مقالات نهال, نهال

هرس سبز یا هرس تابستانه

معرفی هرس سبز یا هرس تابستانه (green pruning or summer pruning)

معرفی هرس سبز یا هرس تابستانه (green pruning or summer pruning)

اگر شما باغدار هستید آیا می دانید هرس سبز یا هرس تابستانه درخت (green pruning or summer pruning) چیست؟ با سالم نهال همراه باشید: 09144809396 هرس یک کار اصولی و علمی است که باغداران سالانه و در زمان‌های معینی برای تقویت درختان و گیاهان انجام می‌دهند. در هرس کردن درختان و گیاهان، شاخ و برگ‌های اضافه را حذف می‌کنند تا گیاه ظاهر، رشد و باروری بهتری داشته باشد. علاوه‌بر رشد و باروری، با انجام هرس شاخه‌های خشک، بد شکل یا قسمت‌های بیمار درخت جدا می‌شوند که باعث رشد شاخه‌های جوان و سالم خواهد شد. هرس کردن انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها در یک زمان از سال انجام می‌شود.

هرس سبز چیست؟

فعالیت درختان بعد از هرس زمستانه آغاز می‌شود و شاخ و برگ‌ها شروع به رشد می‌کنند. در طول فرآیند رشد به جز شاخه اصلی، شاخه‌های فرعی و زائد و برگ‌های زیادی هم شروع به تکثیر می‌کنند که وجود آن‌ها الزامی نیست. رشد شاخ و برگ‌های زائد باعث جلوگیری از رسیدن مواد معدنی و غذایی مورد نیاز به بخش‌های اصلی درخت می‌شود و نتیجه آن کاهش باروری خواهد بود. در همین زمان باغبانان برای پیشگیری از ضعیف شدن درخت، عمل هرس را انجام می‌دهند.

ضرورت هرس سبز یا هرس تابستانه

در هرس سبز یا هرس تابستانه با حذف شاخه‌ها و گل‌های اضافه، ایجاد زخم در ساقه‌ها و شاخه‌ها و قطع نَرَک‌ها از ضعف درخت جلوگیری کرده و باعث رشد و باروری بیشتر آن می‌شوند. هرس‌ سبز بیشتر در فصل تابستان انجام می‌شود و به همین دلیل به آن‌ها هرس تابستانه هم گفته می‌شود.

بر اساس تجربه باغبان‌ها بهترین زمان برای هرس تابستانه، روزهای میانی تابستان است؛ چون در این زمان مواد غذایی و آلی به میزان کافی به بخش‌های مختلف درخت رسیده و ذخیره شده است. بنابراین در طول فرآیند هرس، آسیبی به درخت وارد نشده یا با قطع شاخه‌ها، دچار کمبود مواد معدنی نمی‌شود.

هرس سبز مربوط به کدام بخش‌های درخت می‌شود؟

هرس سبز مقدمه‌ای برای هرس خشک است که در اواخر پاییز صورت می‌گیرد. یکی از قسمت‌های درخت همان شاخه‌هایی هستند که قرار است در پاییز هرس شوند، بنابراین در تابستان هم می‌توانید آن‌ها را قطع کنید.

در زمان هرس کردن باید دقت کنید تا با قطع برخی از قسمت‌های درخت به آن آسیب نرسانید. هرس تابستانه مربوط به بخش‌هایی از درخت به شرح زیر می‌شود:

  1. شاخه‌های سبز که رشد سریعی دارند.
  2. جوانه
  3. برگ
  4. گل
  5. پاجوش‌ها
  6. میوه‌ها
  7. ریشه‌ها
  8. نرک‌ها
  9. شاخه‌های رقیب
  10. شاخه‌های پیر
  11. شاخه‌های آفت زده
  12. علاوه بر هرس کردن، آبیاری گیاهان هم تاثیر به سزایی در رشد و شکوفایی درختان دارد.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *