مقالات نهال

باردهی نهال زردآلو

میزان باردهی نهال زردآلو

4 ترفند طلایی برای افزایش باردهی نهال زردآلو

شما باغدار عزیز اگر میخواهید یک باغ پر رنگ و لعاب داشته باشید و مایلید یک باغ تجاری داشته باشید باید در انتخاب نهال مورد نظر دقت زیادی به خرج بدهید. زرد آلو یک میوه جذاب تابستانی است که تقریبا شباهت بسیاری به هلو  دارد و رنگ زرالو بگونه ای است که گویا گونه هایش گل انداخته است. این میوه طعم بسیار شیرین و  دلچسبی دارد. نهال زردآلو را میتوان در مناطق گرمسیر و تقریبا معتدل کشت کرد. البته به شرطی که تسلظ کافی بر نحوه کاشت و مراقبت نهال داشته باشید تا بتوانید میزان باردهی نهال زردآلو را افزایش دهید. با داشتن نهال زرد آلو در باغ خود نه تنها رنگ زیبایی را به باغ خود میبخشید بلکه میتوانید از میوه این درخت به عنوان انواع فراورده های خانگی از جمله :(لواشک، مربا، کمپوت  ژله و…) استفاده کرده و به درامد برسید.

باردهی زردآلو

انواع ترفند برای باردهی نهال زردآلو

بعد از انتخاب یک نهال سالم باید محیط مناسب برای کاشت را تعیین کنیم و متناسب با نهالی که تهیه کردیم آنرا در منطقه و آب و هوای مناسب کاشت کنیم. باید در نظر بگیریم که نور گیری نهال ما خوب باشد تا نور کافی برای رشد وجود داشته باشد . بعد از نور باید نوع خاک را در نظر بگیریم که حاصل خیز باشد تا مانعی برای پرورش پیش نیاید. قبل از کاشت باید زمین مورد نظر را بیل بزنیم یا به اصطلاح همیشگی باغداران باید زهکشی شده باشد تا آماده برای کاشت شود. بعد  از انجام این اقدامات به آبیاری منظم آن در تایم بندی مناسب میپردازیم.ب و هوای مناسب کاشت کینم.

همانگونه که آبیاری در رشد نهال متاثر می باشد کود دهی نیز مفید است و از ابتلای نهال به انواع بیماری ها جلو گیری میکند.

پس باغدار عزیز شما باید با انجام مشاوره های مناسب آگاهی های لازم را در ر ابطه با کود دهی کسب کرده و در زمان مناسب قبل از به وجود امدن بیماری و ابتلا به آلودگی کود دهی را به منظور باردهی مطلوب و پیشگیری از چنین مشکلات انجام بدهید .

شما با انجام یکسری نکات ذکر شده میتوانید شاهد رشد پر بار نهال خود باشید و از فروش زردآلو و استفاده از آن به عنوان انواع خوراکی های دیگر به درامد قابل توجهی دست پیدا کنید. و بعد از رسیدگی و پرورش نهال زردآلو که تبدیل به یک درخت پر بار میشود که چشم انداز فوق العاده ای به شما خواهد داد که با دیدن درخت پر بار زردآلو لذت عجیبی در وجود شما پدید می آورد.

معرفی انواع کود برای پر بار کردن نهال زردآلو

یک باغدار حرفه ای باید شناخت کافی نسبت به کود ها را داشته باشد تا برای باردهی نهال و درخت خود بتواند از آن استفاده کند. از جمله کود های مختلف میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کود گوگرد شوک
  2. کود گوگرد از برند بمب
  3. کود ازت
  4. کود پتاس
  5. کود کلسیم
  6. کود فسفر
  7. کود پتاسیم
  8. کود کمپوست
  9. کود مینرال تکسا

برای استفاده از کود باید در ابتدا با کارشناس متخصص  در این زمینه مشورت کنید. سپس کود مناسب نهال یا درخت را انتخاب کنید. تا کود انتخابی شما در عملکرد نهال یا درخت دستگیر باشد. در غیر این صورت اگر شما انتخاب نامناسبی داشته باشید ممکن است ریشه درخت یا نهال خشک شود و دچار خسارات زیان باری شوید. برای نهال زردآلو کود هایی که حاوی فسفر و نیتروژن می باشد گزینه مناسبی میتواند باشد. مقادیری از جمله پتاسیم و عناصر میکرو هم میتوانند مفید و کاربردی واقع شوند. موارد ذکر شده برای رشد و نمو درخت زردآلو ضروری می باشد و حتما در تایم های مختلف قبل و بعد آبیاری باید از آنها  استفاده شود تا در تغذیه درخت و کمک به کیفیت میوه و محصولات کمک رسان باشد.

 

خرید نهال زرد آلو

برای اینکه یک باغدار بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد، باید در ابتدا به یک مجموعه حرفه ای مراجعه کند. که در کاشت انواع نهال سابقه چندین و چند ساله دارند و اطلاعات و آگاهی مناسبی را بتوانند در اختیار مشتری قرار دهند. تا مشتری از خرید خود  راضی باشد و نتیجه مطلوب را دریافت کند.

ویژگی هایی یک نهال سالم: برای اینکه نهال انتخابی ما باردهی مناسبی داشته باید در ابتدا باید در خرید به ریشه نهال توجه کنیم. ریشه یک نهال باید سالم و قوی باشد و دچار بیماری و آلودگی نشده باشد تا بتوانیم بعد از کاشت و پرورش نتیجه مطلوب خود را بدست آوریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *