مقالات نهال

انواع نهال فندق

انواع نهال فندق

چگونه انواع نهال فندق را انتخاب کنیم؟

اگر آب و هوای منطقه شما معتدل و خنک است می توانید انواع نهال فندق را پرورش دهید و به دلیل متنوع بودن شرایط جغرافیایی در کشور ما می توانیم انواع مختلف را کشت کنیم. امروزه در نهالستان های کشور انواع مختلف نهال فندق وجود دارد و باتوجه به نیاز خود می توانند یکی از این ارقام را انتخاب کرده و در خاکی حاصلخیز بکارند. در ادامه می خواهیم انواع نهال فندق را بطور مختصر و مفید توضیح بدهیم و شما را با بهترین درخت آشنا کنیم.

قیمت نهال فندق

انتخاب ایده آل برای باغداران، نهال فندق زنجان

نهال فندق زنجان زودرس بوده و از دسته بهترین گونه های فندق به شمار می رود. دقت کنید که دلیل به بار نشستن برخی از گونه های فندق در سال اول به اقلیم و خاک حاصلخیز بستگی دارد که این عوامل باعث رشد و نمو نهال فندق زنجان می شود. بنابراین اگر نهال فندق زنجان در خاک مرغوب کاشته شود می تواند در طول یک سال به باغداران عزیز محصولات با کیفیتی بدهد به شرطی که تمامی اصول های پرورش نهال فندق رعایت شود. همچنین تحمل آن در برابر سرمای شدید و سوزناک زمستان بیشتر می باشد.

بهترین رقم برای پرورش و برداشت با کیفیت، نهال فندق قزوین

نهال فندق قزوین برعکس نهال فندق زنجان در مقابل سرمای زمستان بسیار ضعیف می باشد و مقاومت بسیار کمی دارد. بهترین شرایط آب و هوایی برای این نهال آب و هوای معتدل می باشد. نهال فندق قزوین جزو بهترین ها در ایران می باشد.

4 یا 5 سالگی نهال فندق قزوین باغداران می توانند محصولات با کیفیتی از این نهال برداشت کنند. می بایستی برای این نهال دما و رطوبت مناسبی را فراهم کرده تا محصولات زیادی برداشت کنید. به همین دلیل برای تبدیل شدن به بهترین نهال فندق به رطوبت کافی نیاز دارد. همچنین میزان بارندگی از دیگر عوامل موثر برای رشد این نهال می باشد.  دقت کنید که نهال فندق قزوین در دسته ارقام پربازده قرار می گیرد.

بهترین انتخاب برای درختان فندق، نهال فرتیل دو کوتارد

نهال فندق فرتیل دو کوتارد، بهترین رقم فندق است که برای مصارف آجیلی استفاده می شود. این فندق بیشتر در خشکبار و تولید آجیل بکار می رود و اصالت فندق فرتیل دو کوتارد به کشور فرانسه بر می گردد.

بهترین گزینه برای پرورش درختان فندق، نهال قم

فندق های ایران بسیار معروف هستند؛ نهال قم یکی از بهترین ارقام که در خارج از کشور نیز به دلیل کیفیت بالا و طعم شیرین تر طرفداران زیادی دارد. می توان از این نهال به عنوان محصولی اقتصادی یاد کرد با اینکه در سال اول شروع به محصول دهی می کند. با توجه به مقاومت فندق قم در برابر سرما و توانایی باردهی آن ها، کشاورزان ایران از این درختان استقبال می کنند. از سال پنجم به بعد، میزان باردهی درختان فندق دو برابر می شود. این مشخصات ، فندق قم را به یکی از بهترین انواع در جهان تبدیل کرده است.

بهترین نمونه برای پرورش درختان فندق، نهال روند دو پیمون

محل تولد فندق دو پیمون کشور فرانسه می باشد و یکی از بهترین ارقام که دارای طعم ها و مزه های مختلفی می باشد.

نهال فندق نخجوان از درختان محبوب فندق

نهال فندق نخجوان قابلیت کاشت در هر مناطقی را دارد و در هر شهری می توان آن را کاشت و شرایط جغرافیایی مناسبی دارد. این نهال به دلیل سازگاری اش با هر نوع محیط و شرایط آب و هوایی برای اکثر باغداران جالب می باشد. از نام این نهال مشخص است که محل تولد آن به کشور جمهوری آذربایجان بر می گردد. نهال فندق نخجوان زودبازده می باشد ولی عمر چندان زیادی ندارد و نمی توان از آن به عنوان درختی ماندگار استفاده کرد.

نهال فندق گردویی، تجربه ای موفق در کاشت بهترین نهال فندق

زادگاه نهال گردویی کشور ایتالیا و از دسته بهترین فندق ها محسوب می شود. این نهال قابلیت رشد و پرورش در مناطق کم آب و خشکی را دارد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین این نوع در برابر آفات خیلی مقاوم می باشد البته این معنی را نمی دهد که برای پیشگیری از شیوع آفات فندق گردویی از کود های مناسب استفاده نکنیم.

چگونه انواع نهال فندق را انتخاب کنیم؟ نکات مهم برای خرید موفق

سالم بودن اجزای نهال، سالم بودن ساقه، ریشه و برگ ها آن یکی از نکات مهمی که باید در خرید نهال به آن توجه کنیم . نباید هیچ اثری از خراشیدگی یا خرابی ظاهر شود و اگر همچین چیز هایی مشاهده کردید از خریدن نهال با ریشه بی جان و خشک خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *