مقالات نهال, نهال گردو

خاستگاه اصلی پرورش درخت گردو در جهان

خاستگاه اصلی پرورش درخت گردو در جهان (Walnut tree cultivation)

خاستگاه اصلی پرورش درخت گردو در جهان (Walnut tree cultivation)

آیا می دانید خاستگاه اصلی پرورش درخت گردو در جهان (Walnut tree cultivation) کجاست؟ با سالم نهال در این مقاله همراه باشید. گردو، خشکباری ارزشمند و غنی از مواد مغزی، یکی از مهمترین تولیدات کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان است. پوسته مقاوم و هسته خشک این محصول، از عوامل مهمی به حساب می‌آیند که تولید، عرضه، نگهداری و صادرات آن را نسبت به سایر محصولات باغی، ساده‌تر، ارزشمندتر و البته برای تولید کننده مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

درباره درخت گردو بیشتر بدانید

درخت گردو، درخت یک پایه‌ و بسیار بلندی است که معمولا از 10 تا 40 متر ارتفاع دارد و در مناطق معتدل و سردسیر رشد و پرورش پیدا می‌کند. کاشت، داشت و برداشت از این درخت با وجود سادگی، نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد.

چرا که به طور معمول هر درخت گردو بعد از 10 سال به بار می‌نشیند و محصول مغزی و خوشمزه‌اش را در اختیار ما قرار می‌دهد. علاوه بر میوه ارزشمند، چوب سخت این درخت هم یکی از بهترین و معروف‌ترین انواع چوب در جهان محسوب می‌شود.

درختان گردو در گستره فراوانی از سرتاسر دنیا، از آسیا و اروپا تا نقاطی در آمریکای شمالی و جنوبی، وجود دارند. درختانی که یا به صورت طبیعی و یا با کاشت دانه و نهال، رشد کرده‌ و به سرمایه‌های طبیعی با ارزشی تبدیل شده‌اند.

امروزه مهمترین تولیدکنندگان گردو در جهان را به ترتیب آمریکا، چین، ایران، ترکیه، اوکراین و رومانی تشکیل می‌دهند. بهترین نوع گردو در جهان را هم گردوی ایرانی (که به اشتباه برخی گردوی انگلیسی به آن می‌گویند) و گردوی سیاه می‌دانند.

با این وجود، هم اکنون تنها یک جنگل طبیعی درخت گردو در جهان یافت می‌شود که در استان جلال‌آباد در کشور قرقیزستان قرار دارد. درختان این جنگل وسیع طبیعی، از نوع گردوی ایرانی، مهمترین گردوی موجود در جهان است.

جالب است بدانید که به تایید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، بزرگترین باغ گردوی جهان هم در کشور ما ایران و شهر شهمیرزاد در استان سمنان وجود دارد که با مساحت بالغ بر 750 هکتار، یکی از مرغوب‌ترین گونه‌های گردوی ایرانی را تولید می‌کند.

برای مطالعه بیشتر ر زمینه گردو کلیک کنید: ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهی در مورد “خاستگاه اصلی پرورش درخت گردو در جهان

  1. الیاس گفت:

    با سلام و خسته نباشید قیمت نهال گردو چنده واینکه الان بخوایم بکاریم خشک نمیشن

    1. salemnahal-manager گفت:

      با سلام و سپاس از حسن توجه شما
      برای استعلام قیمت با مدیریت سالم نهال با شماره تماس
      09144869396 در ارتباط باشید
      در این بازه زمانی نهال گلدانی کاشت میشه که بسیار گیرایی بالایی هم دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *