مقالات نهال

بهترین رقم هلو

بهترین رقم هلو

 

بهترین رقم هلو برای مناطق سردسیر که باید بشناسید

هلو یکی از خوشمزه‌ ترین میوه‌ های تابستانی است. رقم‌ های مختلفی از درخت هلو در کشور پرورش داده می ‌شود. بیشتر ارقام این درخت با اقلیم‌ های مختلف آب ‌و هوایی سازگاری دارند. ولی برخی از رقم‌ های آن در مقابل سرما مقاومت کمتری دارند. از این رو، اگر قصد کاشت هلو در مناطق سرد یا کوهستانی را دارید، از بهترین رقم هلو برای مناطق سردسیری استفاده کنید.

باکیفت ‌ترین و بهترین رقم هلو

در کشور ما، بهترین رقم هلو آنهایی هستند که در انواع مختلف اقلیم‌ های آب‌ و هوایی قابل کشت و پرورش هستند. رقم‌ هایی مثل هلو پوست قرمز یا سرخابی، انجیری، زعفرانی زودرس، آلبرتا، و قجیر قانات با شرایط آب ‌و هوایی و اقلیمی مختلف سازگارند و دارای بیشترین سودآوری هستند. برخی از ویژگی ‌هایی که این ارقام را متمایز می‌کند، طعم خوب، بافت گوشتی و محبوبیت آنها در بین کشاورز و مصرف‌کننده است.

4 مورد از بهترین رقم هلو برای مناطق سردسیری

برای کاشت و پرورش بهترین ارقام هلو در مناطق سردسیری باید به فاکتورهای مهمی از جمله شرایط اقلیمی و آب ‌و هوای منطقه کشاورزی خود دقت کنید؛ فاکتورهایی مثل ارتفاع از سطح دریا، شرایط خاک و آبیاری، طول فصل زمستان ، میزان بارش، و بالاترین و پایین‌ترین حد دمای منطقه. 4 مورد از بهترین ارقام هلو برای مناطق سردسیری عبارتند از:

  • نهال هلو آلبرتا
  • نهال هلو زعفرانی زودرس
  • نهال هلو انجیری
  • نهال هلو قجیرقانات

نهال هلو آلبرتا

یکی از بهترین رقم های هلو برای مناطق سردسیری و کوهستانی، نهال هلو آلبرتا است. این رقم نهال هلو وارداتی و از کشور آمریکاست که از اولین سال کشت شروع به باردهی می‌کند. عمر اقتصادی این رقم بین 15 تا 20 سال است.

نهال هلو زعفرانی زودرس

یکی دیگر از بهترین ارقام هلو برای مناطق سردسیر، نهال هلو زعفرانی زودرس است. این نهال در تمام مناطق با دمای بین 20- تا 20+ درجه، قابل کشت و پرورش است. به عبارتی، با بیشتر اقلیم‌ ها از جمله مناطق سردسیر سازگار است. رقم زعفرانی زودرس ابتدا توسط کشور چین به بهره‌برداری رسیده و بعد وارد کشور ما شده است. میوه این رقم، زرد رنگ و به رنگ زعفران است. عمر مفید این درخت حدود 20 سال است.

نهال هلو انجیری

رقم هلو انجیری دارای دو نوع زودرس و دیررس است که رقم زودرس آن مقاومت بالاتری نسبت به سرما و بیماری دارد. این رقم هم وارداتی از کشور چین است که عمر مفید آن به بیش از 20 سال هم می‌رسد. بهترین محل کشت برای این رقم مناطق سرد و کوهستانی است.

نهال هلو قجیرقانات

این رقم هلو با اینکه برای بازدهی بهتر نیاز به سرمایه زیر 7- درجه دارد ولی در مناطق گرمسیری هم قابل کشت و پرورش است. خواستگاه اصلی این رقم هم کشور چین است و عمر مفید آن به 11 سال هم می‌رسد.

انتخاب بهترین رقم هلو

اگر می‌ خواهید یکی از این ارقام را به عنوان بهترین رقم هلو برای مناطق سردسیری انتخاب کنید، به ویژگی‌ها و شرایط کاشت و پرورش آنها دقت کنید. طول دوره باردهی، میزان محبوبیت در بین مصرف‌کنندگان، میزان بازدهی، شرایط اقلیمی و … عوامل موثری در انتخاب بهترین رقم هلو است. برای خرید نهال هلو حتما از طریق سایت‌ها یا فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید و با کارشناسان یا مشاورین آنها مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *