مقالات نهال, نهال زردآلو

درباره نهال زردآلو

نهال زردآلو Apricot seedlings

درباره نهال زردآلو (Apricot seedlings)

نهال زردآلو Apricot seedlings و آشنایی با خصوصیات آن و نیز ارقام رایج آن ازجمله مهم‌ترین مراحل‌ در راه‌اندازی‌ باغ زردآلو می‌باشد. قبل‌ از خرید نهال زردآلو می‌بایست عوامل تاثیرگذار در میزان عملکرد نهال را بررسی‌ نمایید تا بتوان باغی تجاری با سوددهی مطلوب را احداث کنید.

آنچه درباره نهال زردآلو باید بدانید

  • نهال زردآلو یکی از گونه‌های میوه درختی است که در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری رشد می‌کند.
  • این نهال معمولاً در بهار کاشته می‌شود و برای رشد به یک خاک حاصلخیز و خوب زهکشی شده نیاز دارد.
  • زردآلو به یک درخت بلند و فرشته‌ای که معمولاً تا ارتفاع 6 تا 8 متر رشد می‌کند، تبدیل می‌شود.

خصوصیات کاشت درباره نهال زردآلو در باغ

برای اینکه بدانیم کدام نهال زردآلو برای باغ ما مناسب است. ابتدا باید ویژگی‌های کلی یک نهال خوب زردآلو را بدانیم. در این بخش به مهم ترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت و مرغوبیت نهال زردآلو اشاره می‌ کنیم:

تحمل سرمایی و گرمایی

مهم است که نهال در برابر سرمای منطقه مقاومت بسیار خوبی داشته باشد و یا گرمای بیش از حد منطقه باعث از بین رفتن آن نشود. قبل از خرید نهال زردآلو از حداقل و حداکثر دمای منطقه‌ی خودتان اطلاع حاصل کنید. نهال زردآلو به نور خورشید بسیار نیاز دارد و اما تحمل سایه را نیز تا حدودی خواهد داشت، به صورتی که در محیط گرمای 38 درجه رشد خوبی دارد و گرما را تحمل کرده و اگر در محیط سرد قرار گیرد تا دمای 25- درجه سانتی گراد سرما را نیز می تواند به خوبی تحمل کند.

سرمای دیررس بهاره در زمان گلدهی

نهال زردآلو در زمان گلدهی بیشترین حساسیت را در برابر سرما از خود نشان می‌دهد. گل های بازشده زردآلو نسبت به سرماهای دیررس بهاره حساس هستند و باید در مناطقی که خطر سرمای دیررس بهاره وجود ندارد این درخت را کشت نمود. اما برخی از ارقام زردآلو نسبت به سایرین دیرتر گلدهی را آغاز می کنند. با این وجود، در مناطق با هجوم سرمای دیررس بهاره، توصیه بر عدم احداث باغات زردآلو است.

باردهی

به جرئت میتوان گفت که میزان باردهی نهال یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در انتخاب باغداران موثر است. باید توجه داشته باشید که یک نهال در صورتی به حداکثر باردهی خود میرسد که در شرایط مطلوب اقلیمی، خاک، آبیاری و ارتفاع از سطح دریا کشت شده باشد. اکثر نهال‌های زردآلو باردهی مطلوبی دارند. بنابراین میتوانید یک رقم با محصول دهی بالا و سازگار با منطقه ی باغ خود انتخاب نمایید.

عمر اقتصادی

عمر اقتصادی یک نهال به زمانی گفته میشود که نهال بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. نهال‌های زردآلو در سال دوم و سوم به بعد باردهی را آغاز میکنند. اما باردهی آن‌ها برای ارائه در بازار مناسب نیست. رفته رفته با افزایش سن درخت، زمانیکه به سن بلوغ نزدیک میشود، باردهی آن نیز افزایش خواهد یافت. باردهی اقتصادی زردآلو از سال چهارم- پنجم آغاز می شود.

 هرچه سالهای بیشتری درختزردآلو به محصول دهی ادامه دهد، عمر اقتصادی آن نیز بیشتر خواهد بود. که در افزایش عمر اقتصادی درختان میوه، نگهداری مطلوب و کوددهی مناسب آنها نقش به سزایی دارد. عمر مفید و اقتصادی درختان زردآلو 25-30 سال می باشد.

ارتفاع از سطح دریا

یکی از عوامل تاثیرگذار انتخاب نهال زردآلو، ارتفاع از سطح دریا است. در هر ارتفاعی شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت و به طور کلی شرایط اقلیمی خاصی بر منطقه حاکم است. هر رقم میتواند در ارتفاع خاصی از سطح دریا بهترین عملکرد را داشته باشد. بیشتر نهال های زردآلو به ارتفاع از سطح دریا حساس نیستند اما بهتر است قبل از انتخاب و خرید نهال زردآلو از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی خود و ارتفاع مطلوب نهال آگاهی حاصل کنید.

مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها

آفات و بیماری‌ها به‌ درخت حمله‌ور می‌شوند و با ازبین‌بردن محصول، شاخه و برگ‌ها ، تنه ، ریشه ، حیات‌ درخت را به خطر می‌اندازند. هرمیزان درخت بتواند در‌برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت‌ بهتری ازخود نشان‌دهد. نهال پرقدرت‌تر و مطلوبتری محسوب می‌گردد. در درختان با مقاومت کمتر به طور مداوم باید مراحل مراقبتی و سمپاشی از درخت انجام شود. به این ترتیب علاوه بر ریسک‌های ناشی از استفاده از سم، موجب افزایش هزینه‌های جانبی نیز خواهد شد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *