مقالات نهال

باردهی نهال گلابی بیروتی

باردهی نهال گلابی بیروتی

باردهی نهال گلابی بیروتی و افزایش میزان باردهی با چند ترفند ساده!

گلابی بیروتی جزو ارقام محبوب در بازار می باشد. باردهی گلابی بیروتی، قیمت مناسب، مقاومت در برابر سرما و… همگی از عواملی است که باعث افزایش محبوبیت آن در بازار می شود. این رقم وارداتی برای شهر بیروت عراق می باشد. اما به دلیل سازگاری بالایی که با اقلیم منطقه ما دارد، در ایران هم بسیار کشت می شود. این نهال میوه هایی با اندازه متوسط دارد و می توانید طولانی مدت آن را در سردخانه نگهداری کنید. این مورد نیز از دیگر دلایلی است که سبب می شود تا در بین باغداران محبوب باشد.

میزان باردهی نهال بیروتی چقدر است؟

این رقم از گلابی از سال دوم بعد از کاشت اماده باردهی است. البته در سن پایین باردهی نهال به صورت نوبرانه خواهد بود. در اولین سال و برداشت بار نوبرانه، حتما باید آن را از نهال جدا کنید. این کار موجب تقویت ریشه نهال شده و باردهی نهال را در سال های بعدی افزایش می دهد. رفته رفته با افزایش سن نهال، میزان باردهی آن هم بیشتر می شود. تا جایی کهبه جرات می توان گفت از سال چهارم، پنجم به بعد باردهی اقتصادی آن آغاز خواهد شد. در این موقع، هر نهال حداقل 30 کیلو باردهی خواهد داشت. این حداقل میزان باردهی است و اگر به خوبی از درخت خودتان مراقبت کنید، ممکن است حجم بار آن بسیار بیشتر باشد.

باردهی نهال گلابی بیروتی به چه عواملی بستگی دارد؟

باردهی این نهال تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار میگیرد. برخی از مهم ترین این عوامل عبارتند از:

جنس خاک

درباره ترکیبات خاکتان اطلاعاتی دارید؟ کدام یک از مواد معدنی خاک شما بیشتر است؟ نیاز آن چیست؟ این اطلاعات را دارید؟ تنها باغداران حرفه ای هستند که این اطلاعات را دارند. برای کسب این داده ها از نوع خاک زمین تان، نیاز به یک آزمایش خاک خواهید داشت. نتیجه این آزمایش می تواند راهنمای حرفه ای برای شما باشد تا بتوانید کمبودهای خاک را بشناسید و درصدد رفع آن ها باشید.

میزان آبیاری

هر نهالی برای رشد و همچنین باردهی نیاز به آبیاری منظم دارد. درست است که فاصله آبیاری اهمیت زیادی دارد اما حجم آبی که به پای هر نهال می ریزید هم مهم است. شما باید این تناسب را رعایت کنید تا بتوانید یک آبیاری اصولی داشته باشید. با این راهکار ساده به راحتی می توانید میزان باردهی گلابی بیروتی را چند برابر کنید و شاهد میوه های آبدار درختان خود باشید.

کوددهی

برای رفع کمبودهای خاک و همچنین افزایش باردهی استفاده از کودهای تقویتی ضروری است. کودهایی که باعث تقویت ریشه و نهال می شود. کوددهی را باید از همان سال اول و موقع کشت آغاز کنید. در هنگام کشت می توانید به سراغ کودهای پوسیده حیوانی بروید. رفته رفته امکان استفاده از کودهای شیمیایی هم برایتان وجود خواهد داشت. استفاده از این کودها در بازه زمانی کوتاهی شما را شگفت زده خواهد کرد و می توانید نتیجه آن را ببینید.

فاصله کاشت

شاید عجیب باشد اما باید بدانید که فاصله کشت نهال ها هم روی میزان باردهی آن اثر دارد. گلابی بیروتی را باید با فاصله حداقل 4 * 4 کشت کنید. کم بودن این فاصله باعث می شود تا ریشه ها به هم بپیچند و همچنین شاخه ها به هم نزدیک باشند. در نتیجه جریان هوا به خوبی عبور نخواهد کرد و ممکن است میزان نوری که به درخت هم میرسد کمتر باشد. از این رو بسیار مهم است که این فاصله را رعایت کنید. برخی تصور می کنند افزایش فاصله کاشت می تواند این مشکلات را برطرف سازد. باید بدانید که بیشتر بودن فاصله کشت هم می تواند میزان باروری نهال و درختان شما را کمتر کند. به همین خاطر توصیه می کنیم این بازه را به صورت دقیق رعایت کنید.

شرایط اب و هوایی

گلابی بیروتی یک رقم مقاوم در برابر سرما است که می توانید در اقلیم های سردسیر آن را کشت کنید. بی شک کشت آن رد مناطق کم آب یا خیلی گرمسیر نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. هر نهالی باید با اقلیم مناسب منطقه کشت شود. تا به حداکثر میزان باردهی برسد.

سخن آخر

میزان باردهی گلابی بیروتی یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان و باغداران است. کشت اصولی، عوامل موثر بر میزان باردهی و… همگی می توانند باعث افزایش میزان برداشت میوه شوند. اما مهم تر از همه آن ها انتخاب یک نهال اصل و باکیفیت است. به این منظور باید به سراغ یک نهالستان معتبر بروید. می توانید نهال گلابی بیروتی را در سن کم با ضمانت سلامت و همچنین قیمت مناسب از ما تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *