مقالات نهال

بهترین نهال آلو

انواع نهال آلو

راهنمای خرید بهترین نهال آلو

همان طور که می دانید نهال آلو از معروف ترین های فصل تابستان می باشد که دارای طعم ترش و ملسی است. در فصل بهار این میوه بصورت آلوچه ای سبز رنگ بوده و تا انتهای تابستان ما را با انواع آلو همراهی می کند. با اینکه ما می توانیم این میوه را بصورت بومی پرورش بدهیم ولی انتخاب بهترین نوع آلو برای کاشت از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین ارزش تجاری بسیار بالایی دارد که با پرورش دادن چنین نهال هایی شما بهترین آلو های تازه و خشک را برای بازار داخلی و خارجی تولید می کنید.

در بازار ایران مردم علاوه بر تازه خوری این میوه از آن برای درست کردن خشکبار، لواشک، ترشک و یا آلو خورشتی استفاده می کنند و کاربرد فراوانی برای مصرف کنندگان آن دارد. این ویژگی های ذکر شده و جنبه های مصرفی گوناگون این میوه را برای ما ارزشمند تر می کند. در میان همه کشور ها ایران سهم زیادی در صادرات خشکباری آلو به کشورهای عربی و همسایه دارد. حال می خواهیم شما را با بهترین درختان آلو آشنا کنیم تا محصولات درجه یک و اصیلی را پرورش بدهید. پس توصیه ما برای شما عزیزان این است که جهت انتخاب و کاشت بهترین نهال آلو، در باغ و باغچه خود تا انتهای توضیحات با ما باشید.

بهترین نهال آلو

چند مورد از ویژگی و خصوصیات نهال آلو

میوه خوراکی آن طرفداران و خواهان زیادی دارد و بصورت خام و یا پخته مصرف می شود. طعم آلو بسیار خوشمزه و بین عموم مردم محبوب است. این میوه پوست شیشه ای و براقی دارد که طعم پوست آن نسبت به گوشت آن ترش تر می باشد. رنگ پوست آلو می تواند در رنگ های مختلفی باشد مانند قرمز، سبز، بنفش، زرد و سیاه. رنگ گوشت آلو زرد رنگ و در برخی موارد سرخ یا زرد مایل به سرخ می باشد. طعم هریک از آلو ها متفاوت بوده و معمولا ترش مایل به شیرین می باشد. در وسط خود یک هسته قرا گرفته است. انتخاب بهترین نهال آلو حتما در بازار پسندی و خصوصیات محصول موثر می باشد.

چگونه بهترین نهال آلو را انتخاب کنیم؟

به احتمال زیاد می دانید که میوه آلو گونه های مختلفی دارد. در حقیقت تنوع آلو ها به دلیل داشتن زیر کشت های مختلف می باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در طول این مقاله بهترین و مهم ترین ارقام نهال آلو را به شما دوستان عزیز معرفی می کنیم تا درآمد خوبی برایتان داشته باشد.

رقم آلو زرد طلا، پرمخاطب ترین نوع نهال آلو

برای اینکه بهترین درآمد را در بازار پرطرفدار تازه و خشک داشته باشیم، نهال آلو بهترین گزینه می باشد و از آن با نام قطره طلا یاد می شود چراکه سود بسیار بالایی دارد. یکی از مناطق تولید کننده آلو در کشور، شهرستان شهریار بوده که آلو قطره طلا از مهم ترین آن ها می باشد. این آلو ها دارای پوستی زرد رنگ و کمی مایل به سبز به خود می گیرند و اندازه های درشتی دارند. در واقع آلو قطره طلا برای تولید آلو زرد و فرآورده های متنوع آن بیشترین مخاطب را بین باغداران دارد.

این نهال باید در مناطقی با آب و هوای نیمه سردسیری به همراه تابش نور خورشید گسترده در طول روز کاشته شود. تا آخر فصل مرداد درختان آلو قطره طلا به بار می نشینند چناچه اگر آن ها را به صورت اصولی پرورش دهیم می توانیم به میزان بالایی از آن در ایران تولید کنیم. در باغ های شهریار مواردی همچون هرس، کوددهی و آبیاری مناسب بیشترین تاثیر را در پرورش بهترین آلوها داشته است.

آلو بخارا بهترین نهال برای پخت و پز

یکی از ارقام مهم برای استفاده در پخت و پز آلو بخارا می باشد که با نام آلو خورشتی بین عموم مردم شناخته می شود و در اغلب استان های کشور از اصیل ترین ها محسوب می شود و بصورت گسترده تولید می شود. بعضی اوقات در همان محل برداشت محصول پوست بخشی از این آلو ها کنده شده و در زیر نور آفتاب خشک می شود. در واقع آلو بخارای خشک، به خاطر جدا سازی پوست با رنگ زرد در بازار فروش دیده می شود.

از ایام القدیم ایران بین کشورهای همسایه مورد توجه بسیار زیادی از خریداران است هرچند اگر نهال آلو بخارا بومی ازبکستان باشد. آب و هوای مناسب برای این نهال مناطق نسبتا سردسیری خراسان رضوی می باشد که بهترین رشد را تجربه می کند. البته توجه داشته باشید که سرمازدگی بهاره یکی از دلایل کاهش محصول بهترین نهال آلو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *