مقالات نهال

بهترین نهال گلابی

نهال گلابی

بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر را چگونه انتخاب کنیم؟

میوه گلابی به دلیل خوش طعم بودن و داشتن خواهان زیاد در بسیاری از مناطق کشورمان کاشته می شود. این درختان در مقابل سرمای زمستان مقاومت بسیاری دارند و در آب و هوای سرد رشد می کنند. بنابراین به سادگی با آب و هوای مختلف سازگار می شود. این درخت علاوه بر داشتن میوه خوشمزه، گل و شکوفه های زیبایی دارد. اگر به دنبال خرید بهترین نهال گلابی هستید باید بدانید که بهترین گلابی ها معمولا به دو دسته تقسیم می شوند: گرمسیری و سردسیری.

آشنایی با بهترین گلابی مناطق سردسیر؛ انتخابی هوشمندانه برای باغ شما

اگر بخواهیم بطور کلی میوه گلابی را برایتان توصیف کنیم بهتر است بگوییم گلابی میوه ای است که آب و هوای سرد را دوست دارد و توانایی تحمل دمای زیر 7 درجه را دارد. شما می بایستی با در نظر گرفتن معیار های مختلف که عبارتند از: ارتفاع منطقه از سطح دریا، سرمای بهاره و نوع خاک یکی از بهترین نهال گلابی را برای باغ خود انتخاب کنید. در ادامه شما را با گلابی های مناسب مناطق کوهستانی و سردسیر آشنا می کنیم.

نهال گلابی رد آنجو، انتخابی ایده آل برای باغداران

یکی از نهال هایی که مقاومت و سازگاری بالایی با مناطق کوهستانی و سردسیر دارند، نهال گلابی آنجو می باشد. همان طور که از نامش پیداست رنگ این گلابی قرمز بوده و بسیار خوشمزه و خوشبو می باشد که بین عموم مردم از مقاوم ترین و سازگارترین نهال  گلابی شناخته می شود. فاصله مناسب برای کاشت نهال گلابی آنجو بین هر درخت 4*4 در نظر گرفته می شود. نحوه آبیاری آن هم یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در رشد می باشد که هر ده روز یکبار باید آبیاری آن انجام شود.

نهال گلابی آنجو دیربازده می باشد و به این دلیل است در مقابل سرمای بهاره آسیب نمی بیند. اگر محیط و شرایط مناسب را برای رشد نهال گلابی آنجو فراهم کنید می توانید سه سال بعد از کاشت، از هر درخت معادل 40 کیلوگرم گلابی آنجو برداشت کنید. از دیگر ویژگی های جذاب نهال گلابی آنجو این است که قابلیت کشت در هر منطقه ای با هر ارتفاعی از سطح دریا دارد.

نهال گلابی بیروتی؛ سودآور و تجاری

نهال گلابی بیروتی در دسته بهترین گلابی ها و مناسب مناطق سردسیر می باشد. همچنین این نهال در بین عموم مردم یکی از محبوب ترین ها شناخته می شود. نهال گلابی بیروتی همانند نهال گلابی آنجو دیرگل است و سرمای بهاره هیچ آسیبی به گل های آن نمی رساند. یادتان باشد که فاصله مناسب برای کاشت 4*4 می باشد و الگوی آبیاری هفتگی نیز لازم است. شما می توانید از هر نهال گلابی بیروتی 100 کیلوگرم گلابی خوشمزه و آبدار برداشت کنید.

نهال گلابی دوچی، بهترین گزینه برای پرورش

نهال گلابی دوچی از دسته نهال هایی است که با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری دارد و مناسب مناطق سردسیر می باشد. این نهال زمانی رشد بهتری دارد که هفت روز یکبار آبیاری شود و در فاصله 4*4 کاشته شود. پس باید این اصول رعایت شود تا دو سال بعد از کاشت هر درخت نهال گلابی دوچی حدود 120 کیلوگرم گلابی درشت با گوشت سفید و آبدار بدهد.

 

نهال گلابی درگزی، از محبوب ترین گلابی ها

میوه های نهال گلابی درگزی درشت و خوش طعم بوده و زرد رنگ هستند. در این نهال باید همه اصول رعایت شود تا اینکه هر درخت معادل 120 کیلوگرم گلابی درگزی میوه بدهد.

شرایط ایده آل برای پرورش بهترین گلابی پرتقالی

نهال گلابی پرتقال هم برای مناطق سردسیر مناسب می باشد. این نهال یکی از خاص ترین ها که مردم را به سمت خود جذب می کند و برایشان جالب به نظر می رسد. گلابی پرتقالی مورد پسند بسیاری از مشتریان است و فروش نسبتا خوبی دارد. این نهال هم مانند سایر نهال ها دیرگل بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و خشکی از خود نشان می دهد و سازگاری بسیار بالایی دارد.

فاصله کاشت نهال های گلابی پرتقالی باید 5*4 باشد و می بایستی هر نهال هفت روز یکبار بصورت منظم آبیاری شود. در این صورت شما می توانید از سال دوم به بعد از هر نهال حدود 40 کیلوگرم گلابی پرتقالی برداشت کنید.

شرایط مورد نیاز برای کاشت بهترین نوع گلابی برای مناطق سردسیر

حالا که شما عزیزان با همه انواع نهال های گلابی مناسب مناطق سردسیر آشنا شدید، بهتر است شما را با چند اصول نگهداری و پرورش نهال گلابی برای مناطق سردسیر آشنا کنم تا اطلاع بیشتری از شرایط کاشت آن داشته باشید. همان طور که گفته شد میزان آبیاری، فاصله کاشت و ارتفاع از سطح دریا از چند عوامل موثر و تاثیرگذار برای رشد بهتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *