مقالات نهال

انواع نهال خرمالو

نهال خرمالو

 آشنایی با انواع نهال خرمالو، انتخابی هوشمندانه برای باغ شما

انواع نهال خرمالو برای کاشت در حیاط یا باغ مناسب می باشد. این درخت با حضورش جلوه خاصی به حیاط خانه یا باغ می دهد. زمان باردهی این درخت در فصل پاییز شروع می شود و برای اینکه درخت خرمالوی بهتری با میوه های خوش طعمی داشته باشیم باید شرایط آب و هوایی خوبی برای رشد آن فراهم کنیم. برای آشنایی با گونه های مناسب و نحوه نگهداری اصولی برای پرورش نهال خرمالو تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع نهال خرمالو

تاریخچه انواع نهال خرمالو از گذشته تا امروز

انواع نهال خرمالو یکی از خوراکی های خوشمزه و پرطرفداری است که پوست شفافی دارد. رنگ این میوه از زرد تا نارنجی تیره تغییر می کند. این میو یا با دانه است یا بدون دانه می باشد و در داخلش نرم نشاسته ای یا مربایی وجود دارد. محل تولد این نوع از نهال خرمالو کشور چین می باشد و درختان اولیه آن در ژاپن نیز کشت می شوند.

انواع نهال خرمالو را چگونه انتخاب کنیم؟

خرمالو، درختی بلند و میوه های نارنجی و گرد دارد. در ادامه می خواهیم با چند نوع رایج از انواع نهال خرمالو آشنا بشویم. این نهال در ابتدا بصورت یک درختچه می باشد و به مرور زمان به یک درختی بزرگ تبدیل می شود. می توانیم به انواع نهال خرمالو که عبارتند از نهال خرمالو گوجه ای، نهال خرمالو موزی و نهال خرمالو سیبی اشاره کرد.

خرمالو فویو میوه خوش طعم پاییز

قطعا این نوع در دسته بهترین درخت خرمالو قرار می گیرد. این میوه به دلیل گرد بودنش شباهت خیلی زیادی به گوجه فرنگی دارد و به عنوان خرمالو گوجه ای بین عموم مردم شناخته می شود. قد خرمالو فویو که به عنوان بهترین نهال خرمالو شناخته می شود 4.5 تا 6 می باشد. گرده افشانی نهال خرمالو فویو به عهده خوش می باشد و میوه آن سفت و مانند یک سیب ترد می ماند و می توانیم آن را به راحتی برش دهیم. با افزودن این میوه در سالاد می توانیم از آن در میان وعده ها استفاده کنیم. پرورش این میوه آسان است و در مناطقی که آب و هوای گرم دارد میوه های شیرینی فراوانی را برای ما به ارمغان میاورد. همچنین باید خاک زهکشی شده باشد و نهال خرمالو بطور کامل نور آفتاب را دریافت کند تا رشد بهتری داشته باشد. نهال خرمای فویو به درجه زیر صفر حساس است.

رقم خرمالو هاچیا، انتخابی برای حرفه ای ها

رقم خرمالوی هاچیا از دسته محصولاتی می باشد که فروش بالایی داشته و جزو یکی از بهترین نهال ها محسوب می شود. اندازه میوه این نهال بزرگ بوده و رنگ آن مایل به نارنجی رو به قرمز است. بعد از اینکه میوه این درخت بطور کامل رشد کرد می توانیم از آن مصرف کنیم. خرمالوی هاچیا شکلی شبیه سیب دارد و مانند گوجه ای تخت نیست.

این میوه به دلیل داشتن اسید تانیک باعث می شود که ما در دهان طعم گس را احساس کنیم.ولی این زمانی است که میوه کامل رشد نکرده و به بلوغ نرسیده است. زمانی که به خوبی رشد کرده به ما خرمالویی با طعم خوشمزه و گوشتی نارنجی بدون هیچ تلخی می دهد که می توان آن را از بهترین نهال خرمالو به حساب آورد. برای رشد و نمو نهال خرمالو هاچیا به تابستان های گرم نیاز داریم و مانند نهال خرمالو فویو، خود ثمر است.

نهال خرمالو شکلاتی میوه ای با طعم شکلات

میوه نهال خرمالو شکلاتی ظاهری کشیده با اندازه متوسط دارد و جزو بهترین درختان خرمالو و البته خاص ترین آن هاست. این خرمالو ظاهری شبیه به دیگر خرمالو ها دارد تنها تفاوت آن وجود لکه های تیره می باشد که به همین خاطر به این اسم نامگذاری شده است البته ناگفته نماند که طعم بسیار شیرینی هم دارد.

اگر به دنبال یک رقم خاص و متفاوت از نهال خرمالو هستید؛ نهال خرمالو شکلاتی بهترین انتخاب برای شماست. رقمی کاملا تجاری با طعم خاص و لذیذ که تنها با یک بار امتحان کردن آن شیفته این میوه پاییزی خواهید شد . قیمت نهال خرما شکلاتی به دلیل کمیاب بودن نسبت به دیگر نمونه ها گران تر است. برای اطلاع از قیمت به کسب مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *