مقالات نهال, نهال گردو

نحوه انبار کردن گردو

نحوه انبار کردن گردو (How to store walnuts)

نحوه انبار کردن گردو (How to store walnuts)

اگر صاحب باغ گردو هستید و قصد دارید نحوه انبار کردن گردو (How to store walnuts) را برای نگهداری طولانی مدت یاد بگیرید با ما همراه باشید. می دانیم که اگر از گردو چه با پوست و چه بدون پوست به خوبی نگهداری نکنید، در مدت زمان کوتاهی تازگی خود را از دست می‌دهد، کیفیت آن افت می‌کند، رنگ آن تیره شده و طعم آن به سمت تلخی می‌رود؛ پس از این مقاله بهترین روش‌های نگهداری گردو را یاد بگیرید تا با به کار بردن آن‌ها گردو با پوست یا مغز گردوی شما تا مدت‌ها بعد از خرید، مرغوبیت و طعم خوبش را حفظ کند و هم‌چنان تازه بماند.

برای مشاهده و خرید نهال گردو هارتلی ? کلیک کنید

نحوه انبار کردن گردو

گردو در زمان چیده شدن از درخت، یک پوسته سبز در اطراف خود دارد. این پوست سبز حتما باید در مدت کوتاهی به صورت دستی و یا اتوماتیک، از گردو جدا شود در غیر این صورت مغز گردو به مرور جمع شده، رنگ آن سیاه می‌شود و دیگر کیفیت و طعم قبل را نخواهد داشت.

بعد از جدا کردن پوست سبز از گردو، یک پوست چوبی قهوه‌ای در اطراف مغز گردو باقی می‌ماند. در این مرحله لازم است گردو با پوست را خشک کنید تا به خوبی رطوبت آن گرفته شود.

رطوبت یکی از دشمنان اصلی گردو است؛ در صورتی که گردو به خوبی خشک نشود و یا بعد از خشک شدن در جای مرطوب نگهداری شود، بعد از مدتی ممکن است مغز گردو کپک بزند و خراب شود.

بعد از خشک کردن گردو، می‌توانید آن را به همین صورت با پوست نگه دارید و یا اینکه ابتدا گردو را بشکنید و آن را به صورت مغزشده نگهداری کنید.

نگهداری گردو با پوست راحت‌تر از نگهداری مغز گردو است و گردو با پوست برای مدت طولانی‌تری تازگی و کیفیت خود را حفظ می‌کند و ماندگاری آن بیشتر است.

نحوه انبار کردن گردو با پوست خشک

بعد از اینکه مطمئن شدید گردو به صورت کامل خشک‌شده، کافیست آن را در یک کیسه پلاستیکی و یا ظرف دربسته بریزید، درب آن را محکم ببندید و در یک محیط خشک و خنک قرار دهید.

گرما دومین دشمن گردو محسوب می‌شود. قرار گرفتن طولانی‌مدت گردو در معرض گرما، سبب کاهش چربی و مرغوبیت آن می‌شود.

برای افزایش ماندگاری و حفظ تازگی گردو با پوست، لزومی ندارد حتما آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید؛ انبار، پشت بام یا کابینتی که محیطش خشک و خنک باشد هم برای نگهداری گردو گزینه‌های خوبی هستند.

اگر می‌خواهید گردو را در انبار یا پشت بام نگهداری کنید، حتما آن را با فاصله از زمین و دیوار قرار دهید تا رطوبت یا موجودات موذی امکان راهیابی به داخل کیسه گردو را نداشته باشند.

نحوه انبار کردن مغز گردو

نگهداری مغز گردو از گردو با پوست سخت‌تر و حساس‌تر است. اگر مغز گردو به درستی نگهداری نشود، ممکن است خیلی زود عمر آن تمام‌شده و خراب شود. مثلا رنگ مغز گردو در صورت قرارگیری طولانی‌مدت در معرض نور، ممکن است تغییر کند، طعم آن در صورت قرارگیری در معرض غذاها و مواد غذایی بودار ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. هم‌چنین کیفیت و طعم مغز گردو در صورت قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت کاهش می‌یابد.

بهترین روش نگهداری مغز گردو این است که آن را در یک ظرف سربسته یا کیسه پلاستیکی قرار‌داده، درب آن را طوری ببندید که هوا وارد آن نشود. سپس آن را در فریزر یا یخچال نگهداری کنید. نگهداری مغز گردو در فریزر باعث می‌شود که گردو حتی تا یک سال بعد هم هم‌چنان تازگی و کیفیت خود را حفظ کند.

 

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید : ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *