مقالات نهال

انواع نهال آلبالو

نهال البالو

انواع نهال آلبالو با تنوع در سازگاری، مشخصات، قیمت

بیشتر ما در فصل تابستان خیلی علاقه مند هستیم که آلبالو های خوشمزه و خوش رنگ را خریداری کنیم. این میوه طعم ترش و ملسی داشته و در فصل های گرما برای کاهش حرارت بالای بدن از این میوه مصرف می کنیم چرا که این میوه درتابستان خیلی میچسبد. انواع نهال آلبالو ارزش خاصی بین باغداران عزیز دارد و جزو پر طرفدارترین ها هم در خارج از کشور و هم در ایران می باشد.

از آلبالو می توان در چند مدل مختلف استفاده کرد؛ یکی از حالت ها این است که از آن به عنوان تنقلات یا پیش غذا استفاده می شود و یا می توانیم آن را خشک کنیم و بصورت آلبالو خشک که بین عموم مردم طرفدار زیادی دارد استفاده کنیم. صادر کردن نهال آلبالو و گیلاس به کشور های دنیا توسط ایران انجام می شود که ایران در این زمینه فعالیت بسیار زیادی دارد پس بهتر است از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. توصیه می کنیم که این مقاله را تا آخر مطالعه کنید و از اطلاعات زیادی بهره مند شوید.

قیمت نهال البالو

مهم ترین ویژگی های نهال آلبالو که بهتر  است بدانید

اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که اگر چه گیلاس و آلبالو از یک خانواده هستند و شباهت زیادی به همدیگر دارند ولی در واقع تفاوت بسیاری دارند. آلبالو اندازه های کوچک تری دارد و ظاهری گرد مانند و طعم ترش و ملسی دارد. خاک مناسب برای کاشت انواع نهال آلبالو، خاک زهکشی شده و مرطوب می باشد. خاک مرطوب بهترین خاک برای رشد بهتر نهال آلبالو است. اطراف دریای خزر ریشه پرورش نهال آلبالو در کشور ایران می باشد. در ادامه می خواهیم چند مورد از انواع آلبالو ها را برایتان توضیح بدهیم:

آلبالو مجاری، مقاوم ترین نهال در مناطق سردسیر

این رقم یکی از بهترین ها برای پرورش محسوب می شود که از همه لحاظ گزینه خوبی است. نهال آلبالو مجاری از نظر مشتریان مرغوب ترین محصول می باشد که آلبالو های درشت و تیره رنگی را تولید می کند. این رقم با ارتفاع متوسط و مقاومت بسیار محصول حمل و نقل و برداشت را برایمان آسان کرده است. دیر گلدهی، از امتیاز های دیگری که به این نهال داده شده است و باعث افزایش مقاومت گیاه و حفظ محصول در برابر سرمای بهاره می شود.  سه سال بعد از کاشت در اوایل تابستان می توانید به میزان بالایی آلبالو برداشت کنید. به ریشه این نهال مجارستانی می گویند و به همین دلیل از آن با نام آلبالو مجارستانی یاد می شود. در حال حاظر آلبالوی مجاری به طور خاصی مورد توجه قرار گرفته است.

رقم محلی یکی از بهترین گزینه ها برای پرورش:

گونه آلبالو محلی یکی از معروف ترین انواع نهال آلبالو در بازار که فروش بسیار بالایی دارد. پرورش این آلبالو در ایران موفق بوده و ما شاهد این قضیه هستیم. نهال آلبالو محلی به دلیل داشتن اندازه های متوسط و رنگ قرمز جذاب بین عموم مردم طرفدار زیادی پیدا کرده و محبوبیت خاصی دارد. بنابراین شما می توانید با پرورش نهال آلبالو محلی به سود برسید. به اطلاع می رسانیم که شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش این نهال مناطق نیمه سرد می باشد. این رقم بین باغداران علاوه بر عنوان “محلی” با اسم “آلبالو محلی” نیز معروف شده است. امروزه بخشی از پرورش محصول آلبالو با کاشت رقم محلی انجام می گیرد.

 

 

 

آلبالو گیسی گزینه ای تجاری برای باغات شما

رقم آلبالو گیسی یکی از گونه هایی می باشد که بصورت خیلی کم در مقابل سرمای شدید و سوزناک بهاره قرار می گیرند. ناگفته نماند که این نهال یکی از گونه های دیرگل می باشد. پایه کوتاه و ارتفاع 2 تا 4 متری داشتن این رقم برداشت کردن محصول را برای ما آسان تر می کند. این رقم به عنوان بهترین نهال آلبالو که در بازار میوه فروشان قدرت تجاری چشمگیری دارد و این درخت به دلیل ارتفاع کم، با فاصله های کمی نسبت به سایر ارقام بلند تر کاشته می شود. محصولات نهال آلبالو گیسی با اندازه های کوچک و رنگ قرمزی که دارد طعم بسیار خوشمزه ای داشته و محبوبیت خاصی بین میوه فروشان دارد. با آغاز شدن محصول دهی نهال گیسی، تولید محصول نسبت به سایر ارقام افزایش خواهد داشت. همچنین مناطق نیمه سردسیری یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از خاک های شور می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *