مقالات نهال

نهال مقاوم به کم آبی را بشناسید!

نهال دیم

نهال مقاوم به کم آبی را بشناسید!

در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، انتخاب نهال هایی که به کم‌ آبی مقاوم باشند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این گیاهان نه تنها به حفظ منابع آبی کمک می‌ کنند، بلکه به دلیل سازگاری با شرایط خشک، رشد بهتری دارند. باید بتوانید نهال های مقاوم به کم آبی را بشناسید تا بتوانید بیشترین بازدهی و بهره وری را از آن ها داشته باشید. اگر شما هم به دنبال خرید نهال مقاوم به کم آبی یا نهال دیم یا ارقام مقاوم به کم آبی هستید تا یک باغ پر محصول و جذاب داشته باشید، در ادامه همراه ما باشید.

نهال انار

تعجب نکنید، انار میوه ای بهشتی است اما باید بدانید که نهال انار در برابر کم آبی مقاوم بوده و نیاز به آبیاری زیادی هم ندارد. گرمای زیاد اسیبی به این نهال نمی زند. اگر بتوانید نیاز آبی ان را برطرف کنید بی شک میوه ای سرخ و بسیار خوش طعم برایتان خواهد داشت.

نهال زیتون

دلیل اینکه کشت نهال در مناطق گرمسیر کشور بسیار رونق یافته، سازگاری ان با مناطق گرمسیری و عدم نیاز به رطوبت است. نهال زیتون درختی بزرگ هم نبوده و می تواند به راحتی نیازهای خود را رفع کند. با این حال باید بدانید که نهال زیتون هم ارقام مختلفی دارد که به طور چشمگیری همه ان ها برای  کم آبی مناسب هستند و می توانید به راحتی ان را کشت نمایید.

نهال عناب

نهال عناب هم جزو ارقامی است که در برابر گرمای هوا مقاوم است. به خوبی رشد می کند و باردهی ان هم در برابر تابش نور خورشید بیشتر می شود. عناب رقمی مقاوم به خشکی است و کم بودن رطوبت و گرمای زیاد هم روی گوشتی بودن میوه ان تاثیر زیادی نمی گذارد.

نهال عناب

نهال بادام

شناخته شده ترین نهال مقاوم به کم آبی است نهال بادام می باشد که به راحتی بدون نیاز به ابیاری و به شکل دیم هم می توانید ان را کشت کنید. مغز بادام با قیمت بالایی هم به فروش می رسد و کشت ان می تواند برای کشاورزان بسیار سوداور باشد.

خطرات کمبود رطوبت برای نهال چیست؟

رطوبت برای رشد و سلامت گیاهان، به ویژه نهال‌های جوان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمبود رطوبت یکی از عوامل اصلی خشک شدن و از بین رفتن نهال‌ها به شمار می‌رود.

  • کاهش فتوسنتز: آب برای انجام فرایند فتوسنتز در گیاهان ضروری است. در صورت کمبود آب، فتوسنتز کاهش یافته و در نتیجه رشد گیاه متوقف می ‌شود.
  • پژمردگی برگ‌ها: کمبود آب باعث پژمردگی برگ‌ ها و کاهش سطح تبخیر آب از گیاه می ‌شود. این امر می ‌تواند منجر به مرگ سلول ‌های گیاهی شود.
  • کاهش جذب مواد مغذی: آب نقش مهمی در انتقال مواد مغذی از خاک به قسمت ‌های مختلف گیاه دارد. کمبود آب باعث کاهش جذب مواد مغذی و در نتیجه ضعف گیاه می ‌شود.
  • افزایش حساسیت به آفات و بیماری‌ها: گیاهانی که دچار کمبود آب هستند، در برابر آفات و بیماری ‌ها حساس ‌تر می ‌شوند.

کشت نهال در مناطق گرمسیری به معنی عدم نیاز نهال به اب نیست!

اشتباه نکنید، منظور از شناخت نهال مقاوم به کم آبی نهالی است که بتواند با میزان رطوبت اندک هم دوام بیاورد. کشت نهال در مناطق گرمسیری به این معنی نیست که نهال ها علاوه بر انکه تابش نور خورشید را تحمل می کند نیاز به ابیاری ندارد! بلکه بدین معنی است که باید فاصله بین ابیاری ان را کمتر کنید تا دچار آسیب نشود. البته باید از کودهای تقویتی هم استفاده کنید.

سخن پایانی

با شناخت نهال های مقاوم به کم آبی در هر نقطه از کشور که باشید می توانید لیست سفارش خود را با قیمت مناسب از نهالستان مهندس حسینی خریداری کنید. کلیه نهال ها با کیفیت تضمینی و قیمت استثنایی در اختیار شما قرار داده می شود.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *