مقالات نهال, نهال, نهال بادام

علت گل ندادن و خشک شدن درخت بادام

علت گل ندادن و خشک شدن درخت بادام (Almond tree drying)

علت گل ندادن و خشک شدن درخت بادام (Almond tree drying)

اگر متوجه گل ندادن درخت بادام خود شدید بایستی علت گل ندادن و خشک شدن درخت بادام (Almond tree drying) به طور علمی بدانید. وقتی درختان بادام خشک شوند، بر روی گلدهی و تولید بادام تاثیر منفی می گذارد. همچنین کاهش گلدهی درختان بادام، میزان تولید محصول را به شدت کاهش می دهد. هر دو عامل، سوددهی و باردهی باغ بادام را در وضعیت بدی قرار می دهند.

موضوع خشک شدن ناگهانی درخت‌بادام و کاهش میزان گلدهی، یک موضوع مهم در زمینه باغبانی و کشاورزی است. این موضوع می‌تواند برای کشاورزان و باغداران تأثیرات نامطلوبی داشته باشد، زیرا باعث کاهش عملکرد و تولید محصول می‌شود. در این مقاله، علل خشک شدن ناگهانی درخت بادام و کاهش میزان گلدهی بررسی خواهد شد.

علل خشک شدن ناگهانی درخت بادام و کاهش میزان گلدهی:

  •  کم آبی: کمبود آب، یکی از اصلی‌ترین علل خشک شدن ناگهانی درخت بادام است. در صورتی که در مناطق گرم و خشک، میزان بارش بسیار کم باشد، درخت بادام به طور ناگهانی خشک می‌شود.
  • آلودگی خاک: خاک آلوده به عناصر سمی و مواد شیمیایی، می‌تواند باعث خشک شدن ناگهانی درخت بادام شود.
  • عفونت قارچی: عفونت قارچی مانند قارچ بیماری بادام، می‌تواند باعث خشک شدن ناگهانی درخت بادام شود. این قارچ باعث تولید عوامل سمی است که به تدریج باعث خشک شدن درخت می‌شود.
  • حشرات آفت: حشرات مختلف مانند پشه، سوسک و پروانه می‌توانند باعث خشک شدن ناگهانی درخت بادام شوند. این حشرات باعث آلودگی و ضعف درخت می‌شوند و سبب خشک شدن ناگهانی می‌شوند.
  • بیماری گیاهی: بیماری‌های گیاهی مانند بیماری پژمردگی گردابی، باعث خشک شدن ناگهانی درخت بادام می‌شوند. این بیماری می‌تواند از طریق افزایش رشد قارچ‌ها و باعث ایجاد مشکلات برای رشد و توسعه درخت بادام شود.

خشک شدن درخت‌بادام ناشی از عامل باکتری اگروباکتریوم

دومین عامل مهم که خشک شدن درختان‌بادام را در پی دارد و عامل آن از خاک برمی خیزد، یک نوع باکتری با نام اگروباکتریوم Agrobacterium tumefaciens  می باشد. این باکتری، یک سری گال روی شاخه ها و تاج درخت تشکیل می دهد. همچنین روی ریشه هم ایجاد می شود. معمولاً این گال ها در اثر رشد باکتری در تاج ریشه زیرزمین شدت پیدا می کنند؛ نتیجه این تغییرات، زرد شدن برگ درختبادام و در نهایت خشک شدن آنها است.

خشک شدن درخت‌بادام ناشی از قارچ ریشه (Armillaria mellea)

سومین دلیلی که برای خشک شدن درختان‌بادام به طور ناگهانی بررسی شده است، عاملی بیماری زا با منشاء قارچی است که با نام علمی Armillaria mellea  شناخته می شود. وقتی این عامل قارچی به ریشه درختان حمله کند، علائم قهوه ای تا سیاه رنگ را روی ریشه ها بر جای می گذارد. به تدریج این بیماری کل درخت را در بر می گیرد و برگ درختان زرد می شود.

خشک شدن ناگهانی درخت بادام در اثر بیماری شانکر باکتری

چهارمین علت مهم که باعث خشک شدن درختان‌بادام می شود، یک بیماری شناخته شده به نام شانکر باکتری است. این بیماری زمانی روی درختان‌بادام تشکیل می شود که میزان کلسیم و عضلات موجود در خاک درختان کاهش پیدا کند و گیاه با کمبود عناصر مغذی مواجه شود. بیماری شانکر باکتری در ابتدا باعث پژمرده شدن برگ ها شده، در نهایت، برگ ها زرد می شوند و نتیجه این تغییرات خشک شدن درختان بادام است.

روش‌های کاهش خشک شدن ناگهانی درخت بادام و کاهش میزان گلدهی:

  1. آبیاری مناسب: برای جلوگیری از خشک شدن ناگهانی درخت‌بادام، باید منابع آبی به دسترس در اختیار گرفته شود و آبیاری مناسب انجام شود.
  2. حفظ کیفیت خاک: برای جلوگیری از آلودگی خاک، باید با استفاده از مواد آلی و تنظیم میزان PH خاک، به کیفیت خاک توجه شود.
  3.  مدیریت بیماری‌ها و آفت‌ها: برای کنترل بیماری‌ها و آفت‌ها، باید از روش‌های شیمیایی و غیر شیمیایی مانند استفاده از کنه‌های شکارگر، محافظت از درخت با استفاده از عملیاتی مانند پوشش برگ و حشره‌کش‌های طبیعی استفاده کرد.
  4. استفاده از روش‌های کشت سبز: روش‌های کشت سبز مانند برداشت بومی و کشت مخلوط، می‌توانند باعث کاهش خشک شدن ناگهانی درخت‌بادام شوند.
  5. استفاده از تنوع گیاهی: استفاده از تنوع گیاهی مانند کاشت درختان دیگر در کنار درخت‌بادام، می‌تواند باعث کاهش خشک شدن ناگهانی درخت‌بادام شود.

در نتیجه، با رعایت روش‌های مناسب و استفاده از روش‌های مناسب برای کاهش خشک شدن ناگهانی درخت‌بادام و کاهش میزان گلدهی، می‌توان بهبود کیفیت و عملکرد درخت بادام را به دست آورد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *