مقالات نهال

ارقام نهال هلو

بهترین ارقام نهال هلو برای کاشت در مناطق مختلف

هلو یکی از میوه های شیرین و آبدار تابستانی می باشد که در میان افراد جامعه از محبوبیت خاصی برخوردار است. نهال هلو با باردهی بسیارعالی و پرطرفدار،یکی از پرسود ترین میوه ها محسوب میشود. این نهال به لحاظ گستره دمایی وسیع بوده و در مناطق گرمسیری تا سردسیری قابلیت کاشت دارند.

بنابراین به کاشت آن در بسیاری از مناطق کشور چه گرمسیر و چه سردسیر توجه ویژه ای میشود. اگر قصد دارید درمناطق سردسیر، پربارترین و بهترین نهال هلو را برای کاشت در باغات خود انتخاب کنید، این مطلب را از دست ندهید.

 بهترین ارقام نهال هلو برای کاشت در مناطق مختلف

نهال هلو دارای ارقام مختلفی می باشدکه هر یک از این ارقام ویژگی های خاص خود را دارند و مناسب کاشت در یک نوع اقلیم آب و هوایی می باشند. در ادامه به بررسی نکات مهم برای انتخاب بهترین نهال برای مناطق سردسیر می پردازیم:

شرایط آب و هوایی منطقه

درخت هلو در برابر سرما تحمل و دوام زیادی ندارد. بنابراین باید نهالی که در مناطق سردسیرکاشت می شود، مقاومت بالایی در برابر کاهش شدید دما داشته باشند.

ارتفاع از سطح دریا

همان طور که می دانید مناطق سردسیر معمولا کوهستانی بوده و ارتفاع بالاتری از سطح دریا دارند، بنابراین باید رقمی را انتخاب کنید که از این نظر متناسب با منطقه آب و هوایی شما باشد.

بازار فروش رقم انتخابی

اگر به دنبال پرورش محصول خود برای مصارف صنعتی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که نهال هلویی را انتخاب کنید که از محبوب ترین ارقام نهال های هلو به شمار رود.

عمر مفید نهال

در برخی مناطق درخت هلوبسته به میزان مقاومت در برابر آفات و آب و هوا ممکن است به مدت ۲۰ تا ۲۵ سال دوام داشته باشد. بنابراین دقت در انتخاب نهال هلو می تواند سود دهی خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

میزان باردهی

در صورتی که می خواهید نهال هلو را برای مصارف تجاری و فروش انتخاب کنید، انتخاب ارقامی که پربارده و زود بازده باشند بسیار اهمیت دارد و در میزان سود شما تاثیر بسزایی دارد.

 

 

پر فروش ترین رقم های هلو

همان طور که می دانید در مناطق سردسیرو کوهستانی ارقامی که مقاومت بالایی در برابرکاهش شدید دما را داشته باشند بهتر رشد می کنند. ارقام نهال هلو اصلاح شده و پیوندی معمولا در این مناطق عملکرد بهتری از خود نشان میدهند. این نهال ها به علت اصلاحات انجام شده بر روی آن ها؛ دارای سازگاری عالی و محصول دهی مطلوب در مناطق سردسیری می باشند. در زمان انتخاب ارقام نهال هلو، به بازارپسندی محصول و فروش بالای آن هم توجه کنید. هرچه محصول راحت تر در بازار فروخته شود، کار شما اسان تر و سود شما هم بیشتر خواهد بود.

  • نهال هلو زعفرانی

هلو زعفرانی از محبوب ترین انواع هلوها می باشد که بصورت خام و پخته مورد استفاده قرارمیگیرد. همانگونه که از اسم آن مشخص است، گوشت این میوه به رنگ زرد زعفرانی است وهسته آن به سادگی از گوشت جدا میشود.

  • نهال هلو آلبرتا

این رقم از هلو بسیار به هلوی زعفرانی شباهت دارد اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. بافت این میوه نرم است و رنگ این هلو قرمز و نارنجی است و طعم شیرینی دارد.

  • نهال هلو انجیری

بهترین اقلیم برای کاشت این رقم هلو، مناطق معتدل و رو به سرد است. مزه این هلوها بسیارشیرین تر است و معمولا کاربرد بیشتری برای آشپزی است. به علاوه این گونه به آب بیشتری برای باردهی مطلوب، نیاز دارد.

کلام آخر

شناخت بهترین ارقام نهال هلو باعث می شود که کار خود را هوشمندانه تر شروع کنید و در نهایت، سود زیاد کسب کنید. شما می توانید به راحتی از بین تنوع بالای هلو رقم های مناسب را انتخاب کنید. شما می توانید برای انتخاب بهتر از مشاوره رایگان کارشناسان با تجربه سالم نهال بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *