیم نهال با کیفیت را خریداری میکنیم ؟

کیفیت نهال انار  به سن نهال ، ریشه ای که دارد و سلامت نهال  وابسته است. شما باید همه این پارامترها در زمان خرید نهال انار در نظر بگیرید.

  • سلامت نهال: نهال باید سالم و آری از هر گونه علائم بیماری یا آفات باشد.
  • ریشه قوی: اوصولا یک نهال سالم باید ریشه های قوی و سالمی داشته باشد تا در پی آن رشد بی عیب و نقصی را داشته باشد و باردهی مطلوبی بدست بیاید. زمانیکه ریشه بدون آسیب دیدگی باشد معیار مطلوب و محصول مرغوبی را به بار می آورد.
  • سن نهال: نهال هایی که برای کاشت و احداث باغ ها مناسب هستند نهال های یک الی دو ساله هستند. زیرا نهال جوان و قوی که مناسب برای باروری و جدا از هر گونه آلودگی می باشد و تنها نیازمند پرورش و رسیدگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *