مقالات نهال

انواع نهال گلابی

نهال گلابی

معرفی انواع نهال گلابی رنگین کمانی از طعم ها مختلف برای همه سلیقه ها

نهال گلابی از جمله نهال های پر کشت داخل ایران بشمار می رود. این نهال در داخل ایران و سایر کشور های مجاور قابل کشت می باشد. میتوان به این نکته بسیار مهم که نوعی ویژگی خاص نهال گلابی محسوب میشود اشاره کرد. انواع نهال گلابی به شرایط خاصی برای نگه داری نیاز ندارند. برای سهولت در کاشت و پرورش نهال گلابی اکثر باغداران تمایل به کاشت آن دارند.

این مورد درست است که کاشت وپرورش نهال گلابی سختی و مشکلات خاصی را به دنبال ندارد. اما در مقابل برای انتخاب یک نهال سالم که مناسب برای باردهی و سود دهی مورد تایید باشد ، نوع آن نهال بسیار مهم می باشد و قبل از خرید و کاشت آن مستلزم کسب یکسری مهارت و آگاهی می باشد.

انواع ارقام گلابی

شناخت انواع نهال گلابی ،زمینه ای برای ثروتمند شدن شماست!

با شناخت انواع مختلف نهال گلابی میتوانیم به رشد و پرورش مناسب نهال دست پیدا کنیم . زمانیکه یک نهال در فصول مناسب آبیاری میشود ،کود دهی و یا از سم پاشی به موقع بهره مند میشود و زمینه مناسب برای باردهی مطلوب فراهم میشود قطعا میتوانیم  ان نهال را به عنوان  یک درخت تجاری در نظر بگیریم.

از انواع نهال گلابی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال گلابی درزگری
  • نهال گلابی آنجوی
  • نهال گلابی اسپانادا
  • نهال گلابی بیروتی
  • نهال گلابی سردرودی
  • نهال گلابی دم کجی
  • نهال گلابی ویلیام دوشیز
  • نهال گلابی سیبری
  • نهال گلابی پرتقالی
  • نهال گلابی شاه میوه

نهال ها بر اساس رقم و نوعشان نحوه کاشت، آبیاری ، و در مورد هرس کردن با یکدیگر تفاوت شایانی دارند . شاید از لحاظ ظاهری میوه باهم تشابه داشته باشند ولی هر کدام از نهال ها بر اساس ویژگی های متفاوتی که دارند باید بر اساس آن تفاوت و ویژگی های خاص خود مورد رسیدگی و پرورش واقع شوند.

 

نهال گلابی شاه میوه

به نظر شما باغداران و کشاورزان عزیز!! مرغوب ترین گلابی که میتوانیم برداشت کنیم چه رقم از نهال گلابی میتواند باشد؟

درست حدس زدید گلابی شاه میوه جزو مرغوب ترین گلابی های محبوب بین عموم مردم و فعالان در حوزه باغداری محسوب میشود. با این حساب میتوان گفت که نهال گلابی شاه میوه نوعی نهال تجاری شناخته شده است که مورد پسند و محبوب  مشتریان واقع شده است.

اگر میخواهید باغی احداث کنید یا اینکه در قسمت خالی باغتان نهالی بکارید یا حتی در حیاط خانه خود اقدام به این عمل کنید، پیشنهاد من برای شما نهال گلابی شاه میوه می باشد. شما میتوانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان ما بصورت حضوری یا آنلاین یا اینکه  بصورت تلفنی نحوه کاشت، میزان عمق هر چاله ، اقدامات لازم برای پرورش این نهال را دریافت کنید .

 

نهال گلابی پرتقالی

شما باغداران عزیز اگر مشتریانی  دارید که برایشان طعم متفاوت میوه بسیار مهم است و خاص پسند هستند نهال گلابی پرتقالی بهترین انتخاب برای شماست. این نهال هر ده الی دوازده روز به آبیاری نیازمند است. بر اساس اندازه ریشه های این نهال و با در نظر گرفتن آن بعد از رشد و پرورش اندازه مناسب برای کاشت نهال گلابی پرتغالی با نهال دیگر  4 در 5 میتواند باشد. این نهال در شرایط مطلوب میتواند عملکرد عالی داشته باشد و در حالت عادی 40 الی 50 کیلو گرم توان باردهی مرغوب را داشته باشد.

گلابی پرتقالی مناسب مناطق سرد سیر می باشد در چنین مناطقی امکان رشد و باردهی دارد و عملکرد بهتری نسبت به منطق گرمسیر دارد. این نهال پس از کاشت و گذراندن دو سال از رشد خود ر ا میتواند به باردهی برسد پس در نتیجه جزو ارقام زود بازده می باشد. با وجود اینکه یک نهال زود بار ده می باشد  و دیر است . محصول این نهال در حوالی شهریور تا خرداد ماه قابل برداشت است.

نکات مهم کاشت انواع نهال گلابی

با یک برانداز به راحتی میتوانید متوجه بشوید که اندازه مناسب برای کاشت نهال گلابی شاه میوه 3در 3 ، یا اینکه 3در 4 هست. بعد از اینکه نهال را در گودال در اندازه مناسب خود کاشت کردیم در غالب رسیدگی هر ده ر وز یکبار باید آبیاری شود .

میزان باردهی این نهال بستگی به منطقه ای در آن کشت میشود دارد. اگر نهال گلابی شاه میوه  را در نزدیکی و مجاورت و نزدیکی دریا بکاریم با توجا به ارتفاع مناسب از سطح دریا میتواینم به راحتی 75 الی 80  کیلو گرم گلابی برداشت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *