مقالات نهال, نهال گردو

مزایای احداث باغ گردو

مزایای احداث باغ گردو (The benefits of building a walnut garden)

مزایای احداث باغ گردو (The benefits of building a walnut garden)

در این مقاله از وب سایت نهالستان سالم نهال قصد داریم به مزایای احداث باغ گردو (The benefits of building a walnut garden) بپردازیم. گردو‌ میوه ای بسیار مغذی و مفید است. این میوه هم در ایران و هم در خارج از ایران طرفداران زیادی دارد. همین علتی شده برای این که گردو به یک محصول پر سود با صرفه اقتصادی بالا تبدیل شود.

چرا سرمایه گذاران حرفه ای برروی باغ گردو سرمایه گذاری میکنند؟

سرمایه گذاران حرفه ای همواره میدانند سرمایه گذاری در کدام بخش از کشاورزی و باغداری؛ بالاترین سود را برای ایشان به همراه دارد. از این رو با مطالعه و بررسی دقیق درباره انواع باغ میوه؛ بهترین نهال میوه که بیشترین سوددهی و کمترین هزینه مصرفی را برای آنها به همراه دارد را انتخاب مینمایند.

خرید نهال گردو به خصوص نهال گردو خوشه ای و کاشت آن در باغ؛ بیشترین سودآوری و کمترین هزینه را برای ما به همراه خواهد داشت. از این رو یک انتخاب عالی برای تمامی باغ ها؛ حتی در شهرهایی که کمتر نهالی قادر به رشد و باردهی در آن مناطق میباشد؛ شناخته میشود. نهال گردو نگهداری آسان و باردهی بسیار عالی دارد. از طرفی میوه های گران قیمت این رقم؛ آن را به بهترین نهال گردو برای کاشت در سرتاسر کشور تبدیل نموده است.

عمر اقتصادی بالای درختان گردو و سن بلوغ آن از مزایای احداث باغ گردو

درختان گردو اغلب در سنین 2 تا 3 سالگی به سن بلوغ میرسند. درختان در سن بلوغ، باردهی حداکثری خود را آغاز نموده و تا پایان عمر اقتصادی خود در صورت سلامتی و برطرف سازی نیاز درختان؛ به این باردهی حداکثری ادامه میدهند. بنابراین هرچه سن بلوغ درخت زودتر و عمر اقتصادی آنها بالاتر باشد؛ سالهای سودآوری شما بیشتر است. عمر اقتصادی بهترین نهال گردو خوشه ای به 200 سال نیز میرسد. این یعنی سودآوری تضمین شده شما تا سالهای سال و نسل های متوالی ادامه خواهد داشت.

قیمت عالی میوه گردو از مزایای احداث باغ گردو

همانطور که میدانید میوه گردو به 3 طریق به فروش میرسد. مغز میوه؛ با پوسته چوبی؛ با پوسته سبز رنگ؛ قیمت میوه گردو در هریک از این موارد متفاوت است. بیشترین قیمت مربوط به میوه مغز شده است. گردو در مصارف متعددی از جمله خورشت؛ سالاد؛ دسر؛ کیک و شیرینی و… مورد مصرف قرار میگیرد.

تنوع کاربردهای گردو از مزایای احداث باغ گردو

همانطور که میدانید سوداوری درخت گردو تنها به فروش میوه محدود نمیشود.

  • میوه های گردو در مصارف دارویی، آرایشی بهداشتی و… نیز مورد مصرف قرار میگیرند.
  • روغن گردو مصارف درمانی دارد و در صنایع مختلف از جمله آرایشی و بهداشتی استفاده میشود.
  • از پوسته سبز رنگ گردو در صنایع نفت و گازی و رنگرزی بهره برده میشود.
  • برگ های گردو نیز خواص درمانی دارند که در طب سنتی به آن اشاره میشود.
  • حتی از پوسته میوه گردو در مصارف مختلف مثل تولید MDF و… استفاده میشود.
  • پس از پایان عمر اقتصادی درختان؛ میتوانید درختان قدرتمند و قطور را ببرید و چوب آن ها را به فروش برسانید.

سازگاری درخت گردو با تمامی ارتفاع از سطح دریا از مزایای احداث باغ گردو

 این مورد در میزان گیرایی رقم و عدم سوختن آن پس از کاشت نقش مهمی دارد. هر ارتفاعی از سطح دریا دارای شرایط اقلیمی خاصی است. که فقط ارقام خاصی از درختان قادرند در آن شرایط رشد مناسب داشته باشند. بهترین ارقام نهال گردو از جمله نهال گردو خوشه ای قادرند در ارتفاع از سطح دریا بین 0 تا 3000 متر نیز رشد مناسب داشته باشند. این یک خبر عالی برای باغداران در مناطق بسیار کم ارتفاع و بسیار مرتفع است. چراکه تقریبا کمتر درختی قادر است در این مناطق رشد نماید.

نگهداری آسان از باغ گردو از مزایای احداث باغ گردو

 در کنار خرید و کاشت آسان و کم هزینه درختان گردو؛ این درختان نگهداری نسبتا آسان تر و کم هزینه تری نیز دارند. درخت گردو قادر است در برابر اکثر بیماری و آفات؛ خشکی و رطوبت شدید و ناملایمات آب و هوایی به خوبی مقاومت نموده و رشد کند. یعنی درخت گردو بسیار قدرتمند است و با نگهداری عمومی میتواند بیشترین باردهی باکیفیت را از خود به همراه داشته باشد.

باردهی به صرفه درخت گردو و کیفیت میوه از مزایای احداث باغ گردو

 نهال گردو خوشه ای بیشترین باردهی را در بین سایر درختان به خود اختصاص داده است. این درختان بسته به نوع رقم میتوانند از 5 تا 16 تن باردهی در هکتار به همراه داشته باشند. البته حفظ سلامت درختان و نگهداری مناسب و آبیاری کافی درختان؛ در میزان باردهی آنها موثر است. در کنار باردهی بسیار عالی؛ کیفیت محصولات گردو و بازار پسندی که دارند؛ بیشترین سودآوری را از باغ برای شما به همراه خواهند داشت.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *