مقالات نهال

بهترین نهال بادام

بهترین نهال بادام

بهترین ارقام تجاری بادام

وقتی به ایجاد یک باغ تجاری پرسود فکر می‌ کنیم اغلب کاشت نهال بادام به عنوان یکی از اولین گزینه ‌ها مطرح می‌ شود. درختان بادام به دلیل بازده بالا و سودآوری قابل توجهی که دارند. بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرند و ایجاد یک باغ بادام به عنوان یک سرمایه ‌گذاری امن شناخته می‌ شود. بادام به عنوان یک خشکبار با خواص بسیار زیاد در کاربردهای مختلف تغذیه‌ ای، بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. که این امر باعث شده است. که در ایران و سراسر جهان طرفداران و بازار آن بسیار گسترده شود.اگر شما در نظر دارید باغ بادام ایجاد کنید و از این که محصولاتتان به فروش برسند نگران هستید باید بگویم که نگرانی‌های شما بی ‌جاست. با انتخاب بهترین نهال‌ بادام و کارکردن به روش صحیح در مراقبت از آن‌ ها به سرعت می‌ توانید به سود قابل توجهی دست یابید.

اما سوال اصلی این است. که چگونه می‌ توان بهترین رقم نهال بادام را خریداری کرد؟

بهترین نهال بادام را با انتخاب ارقام مناسب برای شرایط آب و هوایی منطقه‌ تان می‌ توانید پیدا کنید. نهال ‌های بادام انواع مختلفی دارند که هرکدام به شرایط خاصی سازگاری دارند. برای داشتن نهال‌ های پربار اطمینان حاصل کنید که نهال ‌هایی را که با اقلیم منطقه‌ تان سازگاری دارند انتخاب کنید.

انتخاب بهترین نهال بادام برای کشت در ایران

تا به حال به این فکر کرده‌ اید که کدام شهر ایران بهترین محل برای کاشت بادام است؟ واقعیت این است. که ایران با تنوع آب و هوایی خود به عنوان کشور چهار فصل شناخته می‌ شود و هر منطقه در آن شرایط آب و هوایی متفاوتی دارد. این تنوع باعث شده که باغداران در هر نقطه‌ از کشور به کاشت نهال‌ های بادام با شرایط خاص خود بپردازند. به همین دلیل ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان بادام به بازارهای بین ‌المللی شناخته می ‌شود.

با توجه به نظرات و تجربیات باغداران و کارشناسان خبره که در احداث باغ ‌های تجاری بادام موفق بوده‌ اند نهال‌ های بادام زیر به عنوان پرسود ترین و بهترین نهال بادام در ایران شناخته می ‌شوند:

نهال بادام نان پریل

نهال بادام آذر

بادام سوپرنوا

بادام فرانیس

نهال بادام مامایی

نهال بادام تونو

این ارقام با توجه به سازگاری با شرایط آب و هوایی و خاکی مختلف در ایران انتخاب‌ های مناسبی برای کاشت در باغات تجاری بادام محسوب می‌ شوند.

انتخاب بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر و کوهستانی

برای رشد مطلوب درختان بادام همواره کمی سرما و خنکی هوا ضروری است اما اگر دمای هوا بیش از حد سرد شود برخی از گونه‌ های این درختان توان مقاومت خود را از دست داده و آسیب می ‌بینند. این امر به این معنا نیست که نمی‌ توانید در مناطق سردسیری و کوهستانی به پرورش بادام بپردازید. بالعکس با انتخاب مناسب ‌ترین و مقاوم ‌ترین نهال‌ های بادام که به شرایط سردسیری سازگار هستند می ‌توانید در این مناطق یک باغ بادام پرمحصول و سودآور احداث کنید.

بهترین نهال‌ های درخت بادام برای کاشت در مناطق سردسیری شامل موارد زیر می ‌باشند:

بادام تونو

بادام آذر

بهترین گونه‌ های نهال بادام برای مناطق گرمسیر

درخت بادام معمولاً در مناطق گرمسیری به خوبی رشد می‌ کند و بیشتر انواع آن در این مناطق عملکرد مناسبی دارند. با این حال اگر دما بیش از حد بالا رود برخی از انواع نهال بادام ممکن است. مقاومت خود را از دست داده و نتوانند در برابر گرما و خشکی مقاومت کنند. در چنین شرایطی ممکن است. میزان باردهی درختان کاهش یابد و در نهایت به خشک شدن آن ‌ها منجر شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی توصیه می ‌شود ارقامی از درخت بادام را انتخاب کنید که مقاومت بیشتری در برابر آب و هوای گرم داشته باشند.

بهترین ارقام  نهال بادام دیمی

احداث باغ بادام به دو روش دیم و آبی انجام می ‌شود و در هر دو روش نیاز به خرید بهترین نهال بادام است. روش آبی کاملاً واضح است. در این روش باغداران یک سیستم آبیاری مطابق با نیازهای آبی ارقام بادام کاشته شده راه‌ اندازی می ‌کنند. اما در باغ‌ های بادام دیم وضعیت کمی متفاوت ‌تر و پرریسک ‌تر است. روش دیم به میزان بارش ‌ها در منطقه وابسته است. بنابراین اگر قصد دارید باغ بادام خود را به صورت دیم احداث کنید باید ارقام مقاوم‌ تر نهال بادام را انتخاب کنید تا در صورت کاهش بارندگی در یک سال به سرعت آسیب نبینند و به شما ضرر نرسد.

نهال های زیر از جمله مقاوم ‌ترین و بهترین انواع نهال بادام برای احداث باغ به صورت دیمی هستند:

بادام شاهرودی

نهال بادام آذر

بادام مامایی

روش های مصرف بادام

بادام در اشکال مختلفی مانند خشک، خیس خورده و روغن بادام مورد استفاده قرار می‌ گیرد. روغن بادام برای حفظ سلامت پوست و مو بسیار مفید است و از سفیدی زود رس مو جلوگیری می ‌کند. همچنین باعث استحکام و براق شدن تارهای مو می ‌شود. نکته قابل توجه این است. که بادام حتی در صورت پخته شدن خواص خود را حفظ می ‌کند. همچنین با خیساندن بادام، بافت آن نرم‌ تر شده و هضم آن برای معده آسان‌ تر می‌ شود. این تنها بخشی از خواص و فواید بادام است که با پرورش بهترین نهال‌ های بادام به دست می‌ آید. وجود این ویژگی ها باعث می شود تا کشاورزان به کاشت و پرورش این درخت علاقه مند شوند و به کشت بهترین نهال بادام روی آورند.

جمع‌ بندی و نتیجه‌ گیری ارقام برتر بادام در ایران

بهترین ارقام بادام بسته به هر باغ و هر اقلیمی می ‌تواند متفاوت باشد. اما آشنایی با انواع مختلف نهال بادام به شما در انتخاب و خرید بهترین نهال بادام در ایران کمک خواهد کرد. در این مطلب کوتاه تلاش کردیم تا انواع محبوب بادام در ایران را به شما معرفی کرده و ویژگی ‌های هر یک را به طور مختصر بررسی کنیم. شما عزیزان می‌ توانید تنها با لمس یا کلیک دکمه تماس با ما نسبت به خرید بهترین نهال بادام در ایران با ضمانت بازگشت کالا و مجوز رسمی نهالستان سالم نهال اقدام نمایید.

برای دیدن فیلم های آموزش کاشت نهال پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *