مقالات نهال

انواع نهال گیلاس

انواع رقم گیلاس

انواع نهال گیلاس انتخابی سودآور و پولساز

گیلاس یک میوه بسیار محبوب تابستانی است که از خانواده گل سرخ و رزاسه می‌باشد. این میوه به عنوان میوه‌های بومی منطقه اروپا، آسیا و شمال آفریقا شناخته می‌شود. علاوه بر این، در بعضی از کشورها با آب و هوای معتدل کاشت می‌شود. این میوه هسته‌دار، برای تهیه انواع دسر، کیک و مواردی مانند این مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع نهال گیلاس در کشور کشت می شود که میتوانید از بین آن ها انتخاب کنید.

درخت گیلاس حدود ۷ سال بعد از کاشته شدن به یک درخت بالغ تبدیل می‌شود و به صورت سالانه چندین هزار میوه می‌دهد. در حال حاضر، کشور ترکیه به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گیلاس شناخته می‌شود. در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره انواع گیلاس توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع نهال گیلاس را بشناسید

گیلاس انواع مختلفی دارد و در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شود. بعضی از انواع گیلاس شامل موارد زیر هستند:

گیلاس قرمز ترش

یکی از انواع گیلاس، گیلاس قرمز ترش است. همانطور که از نام این میوه مشخص است، طعم ترشی دارد و رنگ آن قرمز روشن است. این میوه گاهی اوقات با نام گیلاس قرمز به فروش می‌رسد. معمولا از این نوع گیلاس برای تهیه لواشک، ترشک یا به عنوان تزیین روی کیک استفاده می‌شود.

گیلاس سیاه

گیلاس سیاه که با نام گیلاس سیاه شیرین نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین گیلاس‌ها در تمام نقاط جهان است. رنگ این گیلاس نسبت به سایر گیلاس‌ها تیره‌تر است. این میوه در ابتدا به رنگ قرمز روشن است. اما بعد از رسیدن، رگ آن به بنفش تیره یا سیاه متمایل می‌شود. گیلاس سیاه معمولا به صورت خام مصرف می‌شود. اما می‌توان از آن برای تهیه انواع دسر، ماست طعم‌دار و مواردی مانند این استفاده کرد.

گیلاس صورتی

نهال این میوه معمولاً در شرایط آب و هوایی سخت مثل گرمای شدید یا سرمای شدید کاشته می‌شود. زیرا نهال گیلاس صورتی مقاومت بسیار زیادی در برابر گرما و سرما دارد. طول عمر این نهال نزدیک به ۳۰ سال است و در دسته درخت‌های مقاوم قرار می‌گیرد.

این میوه در نقاط مختلف جهان رشد می‌کند. یکی از مهم‌ترین مناطق رشد گیلاس صورتی، منطقه لواسان تهران است. گیلاس صورتی طعم بسیار دلپذیری دارد و توسط بسیاری از باغداران خرید و فروش می‌شود.

نهال گیلاس خوشه ای

نهال این گیاه به صورت خوشه‌ ای میوه می‌دهد. به همین خاطر به این اسم شناخته می شود. معمولاً در مناطق سردسیر رشد می‌کند. این نهال در دسته نهادهای دیرگل قرار می‌گیرد و مقاومت بسیار زیادی در برابر سرما دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت گیلاس خوشه‌ای، طعم بی‌نظیر آن است.

گیلاس Montmorency

طعم این گیلاس ترش است. به همین دلیل برای تهیه اسموتی، دسر، شیرینی و مواردی مانند این مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی مواقع، این میوه به صورت چیپس میوه تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، این نوع گیلاس تاثیر بسیار زیادی بر کاهش درد و التهابات بدن دارد.

توجه داشته باشید که موارد بیان شده صرفاً برخی از انواع گیلاس هستند. این میوه بسیار متنوع است و دارای نام‌ها یا شکل‌های مختلفی می‌باشد.

خرید انواع نهال گیلاس

در این مطلب به طور کامل درباره انواع گیلاس توضیح داده شد. گیلاس یک میوه پرطرفدار است که دارای رنگ‌های مختلف مثل قرمز روشن، بنفش تیره، سیاه و مواردی مانند این می‌باشد. طعم، رنگ و بافت این میوه با توجه به نوع نهال آن متفاوت است.

گیلاس‌هایی که به رنگ قرمز هستند، معمولاً طعم ترش‌تری دارند. در مقابل گیلاس‌هایی با رنگ سیاه یا بنفش، طعم شیرینی دارند و برای تهیه دسر، اسموتی و مواردی مانند این مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بتوانید از بین انواع نهال گیلاس، بهترین رقم را انتخاب کنید، باغ پرباری خواهید داشت که می توانید از فروش محصول آن به درآمد برسید. البته باید نهال آن را زا ییک مجموعه معتبر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *